تبیان، دستیار زندگی
معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت: برای معرفی مفاخر ایرانی به جهانیان به طور دائم برنامه سازی خواهیم كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی مفاخر ابرانی به جهانیان

معرفی مفاخر ایرانی به جهانیان

برنامه سازی مستمر برای معرفی مفاخر ایران به جهانیان

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت: برای معرفی مفاخر ایرانی به جهانیان به طور دائم برنامه سازی خواهیم كرد.

محمد سرافراز در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون درباره معرفی مفاخر ایرانی به جهانیان گفت: ما همواره به این بخش توجه كرده‌ایم و برای اكثر شعرا و بزرگان علم و ادب نیز ویژه برنامه‌هایی داشته و داریم.

وی افزود: ما در ویژه برنامه‌های خود هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم نسبت به مفاخر ایرانی آگاهی دهی می‌كنیم و در آنها كاملا مشخص است كه مثلا كدام شاعر در كجای ایران متولد شده و چه آثاری ارائه داده است.

وی در ادامه گفت: به طور مثال از سال قبل كه اعلام شد امسال سال مولاناست ما برنامه ریزی‌هایی انجام دادیم و قرار شد فیلم یا سریالی در زمینه زندگی مولانا در شبكه جهانی سحر ساخته شود منتهی اگر بخواهیم كار خوبی در این حوزه بسازیم به طور حتم زمان زیادی به طول می‌انجامد و معمولا چند بار هم باید باز نویسی شود.

وی تصریح كرد: ما خیلی دوست داشتیم كه بتوانیم این كار را زودتر شروع كنیم اما شرایط مهیا نشد و در حال حاضر نیز شهرام اسدی كه قرار است این پروژه به كارگردانی او ساخته شود در حال بازنویسی سناریو است.

سرافراز در ادامه اظهار داشت: در كنار آن ما راجع به مولانا برنامه ویژه دیگری نیز ساخته‌ایم و مجموعه نوشتاری خوبی نیز تهیه كرده‌ایم كه در حال حاضر پخش می‌شود. ما با هدف ارائه چهره ایرانی و حقیقی مولانا این برنامه را ساخته‌ایم و علاوه بر آن برای سایر شعرا و بزرگان علم و ادب نیز ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داشته‌ایم.

روابط عمومی موسسه تبیان