تبیان، دستیار زندگی
پس از برگزاری نشست سه جانبه بین مسئولان دو باشگاه تهرانی و اهوازی استقلال با فیروز کریمی.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریمی سرمربی استقلال شد

فیروز کریمی سرمربی جدید استقلال تهران

پس از برگزاری نشست سه جانبه بین مسئولان دو باشگاه تهرانی و اهوازی استقلال با فیروز کریمی، قرارداد این مربی با استقلال اهواز رسما فسخ شد.

به گزارش مهر، در این نشست که ظهر روز دوشنبه در محل دفتر اقتصادی باشگاه اهوازی برگزار شد، طرفین برای فسخ رسمی قرارداد فیروز کریمی به توافق رسیدند.

به این ترتیب قرارداد فسخ شده کریمی فردا برای انجام امور قانونی در هیئت فوتبال اهواز به این شهر فرستاده خواهد شد و قرار است تا روز چهارشنبه در هیئت فوتبال تهران با همنام تهرانی به ثبت برسد.

همچنین با دریافت رضایت نامه از باشگاه استقلال اهواز، فیروز کریمی عصر روزگذشته در نشست خبری که در محل دفتر باشگاه استقلال اهواز در تهران برگزار شد، به عنوان سرمربی آینده این تیم معرفی شد.

کریمی: هنوز رسما سرمربی استقلال نشده ام

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران تاکید هنوز به طور رسمی سرمربی این تیم نشده است اما بزودی این مشکل حل خواهد شد.

فیروز کریمی در حاشیه این نشست ضمن بیان این مطلب افزود: طی سه ماه اخیر هیچ مصاحبه ای با رسانه ها نداشته ام و هر کس مصاحبه ای از من را به چاپ رسانده را تکذیب می کنم . عزیزترین دوستانم را در مطبوعات و رسانه های نوشتاری دارم که از دوستان خانوادگی من هستند. حتی گفتگوهای من با آنها نیز خارج از بحث رسانه ها و مطبوعات بود.

کریمی ادامه داد: درخصوص انتقال من به استقلا تهران دو باشگاه بحث های کلی را انجام دادند ولی هنوز رسما سرمربی استقلال نشده ام . توافقاتی بین دو باشگاه صورت گرفته و تا زمانی در فدراسیون فوتبال رسما قراردادم به ثبت نرسد قطعی نخواهد بود. از آنجایی که شکایتی در کمیته انضباطی به ثبت رسیده باید این کمیته از توافق دو باشگاه استقلال تهران و اهواز با خبر شوند تا رای نهایی خود را صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار است به عنوان سرمربی در تیم فوتبال استقلال تهران حضوریابد خاطرنشان کرد: بین دو باشگاه استقلال تهران و اهواز شکافی نیست. قطع همکاری من با باشگاه استقلال اهواز نیز تنها به دلیل مشکلات خانوادگی بود که امکان خروج از تهران را نداشتم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران تاکید کرد: امروز توافق نهایی دو باشگاه استقلال تهران و اهواز برای انتقال به جمع آبی پوشان تهران صورت گرفت و مشخص شد که باشگاه استقلال اهواز مشکلی از بابت حضور من در این تیم ندارد. با توجه به این مسئله از فردا در این تیم حضورمی یابم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سرمنشاء خدمات ارزنده در باشگاه استقلال تهران و فوتبال ایران باشد افزود: استقلال تیم بزرگی است که میلیونها هوادار دارد باید بتوانیم با کار شبانه روزی این تیم را به موفقیت برسانیم.

کریمی در خصوص همکاری با  ناصر حجازی به عوان مدیر فنی باشگاه استقلال تهران گفت: در توجیه مدیر فنی تنها یک جمله را می گویم. فردی می تواند شرایط مدیر فنی را داشته باشد که نزد کادر فنی مقبول باشد. وجود و حقیقت مدیر فنی داشتن مقبولیت نزد کادر فنی است. که اطمینان دارم حجازی این ویژگی را نزد کادر فنی استقلال دارد.  من او را از نظر فنی قبول دارم و تا پایان کار با وی تمایل خواهم داشت.

