تبیان، دستیار زندگی
احسان حدادی قهرمان و ركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا عصر روز جمعه تهران را به مقصد آفریقای جنوبی ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدادی و ركوردی خوب در المپیك

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران

احسان حدادی قهرمان و ركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا عصر روز جمعه تهران را به مقصد آفریقای جنوبی ترك كرد تا یك دوره اردوی بهاره را برگزار كند. حدادی از وضعیت آمادگی و نحوه ادامه تمرین‌هایش بسیار راضی است.

به نقل از ایسنا، حدادی كه پس از مسابقه‌های قهرمانی جهان یك دوره كوتاهی را استراحت كرده بود، پس از آن تمرین‌هایش را در تهران و مدتی در بوشهر زیر نظر مربی روسی اش آغاز كرد. وی که خود را تنها برای مدال‌آوری در بازی‌های المپیك پكن آماده می‌كند، قرار است، یك دوره تمرینی میان مدت با قهرمانان بزرگ جهان در كشور آفریقای جنوبی داشته باشد.

حدادی پیش از سفر به آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا آخرین وضعیت خود و برنامه‌های آتی اش را تشریح كرد.

* از كمپ آفریقای جنوبی چه اطلاعاتی داری و آن جا چه وضعیتی دارد؟

- این كمپ در شهر پورتوریا در آفریقای جنوبی است كه فكر می‌كنم یكی از بهترین‌ كمپ‌های پرتاب در دنیا باشد. با توجه به این كه اكنون در نیم كره جنوبی و در كشوری همچون آفریقای جنوبی بهار است بسیاری از بهترین پرتابگران دنیا برای تمرین به این كمپ می‌روند. پرتابگران بزرگی همچون الكنا، كانتر، احمد الغزالی و تمام مدال‌آوران دنیا برای تمرین به این كمپ می‌روند. فكر می‌كنم همه امكانات را برای تمرین داشته باشد اما، من هم باید بروم تا تجربه كنم، ببینم برای من چگونه خواهد بود.

* چه مدت قرار است در این كمپ تمرین كنی؟

- هنوز مشخص نیست. حداقل برنامه‌ریزی ما در این كمپ یك ماه است. اگر خوب باشد مدت بیشتری می‌مانیم اما، كمتر از یك ماه در آفریقای جنوبی نخواهیم ماند. مربی ام هم چنین نظری دارد و او بود كه حضور در این كمپ را به ما پیشنهاد داد.

* در این مدت گذشته وضعیت تمریناتت چگونه بوده است؟

- بعد از مسابقه‌های جهانی كه آمدم در ماه رمضان كمی استراحت كردم و دوباره تمرین‌هایم را در تهران آغاز كردم. بعد از آن به بوشهر رفتیم. اردوی بوشهر برای من بسیار خوب بود. خیلی راضی بودم. بدنم روی فرم بود. ركوردهایی كه در این فصل در تمرین‌های بوشهر داشتم در هیچ فصلی كسب نكرده بودم. این نشان می‌دهد كه اگر مشكلی پیش نیاید فصل آینده را خوب می‌توانم شروع كنم.

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران

* سال پیش در اواسط فصل به اوج رسیدی و ركورد آسیا را شكستی اما، در آخر فصل نتوانستی ركوردت را تكرار كنی و در مسابقه‌های جهانی هفتم شدی در حالی كه اگر همان ركورد اواسط فصل را در مسابقه‌های جهانی ژاپن كسب می‌كردی حداقل در بین سه نفر اول بودی. برنامه‌ات برای این كه سال آینده با این مشكل مواجه نشوی، چیست؟

- من پارسال خوب تمرین نكرده بودم. مربی ام آخر فصل به ایران آمد. من فصل بدنسازی را پارسال از دست داده بودم. وقت كمی برای آماده‌سازی داشتم. بدنسازی من و مسابقه‌هایم با هم یكی شده بود و نتوانستم آن طور كه می‌خواهم كار كنم اما، امسال چنین مشكلی را ندارم و فكر می‌كنم خیلی بهتر بتوانم كار كنم.

* چه امكاناتی برای هر چه بهتر تمرین كردن برای آماده‌سازی در بازی‌های المپیك نیاز داری؟

- خدا را شكر هر چه كه خواسته‌ایم به ما داده‌اند و از من خواسته‌اند كه در المپیك یك نتیجه خوب بگیرم. من تنها چیزی كه اكنون می‌خواهم یك تور استاندارد پرتاب است. چرا كه در مسابقه‌های معتبر تمرین نكردن در تور مشكلاتی را بوجود می اورد.

* فكر می‌كنی چه چیزی در المپیك برای تو نتیجه خوب محسوب شود؟

- من فقط به یك ركورد خوب فكر می‌كنم و تنها كسب یك ركورد خوب است كه مرا راضی می‌كند.