تبیان، دستیار زندگی
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به انتخاب رئیس جدید برای فدراسیون فوتبال ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: می توان به موفقیت امیدوار بود

دایی در قرعه کشی جام جهانی

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به انتخاب رئیس جدید برای فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت می توان به موفقیت در آینده امیدوار بود.

به نقل از مهر، پایگاه خبری فوتبال آسیا یک روز پس از برگزاری جشن بهترین های فوتبال آسیا در سال 2007 گفتگویی کوتاه با علی دایی داشته است.

برپایه این گزارش، در ابتدای این گفتگو آمده است:"علی دایی بعد از مراسم قرعه کشی جام جهانی که یکشنبه شب در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد، بطور مستقیم به شهر سیدنی آمد و در مراسم بهترین های سال 2007 آسیا شرکت کرد. او که خودش بهترین بازیکن سال 1999 آسیا بود، برای معرفی بهترین بازیکن سال چهارشنبه شب روی صحنه رفت و در کنار محمد بن همام رئیس کنفدراسیون بود".

گفتگوی علی دایی با پایگاه خبری فوتبال آسیا در زیر می آید:

* پایگاه خبری فوتبال آسیا: وضعیت فوتبال ایران را چگونه می بینید؟

- علی دایی: ما ابتدا باید رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب کنیم که فکر می کنم بزودی این کار انجام شود. بعد از آن می توانیم برای فوتبال کشور برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم. فکر می کنم یکی دیگر از مشکلات فوتبال ما ذهنیت فنی بازیکنان است، برای همین حضور مربیان خارجی می تواند تفکر فنی بازیکنان را بالاتر بیاورد.

* شما بازیکن سال 1999 آسیا شدید. فکر می کنید چنین عنوانی چقدر در شهرت جهانی شما اثر داشت؟

- انتخابم به عنوان بازیکن سال آسیا برایم موفقیت بزرگی بود و همیشه در خاطرم باقی خواهند ماند. دیشب که روی صحنه رفتم یاد همان شبی افتادم که خودم انتخاب شده بودم و فکر کردم که زمان چقدر سریع می گذرد. به هرحال این عنوان کمک زیادی به من کرد و امیدوارم سال بعد بازهم یک ایرانی به همین افتخار برسد.

* فکر می کنید فوتبال آسیا نسبت به همان دوران تغییر زیادی کرده است؟

- اگر فوتبال آسیا را با 15 سال پیش مقایسه کنیم تغییرات زیادی داشته است که باید آن را به حساب حرفه ای تر شدن فوتبال گذاشت. رشد باشگاه ها و بازیکنان که امروز آمادگی بیشتری برای بازیها نشان می دهند را می توان از پیشرفت های فوتبال آسیا عنوان کرد . امیدوارم فوتبال آسیا روزی بتواند در جام جهانی هم موفقیت های تازه ای بدست آورد.

* شانس کدام تیم آسیایی را برای حضور در جام جهانی 2010 بیشتر می دانید؟

-  صعود از بین تیم هایی که همه آماده وارد بازیها می شوند آسان نیست اما با این وجود فکر می کنم ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان شانس های اول صعود هستند.

* شما در اروپا هم بازی کردید مشکل اصلی بازیکنان آسیایی در اروپا چیست؟

- مشکل فیزیکی. من به بازیکنان آسیایی که می خواهند به اروپا بروند پیشنهاد می کنم برای جنگیدن با این مشکل آماده باشند و حوصله کنند. باید خیلی کار کرد. اما امیدوارم که در آینده آسیایی های بیشتری به اروپا بروند و با تجربه شان به توسعه فوتبال در آسیا کمک کنند.

* شما سال بعد با تیم سایپا در لیگ قهرمانان آسیا خواهید بود. فکر می کنید تا کجا پیش بروید؟

- من یکبار به عنوان بازیکن صبا باتری در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا حاضر بودم اما شانس با ما نبود و از گروه مان صعود نکردیم. در بازیهای سال آینده با تجاربی که بدست آورده ام با سایپا از گروه صعود می کنیم و به مراحل بالاتر می آییم. سپاهان راه بقیه باشگاه های ایرانی را برای گرفتن جام قهرمانی لیگ قهرمانان هموار کرده است.

* بازیهای سپاهان را دنبال می کردید؟

- سپاهان یک باشگاه قدیمی در فوتبال ایران است. آنها مدیریت خوبی دارند و به نظرم جزو سه باشگاه مجهز فوتبال در ایران به حساب می آیند. آنها شانس قهرمانی هم داشتند و با کمی تجربه بیشتر می توانستند جام را به اصفهان ببرند.