تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتسال کشورمان و وحید شمسایی بازیکن این تیم به عنوان بهترین های فوتسال آسیا ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتسال و شمسایی بهترین‌های سال آسیا

شمسایی آقای گل فوتسال جهان

تیم ملی فوتسال کشورمان و وحید شمسایی بازیکن این تیم به عنوان بهترین های فوتسال آسیا در سال 2007 انتخاب شدند.

به نقل از مهر، مراسم انتخاب بهترین های فوتبال آسیا در سال 2007 عصر روزچهارشنبه در سیدنی استرالیا به پایان رسید که طی آن وحید شمسایی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا انتخاب شد.

همچنین تیم ملی فوتسال کشورمان عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا در سال 2007 را از آن خود کرد.

اسامی بهترین های سال آسیا به شرح زیر است:

* بهترین بازیکن جوان آسیا : کیم کوم ایل از کره جنوبی

* بهترین بازیکن فوتسال آسیا : وحید شمسایی از ایران

* بهترین داور : الکساندرمارک شلید از استرالیا

* بهترین کمک داور : محمد حمد الغامدی از عربستان

* بهترین مربی : رئوف ایلینیف از ازبکستان

* تیم اخلاق: ژاپن

* بهترین فدراسیون : چین

* بهترین تیم باشگاهی : اوراوارز ژاپن

* بهترین تیم ملی فوتسال : تیم ملی ایران

* بهترین تیم ملی فوتبال : تیم ملی عراق

* بازیکن سال آسیا: یاسر القحطانی از عربستان

شمسایی: این افتخار متعلق به تمام ایرانیان است

بهترین بازیکن سال 2007 فوتسال آسیا گفت: این افتخار متعلق به تمام مردم ایران است و خوشحالم که توانستم افتخار دیگری را در فوتسال نصیب مردم کشورم کنم .

وحید شمسایی بازیکن پیشین تیم فوتسال کشورمان با بیان این مطلب به خبرنگارمهر افزود : از اینکه درسالهای اخیرهمواره جزو نامزدهای دریافت بهترین های آسیا بودم بسیارخوشحالم و این افتخار را متعلق به تمام مردم ایران می دانم و از اینکه می توانم دل مردم را حتی در روزهایی که عضو تیم ملی نیستم شاد کنم ، به خود می بالم.

شمسایی اضافه کرد : هدف من همواره شادی دل مردم است و به عنوان نماینده کشورم افتخارمی کنم که توانستم بار دیگرنام ایران را درسطح آسیا و جهان مطرح کنم.

وی پیرامون انتخاب خود به عنوان بهترین بازیکن سال 2007 آسیا گفت: امسال رکورد بهترین گلزن فوتسال جهان را بدست آوردم ضمن اینکه همراه تیم ملی درخاک ژاپن برای هفتمین بارقهرمان آسیا شدیم که تصورمی کنم این عوامل باعث انتخابم به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا از سوی AFC  بود.

گفتنی است شمسایی با کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2007 آسیا، با سه افتخاربین المللی (بهترین گلزن جهان، بهترین بازیکن بازیهای قهرمانی آسیا و بازیکن سال فوتسال آسیا) درطول یکسال افتخاری منحصر بفرد را از خود برجای گذاشت.

وحید شمسایی تاکنون سه بارعنوان بهترین بازیکن رقابتهای قهرمانی آسیا، 4 بار به عنوان فنی ترین بازیکن مسابقات قهرمانی آسیا و 8 دوره عنوان آقای گلی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را از آن خود کرده است .

علی دایی در کنار بن همام ؛ الماس AFC در دستان یوهانسن

بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم باشکوهی که عصر امروز در هوردن پاویلیون سیدنی برگزار شد، در حالی که علی دایی را در کنار خود داشت جایزه یاسر القحطانی عربستانی را اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت AFC، روش امتیازدهی AFC برای انتخاب بهترین بازیکن سال قاره بر اساس شمارش تعداد MVP های هر بازیکن درمسابقات مشخص تعیین می شود که با این حساب یاسر القحطانی بالاتر از یونس محمود بهترین بازیکن جام ملت ها و نشات اکرم عراقی قرار گرفت.

