تبیان، دستیار زندگی
عبدالحسن برزیده كه كارگردانی سریال «داداشی» به تهیه‌كنندگی محمدعلی اسلامی و نویسندگی علی اكبر محلوجیان (‌عوامل اسبق سریال «زیر تیغ») را برعهده دارد، ابراز امیدواری كرد: «داداشی» تكرار «زیر تیغ» نباشد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«داداشی» تكرار «زیر تیغ» نیست

عبدالحسن برزیده

عبدالحسن برزیده:

*حضور بازیگران حرفه‌ای و سرشناس در این سریال‌*

عبدالحسن برزیده كه كارگردانی سریال «داداشی» به تهیه‌كنندگی محمدعلی اسلامی و نویسندگی علی اكبر محلوجیان (‌عوامل اسبق سریال «زیر تیغ») را برعهده دارد، ابراز امیدواری كرد: «داداشی» تكرار «زیر تیغ» نباشد.

این كارگردان سینما و تلویزیون ، در عین حال خاطرنشان كرد: در سریال «‌داداشی» درباره‌ی همان طبقه و قشری صحبت می‌شود كه در «زیر تیغ» صحبت شد. اما این بدان معنا نیست كه همان فضاهای «زیر تیغ» مجددا تكرار شود؛ بلكه شخصیت‌ها و قصه كاملاً متفاوت هستند.

وی با بیان این كه در سریال «داداشی» از لوكیشن‌های آپارتمانی پرهیز خواهد شد، اظهار كرد: از آن جا كه قصه‌ای متعلق به قشر متوسط جامعه را به تصویر می‌كشیم اغلب لوكیشین‌های ما خانه‌های قدیمی و حیاط دار تهران هستند.

عبدالحسن برزیده، سریال « داداشی» را پر بازیگر خواند و افزود: حدود 12-13 شخصیت اصلی در این سریال حضور خواهند داشت كه به موازات هم در قصه حاضر می‌شوند، از این تعداد 6-7 بازیگر نقش اول هستند.

كارگردان سریال « داداشی» در پاسخ به این پرسش ایسنا كه آیا بر حضور بازیگران حرفه‌یی و سرشناس در این مجموعه تلویزیونی تاكید دارد، گفت: در وهله نخست بازیگر باید از عهده نقش به خوبی برآید، بنابراین ممكن است از بازیگرانی استفاده كنیم كه به خوبی بازی می‌كنند اما برای مردم چندان شناخته شده نیستند. ضمن این كه مدیر شبكه دو سیما، بسیار آگاه هستند و توصیه‌شان هم این است كه از عوامل خوب و حرفه‌یی استفاده كنیم.

برزیده، حضور بازیگران سرشناس در سریال‌های تلویزیونی را یك مزیت دانست و افزود: سعی می‌كنیم در سریال «داداشی» از امكان نقش‌آفرینان حرفه‌یی و سرشناس استفاده كنیم.

وی انتخاب بازیگران سریال «داداشی» را دشوار خواند و در پاسخ به پرسشی درباره دلایل این مساله گفت: شخصیت‌های قصه، بسیار خاص هستند و ما هم به دنبال تیپ نیستیم. بنابراین باید بازیگرانی انتخاب شوند كه به شكل‌گیری شخصیت‌ها كمك كنند.

عبدالحسن برزیده كه بیشتر به عنوان كارگردان فیلم‌های دفاع مقدس شناخته شده است در پاسخ به پرسش ایسنا درباره دلایل پذیرش سریالی با مضمون اجتماعی- خانوادگی، خاطرنشان كرد: هم‌چنان به ژانر دفاع مقدس علاقمندم اما قرار نیست در ژانر دیگر كار نكنم.

كارگردان سریال «‌داداشی» در پایان گفت: هم اینك نگارش متن به پایان رسیده و فیلمنامه در مرحله بازنویسی قرار دارد.

وی هم‌چنین زمان كلید خوردن این سریال را اعلام نكرد.

منبع : ایسنا