تبیان، دستیار زندگی
آیین رونمایی از موسوعه علامه بلاغی در حاشیه نمایشگاه بزرگ انسجام اسلامی با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بوشهری

مدیر حوزه علمیه قم:  فضلای حوزه، تلاش کنند در رشته های مختلف تألیف داشته باشند.

آیین رونمایی از موسوعه علامه بلاغی در حاشیه نمایشگاه بزرگ انسجام اسلامی با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ‌آیت‌الله حسینی بوشهری، انتشار موسوعه علامه بلاغی را کاری بزرگ دانست و اظهار داشت: علامه بلاغی از علمای برجسته عصر خویش بود که با شناخت درست مخاطبان و نیازهای زمانه خویش آثار ارزشمندی را به جامعه ارائه کرد.

وی با اشاره به گسترش اطلاعات و امکانات در عصر کنونی گفت: علمای بزرگ اسلام درگذشته با محدودیت امکانات با تلاش مضاعف سعی نمودند با تولید علم و توجه به نیازها آثار مهمی را به رشته تحریر در آورند که بسیاری از این آثار باور نکردنی است.

مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز در پی راه اندازی رشته های تخصصی فقه، کلام، تفسیر و... در حوزه‌ها هستیم تا طلاب بتوانند در یک رشته، آثار خوبی را رقم بزنند، در حالی که در گذشته علمای ما تلاش می کردند در رشته های مختلف آثار و تألیفات داشته باشند.

وی گفت: اگر مقام معظم رهبری بر تشکیل کرسی های تولید علم و نظریه پردازی تأکید دارند به معنای آن نیست که درگذشته توسط عالمان ما تولید علم صورت نمی گرفته، بلکه ایشان می فرمایند حوزه و دانشگاه نباید به آنچه امروز در اختیار دارد بسنده کنند.

وی در پایان خواستار ترجمه آثار علامه بلاغی به زبان فارسی روان برای عموم مردم شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف وجودی علامه بلاغی گفت: ایشان همواره مورد توجه حوزه‌های قم و نجف بوده اند و اگر نگاهی به آثار ایشان داشته باشیم، شاهد ویژگی های غیرقابل انکار در روند پاسخ گویی به شبهات هستیم.