تبیان، دستیار زندگی
«پابرهنه» عنوان انیمیشن سی دقیقه‌ای از مجموعه مشاهیر ادبی است که با تکنیک دوبعدی رایانه‌ای سعی در بازگویی زندگی حکیم سنایی غزنوی دارد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگویی زندگی حکیم سنایی غزنوی در انیمیشن«پابرهنه»

حکیم سنایی غزنوی

«پابرهنه» عنوان انیمیشن سی دقیقه‌ای از مجموعه مشاهیر ادبی است که با تکنیک دوبعدی رایانه‌ای سعی در بازگویی زندگی حکیم سنایی غزنوی دارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز انیمیشن صبا، این مجموعه که به منظور تقویت هویت ملی- اسلامی و آشنایی نسل نوجوان و جوان با مفاخر و مشاهیر ادبی ایران آماده شده، توسط مرکز فرهنگی هنری صبا و تهیه کنندگی محمد شعشعی و کارگردانی رویا نیک نقش مراحل ساخت خود را پشت سرگذاشته و آماده پخش شده است.

حکیم سنایی غزنوی

اینمیمیشن با این داستان همراه است: فقر مالی در دوران سنایی به حدی بود که او هیچ گاه پاپوشی نداشت و برآوردن نیازهای مالی او را وا می‌داشت که در سنین جوانی برای درباریان شعر و مدیحه بسراید و پاداش و انعامی بگیرد و این درآمد اندک را نیز صرف ولخرجی و عیاشی کند. اما زیارت خانه خدا و توبه کنار کعبه باعث شد که پس از آن به جز راه خدا نرود و در بازگشت به غزنین کلاس‌های درس برپا كرد و مجالس خطابه‌اش مورد اقبال عمومی قرار گرفت و پس از آن به حکیم سنایی غزنوی شهرت یافت.

عوامل تولید آن عبارتند از: انیماتور و تدوینگر، وریا نیک نقش - نویسنده: سهیلا علوی زاده - کارگردان هنری: مریم هاشم نژاد، ساره شفیعی پور- کارشناسی و مشاور فیلمنامه: مینو آیت اللهی - مدیر دوبلاژ: شوکت حجت .

منبع : ایسنا