وی درخصوص انتخاب کادر فنی تیم فوتبال استقلال گفت: در حال حاضر ورمزیار در تیم استقلال حضور دارد. او شاگرد من بوده و نسبت به توانایی هایش اطمینان دارم. در کنار وی از وجود ساکت الهامی ، رضا مهاجری و حسین تراب پور نیز استفاده خواهیم کرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال اهواز در خصوص جذب مربی بدنساز برای تیم فوتبال استقلال گفت: من در هر تیمی که حضور داشتیم کار بدنسازی نیز خودم انجام می دادم . در استقلال نیز این کار را خودم انجام می دهم. البته از کمک دوستانم همچون دکتر مقدم، پرویز کماسی و ولی صالح نیا نیز استفاده خواهم کرد. کمک گرفتن از آنها به معنی حضور آنها در کادر فنی نیست و تنها از مشاوره ای آنان استفاده خواهم کرد.

وی در ادامه از حضور جلال چراغ پور خبر داد و افزود: وی امکان این را ندارد  در کادر فنی حضور یابد اما از کمک های وی استفاده خواهیم کرد.

کریمی در پاسخ به این سئوال که آیا به هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران قول قهرمانی داده است گفت: هیچ مربی ای نمی تواند قول قهرمانی بدهد. لیگ 18 تیمی است و امکان اینکه پیش بینی کرد که چه تیمی قهرمان می شود میسر نیست.

وی با اشاره به دوستی 35 ساله خود با اصغر حاجی لو اشاره کرد و گفت: او کماکان به عنوان سرپرست در تیم استقلال فعالیت خواهد کرد و کنار ما خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با ابراز تشکر از برادرن شفیع زاده تصریح کرد: آنها همیشه از من حمایت کرده اند و هیچ وقت بین ما شکافی نخواهد افتاد و اگر روزی شرایط برای حضور در خارج از تهران مهیا شود قطعا تیم استقلال اهواز را برای مربیگیری انتخاب خواهم کرد.

وی با رد و تکذیب مصاحبه ای که از وی علیه مجید جلالی به چاپ رسیده بود گفت: من در مورد مجید جلالی حرفی نزدم او از مربیان بزرگ و تحصیلکرده فوتبال ماست که اطمینان دارم درتیم استقلال اهواز موفق خواهد شد.

کریمی همچنین از شکایت خود از یکی از روزنامه های ورزشی خبر داد و گفت: در یکی از روزنامه ها به من تهمت زده شده که با شکایت از این روزنامه قصد رسیدگی دارم قانونی دارم که در آینده نیتجه آن را خواهید دهید.

شفیع زاده: می خواستند فیروز کریمی به استقلال تهران نیاید

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز گفت: عده ای می خواستند فیروز کریمی به استقلال تهران نیاید و با بیان حرف های متفاوت باعث شدند، انتقال وی به تاخیر بیفتد.

شهرام شفیع زاده هم در این نشست امروز با بیان این مطلب افزود: تشکر ویژه از فیروز کریمی دارم که یک و نیم سال برای باشگاه استقلال اهواز زحمت کشید. زحمات وی به حدی بود که نمی توان به صورت کلامی از آن قدردانی کرد.

وی با اذعان به اینکه کریمی در مواجهه با مشکلات همپای مسئولان باشگاه استقلال اهواز و گاهی پیش از آنها حرکت کرده است، نایب قهرمانی در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر را حاصل زحمات این مربی خواند و افزود: دلیل جدایی فیروز کریمی از تیم ما تنها بیماری همسرش بوده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در خصوص ناراحتی خود از باشگاه استقلال تهران تاکید کرد: از مسئولان باشگاه استقلال تهران ناراحت شدیم چون احساس کردیم در انتقال فیروز کریمی دور خوردیم. اگر روز اول باشگاه استقلال رسما درخواست می کرد که این مربی را جذب کند ما خواسته آنها را می پذیرفتیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این مدت اتفاقاتی رقم خورد و صحبت هایی بیان شد که باعث اختلاف نظر و تاخیر در انتقال فیروز کریمی به استقلال تهران شد.

شفیع زاده خاطرنشان کرد: یک ماه پیش و زمانی که رای کمیته انضباطی صادر شد، باید کریمی را به تهران می فرستادیم اما به دلیل تحریک برخی اطرافیان باشگاه استقلال تهران و مصاحبه هایی که انجام دادند، مانع از انتقال کریمی شدیم.

