تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: 250 گرم گردوی چرخ كرده 6-5 عدد سفیده تخم مرغ 400 گرم شكر نصف قاشق چایخوری جوهرلیمو یك سوم قاشق چایخوری وانیل یك سوم فنجان آرد گندم یا آرد برنج یا آرد ذرت 100 گرم بیسكویت پودر شده طرز تهیه: در ظرف گودی سفیده تخم م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیرینی گردویی

مواد لازم:

250 گرم

گردوی چرخ كرده

6-5 عدد

سفیده تخم مرغ

400 گرم

شكر
نصف قاشق چایخوریجوهرلیمو
یك سوم قاشق چایخوریوانیل

یك سوم فنجان

آرد گندم یا آرد برنج یا آرد ذرت

100 گرم

بیسكویت پودر شده

طرز تهیه:

در ظرف گودی سفیده تخم مرغ ها، شكر، پودر بیسكویت و آرد برنج یا آرد ذرت را مخلوط كرده و این مایع را 3 تا 4 بار از چرخ گوشت رد می كنیم تا مایع شیرینی كشدار شود. بعد آن را در قابلمه ریخته، روی حرارت ملایم اجاق قرار می دهیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع داغ شود. جوهرلیمو را در یك قاشق سوپخوری آب جوش حل كرده، به مایع شیرینی اضافه می كنیم . ظرف را از روی حرارت برمی داریم و كمی سفیده تخم مرغ روی آن می ریزیم تا سطح آن خشك نشود و مایع خنك شود.

بعد وانیل را به آن اضافه می كنیم و آن را به هم می زنیم. در كف سینی فركاغذ روغنی قرار می دهیم و مایع شیرینی را در قیف با ماسوره ساده می ریزیم و با كمی فاصله روی كاغذ می ریزیم و در فر ملایم ،250 درجه قرار می دهیم تا به مدت 15-20 دقیقه بپزد.

چند نكته ضروری:

1- پخت این شیرینی نیاز به تجربه و دقت كافی دارد.

2- وقتی مایع را چرخ می كنید، اگر خمیر سفت بود، می توانید یك تا 2 عدد سفیده به آن اضافه كنید تا خمیر شیرینی شل شود.

3- سعی كنید در مرحله اول 3 تا 4 عدد شیرینی را در فر بپزید، اگر شیرینی بیش از اندازه پهن شد، مقدار شیرینی آن زیاد بوده است. بنابراین مقداری آرد برنج یا ذرت اضافه كنید و یا اگر شیرینی به كاغذ چسبید، شیرینی آن كم بوده و خمیر كمی شل می باشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.