تبیان، دستیار زندگی
‌آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی گفتند: در شرایطی که دشمن با تمام توان تبلیغاتی و رسانه ای خود درصدد تضعیف فرهنگ شیعه و معارف پیامبر است، احیای سنت های شیعی وظیفه ای همگانی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صافی

‌آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی:  احیای سنت های شیعی وظیفه ای همگانی است

‌آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی گفتند: در شرایطی که دشمن با تمام توان تبلیغاتی و رسانه ای خود درصدد تضعیف فرهنگ شیعه و معارف پیامبر است، احیای سنت های شیعی وظیفه ای همگانی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر ضرورت حمایت و ترویج معارف اهل بیت(ع) تأکید کرده و افزودند: باید روی فرهنگ اسلامی پافشاری کرد و آنها را به سادگی از دست ندهیم.

این مرجع تقلید تأکید کردند: دشمن می خواهد شخصیت مسلمانان را عوض نماید و آنان را شبیه خود کند و هر چقدر هم در این زمینه هشدار داده می شود باز می بینیم گوشه هایی از فرهنگ غرب به تمدن اصیل اسلامی وارد شده است.

ایشان هویت اسلامی و دینی جوانان را آماج حملات دشمنان خوانده و گفتند: در هر جای این آب و خاک باشیم باید در مقابل دشمنان ایستاده و از فرهنگ دینی خود دفاع کنیم.

معظم له با بیان اینکه باید قدر شخصیت اسلامی خود را بدانیم اظهار داشتند: شیعیان هیچ چیزی کم ندارند و باید قدر ولایت اهل بیت(ع) را دانسته و به آن افتخار کنند.

‌آیت‌الله صافی گلپایگانی، بر ضرورت حضور قرآن در زندگی مردم تأکید کرده و گفتند: باید قرآن را خوانده و در آن تدبر کنیم و آموزه های ارزشمند آنرا در زندگی خود تطبیق دهیم.

ایشان امر به معروف را موجب احیای جامعه دانسته و افزودند: همه جای دنیا مسلمانان را با این خصلت پسندیده می شناسند که لازم است آنرا زنده نگاه داریم و نگذاریم کمرنگ شود.

معظم له با اشاره به مضامین والای ادعیه امامان معصوم(ع) یادآور شدند: اگر هیچ آموزه و مکتبی برای هدایت بشر نداشتیم، خطبه همام نهج البلاغه به تنهایی برای سعادت همه بشریت کافی بود.