تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: 100 گرم آرد كاملا سفید 5 عدد تخم مرغ 100 گرم شكر 3 قاشق سوپخوری آب گرم یك دوم قاشق چایخوری وانیل یك سوم قاشق چایخوری بیكینگ پادر یك فنجان پودر شكر( برای تزئین روی رولت) مواد داخل رولت: 150 گرم خامه یك دوم فنجان پو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رولت ساده

رولت ساده

مواد لازم:

آرد كاملا سفید                        100 گرم

تخم مرغ                                 5 عدد

شكر                                       100 گرم

آب گرم                                   3 قاشق سوپخوری

وانیل                                     یك دوم قاشق چایخوری

بیكینگ پودر                           یك سوم قاشق چایخوری

پودر شكر                              یك فنجان برای تزئین روی رولت

مواد داخل رولت

خامه                      150  گرم

پودر شكر                یك دوم فنجان

وانیل                     یك سوم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را جداگانه خوب به هم می زنیم تا سفت شود. یك دوم شكر را به آن اضافه كرده، خوب به هم می زنیم و بعد از سفت شدن كامل، آن را كنار می گذاریم.

زرده ها را با وانیل و آب گرم به هم می زنیم تا كف كند. بقیه شكر را به آن اضافه كرده و خوب به هم می زنیم تا مایع، كرم رنگ شود. آرد و بیكینگ پادر را یك بار الك كرده و به تدریج به زرده اضافه می كنیم.

سفیده را در سه مرحله داخل مایع می ریزیم و آرام و به صورت دورانی و در یك جهت آن را به هم می زنیم. كاغذ روغنی را در كف سینی فر قرار داده و مایع را روی آن می ریزیم و با كاردك سطح آن را صاف می كنیم. سینی را در فر350 درجه به مدت20- 15  دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می دهیم تا نان بپزد، ولی خشك نشود.

برای تهیه مواد داخل رولت، خامه و پودر شكر و وانیل را با هم مخلوط می كنیم.

سپس نان پخته شده را روی دستمال تمیزی برمی گردانیم و با برس روی كاغذ روغنی چسبیده به نان ، كمی آب می مالیم و آن را از نان جدا كرده و بلافاصله نان را لوله می كنیم و می گذاریم سرد شود. نان سرد شده را باز كرده و خامه آماده شده را با كاردك به طور یكنواخت روی آن می مالیم. مجدداً نان را لوله كرده و روی آن را با پودر شكر یا خامه آماده شده تزئین می كنیم و آن را در یخچال قرار می دهیم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.