تبیان، دستیار زندگی
دانشگاه تگزاس طبق یك مطالعه نشان داد؛ مصرف توأم غذهای غنی از كربوهیدارت و پروتئین در یك فرد ورزشكار، باعث افزایش بیشتر استقامت او نسبت به زمانی می شود كه فقط كربوهیدرات دریافت كند. وقتی شما بیش از 2 ساعت ورزش شدید می كنید،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف توأم كربوهیدرات و پروتئین استقامت ورزشكار را بیشتر افزایش می دهد

دانشگاه تگزاس طبق یك مطالعه نشان داد؛ مصرف توأم غذهای غنی از كربوهیدارت و پروتئین در یك فرد ورزشكار، باعث افزایش بیشتر استقامت او نسبت به زمانی می شود كه فقط كربوهیدرات دریافت كند.

وقتی شما بیش از 2 ساعت ورزش شدید می كنید، نیاز به مصرف مایعات، نمك و كالری بالایی دارید. پس بایستی نوشیدنی دلخواه خود را بنوشید و غذاهای حاوی نمك را مصرف كنید.

مطالعات متعدد نشان داده، دریافت مقادیر زیاد كربوهیدرات در طی یك حادثه، استقامت فرد را افزایش می دهد، به همین دلیل توصیه می شود ورزشكاران، پرتقال و سایر میوه ها، شیرینی ، كیك و كلوچه، ساندویچ و سایر غذاهای غنی از كربوهیدرات را در طی ورزش مصرف كنند.

علاوه بر غذاهای غنی از كربوهیدرات، اگر غذاهای غنی از پروتئین مثل پنیر، گوشت قرمز، مرغ و ماهی را نیز مصرف كنند، استقامت بیشتری بدست خواهند آورد.

در طی ورزش شدید و ممتد، عضلات شما تحلیل می روند و دریافت بالای پروتئین، باعث تأمین واحدهای سازنده پروتئین بنام اسیدآمینه ها و كاهش تحلیل عضلات می شود.

نیره ولدخانی- كارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.