تبیان، دستیار زندگی
همزمان با هفته بسیج، مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی استان كرمان در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرمان

ياد و خاطره شهداي طلبه كرماني حوزه علميه قم گرامي داشته شد

همزمان با هفته بسيج، مراسم گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي طلبه و روحاني استان كرمان در حسينيه آيت‌الله مرعشي نجفي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، همزمان با گرامي‌داشت هفته بسيج، جلسه طلاب و روحانيان كرماني حوزه علميه قم، نهم آبان ماه با اقامه نماز مغرب و عشا در حسينيه آيت‌الله مرعشي نجفي برگزار شد.

در اين جلسه كه به مناسبت بزرگداشت ياد و خاطره شهداي طلبه و روحاني استان كرمان با حضور بيش از 250 نفر از روحانيان و علماي اين استان برگزار شده بود، حجت‌الاسلام فهيم كرماني با اشاره به نقش بارز شهدا و ايثارگران در پيروزي و استمرار انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره)، حضور طلاب و روحانيان را در جبهه‌هاي جنگ موجب دلگرمي و تقويت روحي رزمندگان اسلام دانست.

وي در ادامه با اشاره ويژگي‌هاي علمي و اخلاقي طلاب كرمان در حوزه علميه قم گفت: جلسه‌هاي طلاب كرماني حوزه علميه قم در گذشته زمينه‌ساز ايجاد مدرسه‌اي براي هدايت و حمايت تحصيلي و اخلاقي از طلاب شد، به گونه‌اي كه مدرسه كرماني‌ها در دهه پنجاه به عنوان مركزي برجسته و از مدارس نمونه كشور از نظر علمي و اخلاقي بود.

گفتني است، در پايان اين جلسه طلاب و روحانيان كرماني حوزه علميه قم، بررسي راه‌هاي رشد و پيشرفت طلاب اين استان در عرصه‌هاي گوناگون را خواستار شدند.