برپایه این گزارش، یاسر القحطانی بعد از دریافت جایزه ویژه خود گفت:" از همه کسانی که کمکم کردند متشکرم و این جایزه را متعلق به هم تیمی هایم می دانم".

بهترین فوتبالیست آسیا با اشاره به رقابت خود با بازیکنانی نظیر یونس محمود و نشات اکرم تاکید کرد: " ما هیچکدام بازنده نشدیم. امشب برای همه ما شبی به یاد ماندنی خواهد ماند".

وحید شمسایی تنها نامزد فردی فوتبال ایران که بهترین بازیکن جام قهرمانی فوتسال آسیا 2007 در ژاپن شده بود، بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا نیز نام گرفت.

اما فوتسال ایران که سال گذشته برای اولین بار جام را به تیم دیگری داده بود با قهرمانی دوباره در ژاپن بهترین تیم فوتسال سال آسیا شد تا نام ایران با موفقیت فوتسال اش صاحب دو افتخار مراسم سال 2007 شود.

لنارت یوهانسن که در زمان مدیریتش در یوفا از سال 1990 تا 2007 کمک های بسیاری به توسعه فوتبال آسیا کرد، معتبرترین عنوان مراسم سال را بدست آورد و الماس AFC را از محمد بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد.

یوهانسن پس از کسب این عنوان گفت: " از اینکه این عنوان را بدست آوردم خوشحالم و به شدت تحت تاثیرتوجهی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به من داشته قرار گرفته ام".

مارک شیلد استرالیایی داور بازی حساس فینال جام ملت ها که 1-0 به سود عراق تمام شد توانست جایزه بهترین داورسال را بدست آورد و فرانک لوی مدیر فدراسیون فوتبال استرالیا جایزه بهترین کمک داوری را به حمد الغمدی عربستانی تقدیم کرد.

جایزه بهترین مربی سال آسیا که فقط به مربیان آسیایی اهدا می شود به رئوف اینیلیف 57 ساله تعلق گرفت که تیم ازبکستان را در جام ملت ها به حریفی قدرتمند تبدیل کرده بود.

اگرچه کره شمالی دربازیهای سال 2006 قهرمانی جوانان آسیا به مقام سوم رسید اما کیم کوم ایل کاپیتان تیم توانست بهترین بازیکن جوان آسیا شود و یوئیچیرو کاکیتانی و یاسوهیتو موریشیما ژاپنی را پشت سر بگذارد.

اما ژاپنی ها در این مراسم دست خالی نماندند و عنوان بهترین باشگاه سال را با موفقیت اوراوا ردز در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا به نام خود کردند. ژاپنی ها جایزه بازی جوانمردانه را نیز به فدراسیون فوتبال این کشور بردند هرچند بهترین فدراسیون سال چین همسایه شد.

القحطانی: کارم سخت تر شد

یاسر القحطانی مهاجم تیم ملی فوتبال فوتبال

یاسر القحطانی مهاجم تیم ملی فوتبال عربستان با تقدیم جایزه بهترین بازیکن سال به هوادارانش گفت: می دانم از این پس وظیفه سنگین تری بر دوش خواهم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری فوتبال آسیا، القحطانی بلافاصله بعد از پایان مراسم بهترین های سال آسیا که درسیدنی برگزارشد در کنفرانس خبری گفت : "من نه فقط برای خودم که برای همه هم تیمی هایم احساس غرور می کنم . عنوان بهترین بازیکن سال آسیا کار من را سنگین تر کرد. ازحالا باید بیشترتلاش کنیم تا موفقیت های بزرگتری بدست آوریم و طرفداران فوتبال عربستان را راضی نگه داریم".

وی با اشاره به پیشنهاد میدلز بورو انگلستان خبر داد:" قبل از اینکه همراه تیم ملی عربستان برای بازیهای کشورهای عربی به قاهره بروم با مقامات میدلز بورو تلفنی صحبت کردم. حالا هم تصمیم گیری را به باشگاهم واگذار کرده ام تا بعد ازمذاکره با آنها وضعیت انتقالم را مشخص کنند . البته هر بازیکنی دوست دارد به اروپا برود و من هم یکی مثل بقیه. آرزو دارم بازی درانگلستان یا اسپانیا را تجربه کنم تا کمک بزرگتری برای تیم ملی کشورم باشم".