تبیان، دستیار زندگی
شده سوال دینی داشته باشید، بعد همین طوری سرگردان بمانید که از کی باید بپرسید؟ هی دربه در دنبال جواب بگردید و آن‌قدر بی‌جواب بمانید که به هر کسی رسیدید، ازش سوال کنید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی‌جواب نمی‌مونی رفیق!

سوالات اعتقادی

سرِ مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی حسابی شلوغ شده.

شده سوال دینی داشته باشید، بعد همین طوری سرگردان بمانید که از کی باید بپرسید؟ هی در به در دنبال جواب بگردید و آن‌قدر بی‌جواب بمانید که به هر کسی رسیدید، ازش سوال کنید، بعد او هم همین‌‌‌طوری یک چیزی بپراند.

اگر خیلی حقیقت‌جو باشید، ول کن ماجرا نمی‌شوید. شاید تا آخر عمر سوالتان با شما بماند و شما هم در حسرت یک جواب باشید.

اما حالا دیگر لازم نیست غصه بخورید. هر چه قدر دوست دارید بنشینید و فکر کنید و از خودتان سوال بسازید و مسئله طرح کنید، بدون اینکه نگران نرسیدن جواب باشید. چرا؟! چون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نیمه شعبان امسال آمده موسسه‌ای راه انداخته به نام «مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی»؛ یعنی می‌خواهی قم باش یا خلیج فارس یا هر جای دیگر، سه سوته جواب سوالت را گرفته‌ای.

این مرکز قدیم ندیم‌ها یعنی از سال 62 هم بوده، منتها آن موقع فقط سوال‌های کتبی را جواب می‌داده، از یک سال و نیم پیش هم سوالات تلفنی به آن اضافه شده است.

اما حالا به یک مرکز منسجم کتبی، تلفنی، اینترنتی تبدیل شده شما هر سوالی که داشته باشید، می‌توانید بپرسید، آن هم نه فقط در زمینه‌ احکام، در هر زمینه‌ای که سوال داری بیا و بپرس؛ عقاید، اخلاق، عرفان، فقه، تفسیر، حدیث، تاریخ، فلسفه، سیره اهل‌بیت و... .

برای هر بخشی، متخصص همان شاخه و رشته جوابت را می‌دهد بیشتر از 100 نفر از فضلا و علما با این مرکز همکاری می‌کنند و در روز حدود 2 هزار و 500 تا 3هزار نفر زنگ می‌زنند و جواب می‌گیرند.

فقط کافی است صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر‌ها از ساعت 16 تا 19 با شماره09640- بدون گرفتن کد- تماس بگیرید و جواب سوالتان را دریافت کنید.

اصلا هم پشت خط اشغال نمی‌مانید؛ یعنی این چند دفعه که ما زنگ زدیم، نماندیم. نکته جالب اینجاست که با مرکز صبوری طرف هستید، طوری که بعضی مکالمات تلفنی آن تا یک ساعت طول می‌کشد و ادامه بعضی از آنها به روزهای بعد موکول می‌شود!

آدرس اینترنتی مرکز هم www.pasokhgoo.ir است. وقتی ایمیل بزنید، همان روز یا حداکثر ظرف 2 روز جوابتان را می‌دهند، البته همیشه از ساعت 11-9 و 20-15 می‌توانید با متخصصان این مرکز چت کنید؛ هم به صورت نوشتنی، هم به صورت گفت‌وگو. آدرس پستی‌شان هم قم، صندوق پستی 197/37185 است.

نفیسه معصوم