تبیان، دستیار زندگی
به زبان ویندوز، هر قطعه سخت افزاری كه شما را معمولاً به فكر چاپگر می اندازد دستگاه چاپ (Print device) نام دارد. چاپگر (Printer) آیكونی است كه در فولدر Printers and Faxes ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصب یك چاپگر محلی

به زبان ویندوز، هر قطعه سخت افزاری كه شما را معمولاً به فكر چاپگر می اندازد دستگاه چاپ (Print device) نام دارد. چاپگر (Printer) آیكونی است كه در فولدر Printers and Faxes نصب می كنید و نشان دهنده دستگاه چاپ است. پس از آن كه دستگاه چاپ را به كامپیوتری متصل كردید، نصب چاپگر در فولدر Printers and Faxes كار نسبتاً راحتی است. در واقع بطور معمول ویندوز بطور خودكار دستگاه چاپ را پیدا می كند و یك آیكون چاپگر برای شما نصب می كند. اگر ویندوز آن را پیدا نكرد، با استفاده از مراحل این كار عملی خودتان چاپگر را اضافه كنید.

ویزارد Add Printer را اجرا كنید

نصب یك چاپگر محلی

در فولدر Printers and Faxes، بر روی لینك Add a Printer كلیك كنید تا ویزارد Add Printer اجرا شود. وقتی صفحه خوش آمد گویی را دیدید، بر روی Next كلیك كنید.

چاپگر محلی را انتخاب كنید

نصب یك چاپگر محلی

در صفحه اول ویزارد، گزینه Local Printer را انتخاب كنید. چاپگر محلی چاپگری است كه مستقیماً به كامپیوتر شما متصل شده است (چاپگری نیست كه از طریق شبكه به آن دسترسی داشته باشید). یك چاپگر محلی در دفتر كار شما هست؛ آن جزء چاپگرهای درون اتاق چاپگرهای شركت نیست و چاپگر متصل به كامپیوتر همكارتان كه اجازه دسترسی به آن را دارید نیز نیست.

نگذارید چاپگر بطور خودكار شناسایی شود

نصب یك چاپگر محلی

گزینه شناسایی خودكار چاپگر را غیر فعال كنید. اگر ویندوز قبلاً آن را بطور خودكار پیدا نكرده است، احتمالاً الان هم پیدا نخواهد كرد. اگر این گزینه را انتخاب شده بگذارید، ویندوز تلاش می كند خودش چاپگر را پیدا كند و به نوع آن پی ببرد. اگر ویندوز چاپگر را پیدا نكند، ویزارد همان طور كه در این كار عملی توضیح داده شده است ادامه می یابد. اگر ویندوز چاپگر را پیدا كند، آن را برایتان نصب می كند.

به صفحه بعدی بروید

نصب یك چاپگر محلی

كارتان با گزینه های هر صفحه ویزارد كه تمام شده بر روی Next كلیك كنید تا به صفحه بعدی بروید.

یك درگاه انتخاب كنید

نصب یك چاپگر محلی

بر روی كامپیوترتان، درگاهی كه دستگاه چاپ به آن وصل شده است را انتخاب كنید. دستگاه چاپ اول متصل به كامپیوتر معمولاً روی درگاه LPT1 (درگاه موازی اول) است. دستگاه چاپ دوم معمولاً روی درگاه LPT2 (درگاه موازی دوم) است. پس از انتخاب درگاه برای ادامه كار روی Next كلیك كنید.

شركت سازنده را انتخاب كنید

نصب یك چاپگر محلی

در سمت چپ این صفحه، لیست شركتهای مشهور سازنده چاپگر قرار دارد. شركت سازنده دستگاهی چاپی كه نصب می كنید را انتخاب كنید.

مدل چاپگر را انتخاب كنید

نصب یك چاپگر محلی

پس از انتخاب شركت سازنده از سمت چپ صفحه، لیست سمت راست مدلهای ساخته شده توسط شركت انتخاب شده را نمایش می دهد. مدل دستگاه چاپی كه نصب می كنید را انتخاب كنید. برای ادامه كار بر روی Next كلیك كنید.

چاپگر را نامگذاری كنید

نصب یك چاپگر محلی

بطور پیش فرض ویندوز بر اساس شركت سازنده و شماره مدل چاپگر، نامی را روی آن می گذارد (برای مثال HP DeskJet 855c). اگر می خواهید آیكون چاپگر نام دیگری داشته باشد، نام جدیدی را دركادر متن Printer name تایپ كنید.

