تبیان، دستیار زندگی
یكی از مباحث مطرح در یادگیری علوم مختلف تمرین و آزمایش عملی اصول و قوائد علمی است. تاثیری كه این نوع یادگیری در فرد از خود به جای می گذارد فراتر از خواندن هرگونه كتاب و یا شركت در هرگونه كلاس تئوری است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه ابزارهای كمك آموزشی

یكی از مباحث مطرح در یادگیری علوم مختلف تمرین و آزمایش عملی اصول و قوائد علمی است. تاثیری كه این نوع یادگیری در فرد از خود به جای می گذارد فراتر از خواندن هرگونه كتاب و یا شركت در هرگونه كلاس تئوری است.

بخش تجارت الكترونیك موسسه تبیان با جمع آوری گروه محصولاتی تحت عنوان مجموعه ابزار آموزشی سعی در معرفی محصولاتی با مخاطب سنین راهنمایی تا دبیرستان با هدف یادگیری عملی دانش آموزان نمود است. دانش آموز با تهیه هر یك از این محصولات می تواند با یك اصل علمی به طور كاملا عملی آشنایی پیدا كند. این محصولات ضمن سرگرم كردن نوجوان به او آموزش می دهد تا چگونه یك وسیله  علمی را بسازد و در ضمن ساختن  وسیله اصول علوم فیزیك، مكانیك و الكترونیك را به وی آموزش می دهد.

به عنوان نمونه به معرفی چند محصول  از این گروه  می پردازیم:

فرفره جادویی(محصول شركت رافع حكمت):

این وسیله با معلق كردن یك فرفره بر روی صفحه ای مغناطیسی ضمن انجام یك آزمایش عجیب ولی ساده مفهوم نیروی مغناطیس را توضیح می دهد.

برای تهیه این محصول از طریق فروشگاه اینترنتی تبیان كلیك كنید

ربورو(محصول شركت نادكو):

این كیت شامل قطعات مجزای الكترونیكی و مكانیكی  است كه با سر هم كردن قطعات آن ، سخت افزار یك روبوت ساخته می شود. سپس روبوت به كامپیوتر متصل  شده و برنامه هدایت آن در كامپیوتر طراحی  می شود تا ربوت پس از جدا شدن از كامپیوتر برنامه مورد نظر را انجام دهد.

برای تهیه این محصول از طریق فروشگاه اینترنتی تبیان كلیك كنید

چراغ جادویی(محصول شركت رافع حكمت):

در این محصول دانش آموز  با مونتاژ قطعات مجموعه لامپی را خواهد ساخت كه با كبریت روشن و با فوت خاموش می گردد و در ضمن ساختن این وسیله جالب با مجموعه ای از قطعات الكترونیك (ترانزیستور، سلول نوری، دیود و ..) و اصول اولیه علم اپتوالكترونیك آشنا می گردد.

برای تهیه این محصول از طریق فروشگاه اینترنتی تبیان كلیك كنید

شكلات خوری مكانیكی(محصول شركت رافع حكمت):

در این مجموعه دانش آموز با ساختن یك شكلات خوری مكانیكی با مكانیزم چرخ ژنوا، میكروسوئیچ، قرقره و تسمه ... و طرز كار هر یك از آنها آشنا می شود.

برای تهیه این محصول از طریق فروشگاه اینترنتی تبیان كلیك كنید

برای تهیه و اطلاع از سایر محصولات معرفی شده در این زمینه به گروه محصولات مجموعه ابزارهای آموزشی فروشگاه اینترنتی موسسه تبیان  مراجعه كنید.