تبیان، دستیار زندگی
اتحادیه بین فدراسیون‌های دوومیدانی (IAAF)، بهترین‌های دوومیدانی جهان در سال 2007 را اعلام كرد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی بهترین های دو و میدانی‌ 2007

معرفی بهترین های دوومیدانی‌ 2007

اتحادیه بین فدراسیون‌های دو و میدانی (IAAF)، بهترین‌های دو و میدانی جهان در سال 2007 را اعلام كرد.

به نقل از ایسنا، اتحادیه بین‌المللی فدراسیو‌ن‌های دو و میدانی ( IAAF) در جریان جشن سالانه خود در مونت كارلوی فرانسه، "تیسون گای" قهرمان دوهای 100 و 200 متر مردان جهان در سال 2007 از آمریكا و "مسرت دفار" قهرمان 23 ساله زنان جهان از اتیوپی را به عنوان‌ بهترین دوومیدانی‌كاران مرد و زن جهان معرفی كرد.

گای كه در مسابقه 2007 اوزاكا سه مدال طلا در دوهای 100، 200 و 4 در 100 متر امدادی كسب كرد، در این رابطه گفت:« قدم در راه كارل لوئیس (نخستین برنده جایزه بهترین دو و میدانی‌كار جهان) گذاشتن، یك افتخار بزرگ برای من است».

وی ادامه داد:« فكر می‌كنم قهرمانی‌ام در سال جاری من را به عنوان سریع‌ترین مرد جهان تبدیل كرد، اما صادقانه فكر می‌كنم كه به ركورددار شدن در جهان نیاز دارم. مانند بسیاری از قهرمانان بزرگ و سرعت جهان. مانند كارل لوئیس یا موریس گرین. من فكر می‌كنم ركوردشكنی و كسب مدال طلای سرعت شما را از سایرین متمایز می‌كند».

«مسرت دفار» قهرمان تمام مسابقه‌هایی بوده كه در سال جاری انجام داد، در این میان دو بار ركورد جهان را شكسته و یكی از بهترین ركوردهای جهان در سال جاری را كسب كرده است.

بهترین دو و میدانی‌كار زن جهان در سال 2007 گفت:« من كلماتی را ندارم كه این شادی را توصیف كند. این جایزه برای من بسیار ویژه است. این موضوع حتی برای زنان اتیوپی هم بسیار ویژه است. كسانی كه تلاش بسیار زیادی انجام دادند و فرصت زیادی برای به دست آوردن سطح‌های بالا نداشته‌اند. بنابراین من این جایزه را به آن‌ها تقدیم می‌كنم».

همچنین در این مراسم تعداد دیگری از قهرمانان و برترین‌های دو و میدانی جهان به عنوان‌های مختلف انتخاب شدند.

بهترین ركوردهای سال:

آسافا پاول از جامائیكا در مردان

بلانكا ولاسیچ از كرواسی در زنان

قهرمان افسانه‌ای دوومیدانی جهان:

كارل لوئیس ازآمریكا

الهام بخشان دوومیدانی جهان:

هایله گبرسیلاسی از اتیوپی در مردان

پائولا رادكلیف از انگلستان در زنان

بهترین دو و میدانی كار نوجوان:

دونالد توماس از باهاما

جایزه پدیده سال:

روت بیسیبوری از كنیا

جایزه بهترین مربی:

ویتالی پتروف از اوكراین