آن را چاپگر پیش فرض كنید

نصب یك چاپگر محلی

اگر می خواهید چاپگر جدیدتان، چاپگر پیش فرضی باشد كه توسط برنامه های روی كامپیوتر تان بكار می رود، بر روی Yes كلیك كنید. اگر چاپگر پیش فرضی كه الان دارید را ترجیح می دهید، بر روی No كلیك كنید. برای ادامه كار روی Next كلیك كنید.

چاپگر را به اشتراك بگذارید

نصب یك چاپگر محلی

اگر می خواهید چاپگر را با كاربران دیگر شبكه به اشتراك بگذارید، گزینه Shared name را فعال كنید. ویندوز بر اساس نام چاپگری كه در مرحله 8 این كار عملی انتخاب كردید یك نام اشتراك ایجاد می كند. در صورت تمایل می توانید نام اشتراك دیگری را تایپ كنید. برای اطلاعات بیشتر درباره به اشتراك گذاشتن یك چاپگر به كار عملی 5 مراجعه كنید. برای ادامه كار، روی Next كلیك كنید.

یك مكان و توصیف وارد كنید

نصب یك چاپگر محلی

به اختیار خود می توانید یك مكان و توصیف برای چاپگر وارد كنید تا افراد دیگری كه از آن استفاده می كنند بتوانند براحتی آن را بشناسند. اگر چاپگر را در مرحله 10 به اشتراك نگذاشته باشید این صفحه را نخواهید دید. چه این جاهای خالی را پر كردید و چه پر نكردید، برای ادامه كار بر روی Next كلیك كنید.

یك صفحه آزمایشی چاپ كنید

نصب یك چاپگر محلی

اگر می خواهید ویندوز یك صفحه آزمایشی چاپ كند تا مطمئن شوید كه چاپگر جدیدتان درست كار می كند، بر روی Yes كلیك كنید. اگر آزمایش موفق نباشد، نحوه رفع اشكال نصب چاپگر نشان داده می شود. برای ادامه كار، بر روی Next كلیك كنید.

به فرایند نصب پایان بدهید

نصب یك چاپگر محلی

تنظیمات چاپگر جدیدتان را مرور كنید. اگر متوجه اشكال یا اشتباهی در این اطلاعات شدید، با كلیك كردن روی Back در میان مراحل نصب به عقب برگردید و تصحیح كنید. اگر از اطلاعاتی كه در اینجا نشان داده شده است راضی هستید، بر روی Finish كلیك كنید.

* توجه *

ایجاد یك نام برای اشتراك

وقتی یك نام اشتراك برای چاپگر خود می گذارید، بهتر است طول نام حداكثر هشت كاراكتر باشد. برنامه های قدیمی (آنهایی كه برای استفاده با سیستم عاملهای قبل از ویندوز 95 ساخته شده اند) فقط نامهای هشت كاراكتری را تشخیص می دهند. در كل اگر نمی دانید كاربران برنامه های قدیمی با چاپگرتان چاپ خواهند كرد یا خیر، نام اشتراك را كوتاه انتخاب كنید.

نصب یك چاپگر بیش از یكبار

هر آیكون در فولدر Printers and Faxes، نشان دهنده یك چاپگر واقعی است. شما می توانید برای یك چاپگر چند آیكون نصب كنید، به این طریق كه مجدداً ویزارد Add Printer را اجرا كنید، همان چاپگر و درگاه را در طول نصب انتخاب كنید و به آیكون جدید نام جدیدی بدهید. شاید مایل باشید با این كار هر آیكون را با تنظیمات متفاوتی نصب كنید. برای مثال ممكن است چاپگر شما دو منبع كاغذ داشته باشد: یكی برای كاغذ در اندازه نامه و یكی برای كاغذ در اندازه رسمی. شما می توانید نام آیكون را Letter Printer بگذارید و آن را طوری تنظیم كنید كه از منبع كاغذ اندازه نامه كاغذ بردارد. می توانید نام آیكون دیگر را Legal Printer بگذارید و آن را طوری تنظیم كنید كه از منبع كاغذ رسمی كاغذ بردارد. همچنین می توانید آیكونهای دیگری را برای چاپ نصب كنید كه از كیفیتهای چاپ مختلف، انواع كاغذ یا تنظیمات دیگری بدلخواهتان استفاده كنند.