تبیان، دستیار زندگی
اینترنت از تعداد زیادی شبكه تشكیل شده است كه همگی آنها به هم وصل شده اند و یك شبكه غول آسا را بوجود آوردند. امروزه مشهورترین قسمت اینترنت، وب جهانی است. وب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار با اینترنت

ویندوز ویستا

اینترنت از تعداد زیادی شبكه تشكیل شده است كه همگی آنها به هم وصل شده اند و یك شبكه غول آسا را بوجود آوردند. امروزه مشهورترین قسمت اینترنت، وب جهانی است. وب صفحاتی كه حاوی متن، تصاویر گرافیكی و چند رسانه ای است را برای برنامه هایی كه مرورگر وب نام دارند تامین می كند. طی چند سال گذشته، اینترنت (و به ویژه وب) به یك ابزار كاری مهم تبدیل شده است كه به شما امكان بدست آوردن اطلاعات را در هر زمینه ای اعم از بازرگانی، سرمایه گذاری، گردشگری، آب و هوا، اخبار، مراقبت های بهداشتی، فن آوری و غیره را می دهد. مایكروسافت مرورگر وبی دارد با نام Internet Explorer كه از اجزای اساسی ویندوز XP.

وقتی از یك سایت وب بازدید می كنیم به صفحه اصلی آن سایت صفحه خانه گفته می شود. در صفحه خانه، معمولاٌ لینك هایی وجود دارد كه با كلیك كردن روی آنها می توانید از صفحات دیگر آن سایت بازدید كنید. گاهی اوقات لینك های روی یك سایت شما را به صفحات سایت های وب دیگر می برند. به خاطر همین پیچیدگی ارتباط صفحات بود كه نام آن را وب (به معنای تار عنكبوت) گذاشتند.

در وب هر صفحه یك آدرس مخصوص دارد كه گاهی به آن URL )Uniform resource locator یا محل یاب منبع متحدالشكل). گفته می شود. این آدرس به مرورگر وب شما می گوید چگونه آن صفحه را پیدا كنید. URL شامل اطلاعاتی نظیر نام كامپیوتر و نام فولدری از آن كامپیوتر كه می توان صفحه را در آن پیدا كرد و همینطور نام خود صفحه است. برای مثال، این URL : WWW. Microsoft.com / windows / default. asp : به مرورگر می گوید كه فایلی با نام default. Asp را در فولدری با نام windows و در كامپیوتری با نام WWW در حوزه Microsoft.com پیدا كند.