تبیان، دستیار زندگی
اكثر اوقات شما اسناد را از داخل برنامه ها چاپ می كنید. با این وجود ویندوز چند روش وجود دارد كه اسناد را بدون باز كردن برنامه آنها، مستقیماً از رومیزی ویندوز چاپ كنید. این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاپ یك سند از داخل ویندوز

اكثر اوقات شما اسناد را از داخل برنامه ها چاپ می كنید. با این وجود ویندوز چند روش وجود دارد كه اسناد را بدون باز كردن برنامه آنها، مستقیماً از رومیزی ویندوز چاپ كنید. این روش برای وقتی كه عجله داریدسند را چاپ كنید یا می خواهید چندین سند را با هم چاپ كنید بسیار خوب است.

سند را برای چاپ پیدا كنید

 چاپ یك سند از داخل ویندوز

گام اول درچاپ یك سند در ویندوز این است كه سند را پیدا كنید. برای این كار می توانید از فولدر My Computer، فولدر My Documents یا ویندوز اكسپلورر (هركدام راكه ترجیح می دهید) استفاده كنید. در این مثال سندی با نام Resume درفولدری با نام Personal Folder انتخاب شده است. در بخش 2 مطالب بیشتری درباره مسیر یابی در ویندوز فرا می گیرید.

كلیك راست كنید و Print را انتخاب كنید

 چاپ یك سند از داخل ویندوز

برای آن كه سند را با استفاده از چاپگر پیش فرض خود و تنظیمات پیش فرض برنامه آن سند، سریع چاپ كنید، برروی سند كلیك راست كنید (یا چند سند با انتخاب كنید وروی یكی از آنها كلیك راست كنید) و Print را از منوی میانبر انتخاب كنید. ویندوز از هر سند یك نسخه چاپ می كند. ویندوز برنامه دارای پیوند را فقط برای مدتی كه سند چاپ شود باز می كند وبعد دوباره آن را می بندد. توجه كنید كه این روش در تمام برنامه ها موثر نیست (فقط در برنامه هایی كه این امكان را دارند موثر است).

فولدر Printers را باز كنید

 چاپ یك سند از داخل ویندوز

راه دیگر چاپ كردن یك سند در ویندوز، دراگ كردن آن سند بر روی آیكون یك چاپگر است. برای انجام این كار، هم فولدر حاوی سندی كه می خواهید چاپ كنید و هم فولدر Printers باید باز باشند. برای باز كردن فولدر Printers، بر روی Start كلیك كنید و Printers and Faxes را انتحاب كنید.

سند را برای چاپ انتخاب كنید

 چاپ یك سند از داخل ویندوز

با استفاده از My Computer یا ویندوز اكسپلورر، فولدر حاوی سند یا اسنادی كه می خواهید چاپ كنید را پیدا كنید و آیكون آن اسناد را انتخاب كنید.

سند را به روی آیكون چاپگر دراگ كنید

 چاپ یك سند از داخل ویندوز

هر سند (یا گروه اسناد) را از فولدر آن دراگ كنید و آن را روی آیكون چاپگری كه می خواهید استفاده كنید بیاندازید. ویندوز آن اسناد را با استفاده از تنظیمات پیش فرض برنامه ای كه اسناد در آن ایجاد شده اند چاپ می كند. این روش همانند استفاده از دكمه Print در نوار ابزار است كه در كار عملی 1 به آن اشاره شد، اما به شما امكان انتخاب چاپگر را می دهد.

*توجه *

Printers and Faxes را در منوی Start نمی بینید؟

اگر میانبر Printers and Faxes را در منوی Start نمی بینید، در عوض Control Panel را باز كنید. فولدر Printers and Faxesدر داخل آن خواهید یافت. با كلیك راست كردن روی نوار وظیفه و انتخاب Properties، می توانید میانبر Printers and Faxes را به منوی Start خود اضافه كنید.

دراگ كردن چند فایل با هم

شما می توانید چند سند را در یك مرحله به روی یك چاپگر دراگ كنید: كلید Ctrl را پایین نگهدارید و در پنجره My Computer روی اسناد كلیك كنید. هنگام پایین نگه داشتن كلید Ctrl روی هر سندی كه كلید كنید آن سند به مجموعه انتخاب شما اضافه می شود.

ایجاد یك میانبر برای چاپگر بر روی رومیزی

اگر به طور مرتب فایلهایی را به روی آیكون یك چاپگر دراگ می كنید و نمی خواهید فولدرPrinters همیشه باز باشد، می توانید برای آن چاپگر یك میانبر بر روی رومیزی ایجاد كنید: آیكون چاپگر مورد نظر خود را به روی رومیزی دراگ كنید و آن را رها كنید. وقتی ویندوز پیشنهاد كرد یك میانبر برایتان ایجاد كند، بر روی Ok كلیك كنید.

افزودن یك چاپگر به منوی Send To

راه حلی بهتر از افزودن یك آیكون میانبر به رومیزی وجود دارد و آن افزون میانبر به منوی Send to است هر وقت روی یك فایل كلیك راست كنید می توانید به این منو دسترسی پیدا كنید. به این طریق می توانید هر سند را با استفاده از منوی هم بافت آن به یك چاپگر بفرستید. منوی هم بافت سند منویی است كه با كلیك راست كردن روی سند ظاهر می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره افزودن چیزی به منوی Send to، به بخش 10 مراجعه كنید.