وی در ادامه افزود: افرادی از سوی باشگاه استقلال صحبت می کردند و مطالبی را عنوان می کردند که نه تنها باعث حل مشکل نشدند بلکه کار انتقال کریمی را طولانی تر کردند.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز تصریح کرد: با همسر فیروز کریمی صحبت کردم. ایشان مشکلات زیادی دارند و باید درکنار همسر خود باشید. با این شرایط ما انصاف را رعایت کردیم و موافقت خود را با انتقال کریمی اعلام کردیم تا شاید با این کار لطف فیروز کریمی را جبران کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای پاسخگویی به لطف هواداران باشگاه استقلال با انتقال کریمی به استقلال تهران موافقت کرده است، تاکید کرد: با اینکه پیشنهاداتی از سایر تیم ها داشتیم اما مادیات را کنار گذاشتیم و به معنویات توجه کردیم زیرا ما جزیی از استقلال تهران هستیم و با این کار باب همکاری های آینده را گشودیم.

شفیع زاده از مسئولان باشگاه استقلال تهران خواست از کریمی در تیمشان حمایت کنند زیرا در غیر این صورت وی دچار مشکل خواهد شد. البته باید بگویم رابطه من و علی شفیع زاده با فیروز کریمی فراتر از زمین فوتبال است.

وی همچنین گفت: هیچ مشکلی بین باشگاه استقلال تهران و اهواز وجود ندارد. در این مدت اما عده ای می خواستند فیروز کریمی به استقلال تهران نیاید و با بیان حرف های متفاوت باعث شدند، انتقال وی به تاخیر بیافتد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز این عده را دست های پشت پرده یاد کرد و افزود: به کوری چشم دشمنان استقلال، موافقت خود را با انتقال کریمی به استقلال تهران ابراز داشتیم . این عده در حاشیه نشسته اند و می خواهند با حاشیه سازی برای استقلال تهران و اهواز ایجاد مشکل کنند.

شفیع زاده در پایان گفت: باشگاه استقلال در بحث حذب فیروز کریمی راه را اشتباه رفت و اگر امیدوار رضایی وارد عمل نمی شد این مشکل به این زودی برطرف نمی شد.

فتح الله زاده:  استقلال اهواز هدیه بزرگی به ما داد

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: انتقال فیروز کریمی به استقلال تهران در سایه همکاری صمیمانه و ارتباط دوستانه بین دو باشگاه صورت گرفت و به خاطر این هدیه از دوستانمان در باشگاه همنام اهوازی تشکر می کنم.

علی فتح الله زاده هم در این نشست ضمن بیان این مطلب افزود: در خصوص انتقال فیروزکریمی به استقلال تهران بحث استقلال تهران و استقلال اهواز مطرح نبود. هر دو تیم استقلال هستند و یک خانواده بشمار می روند.

وی یادآور شد: از مدتها پیش مطلع شدیم فیروز کریمی به دلیل مشکلات شخصی نمی تواند با استقلال اهواز ادامه همکاری دهد به همین خاطر در صدد جذب وی برآمدیم که درنهایت کار به جلسه روز گذشته کشید تا رسما از باشگاه استقلال اهواز درخواست کردیم اجازه بدهند ازخدمات فیروز کریمی در استقلال تهران استفاده کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران اذعان داشت: طی چند وقت اخیر دوستان دیگر از سایر باشگاه ها برای جذب فیروز کریمی پیشنهادهایی حتی بیشتر از 350 میلیون تومان به باشگاه استقلال اهواز ارائه دادند اما این باشگاه  با محبت به تیم همنام تهرانی حضور کریمی را در باشگاه میسر کرد.

وی با اشاره به نشست خود با شفیع زاده افزود: از شفیع زاده خواهش کردم از آنجا که هر دو باشگاه نام استقلال را دارند، شرایط را برای حضورکریمی در تیم ما مهیا کند. او نیز با توجه به اینکه سالانه میلیاردها تومان با هزینه شخصی صرف تیمداری می کند موافقت خود را با حضور کریمی در استقلال تهران ابراز داشت و با این کارهدیه ای بزرگ به هواداران استقلال داد.

فتح الله زاده با بیان اینکه برادران شفیع زاده با موافقت در انتقال کریمی به استقلال تهران حد بالای خود را نشان دادند تاکید کرد این حرکت آنها جای تقدیر دارد. آنها بدون دریافت یک ریال پول کریمی را به باشگاه استقلال تهران دادند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه همکاری های دو باشگاه در آینده بیش از پیش شود برادران شفیع زاده مقابل درخواست ما تواضع به خرج دادند و برخلاف خواست بعضی ها که نمی خواستند دو باشگاه در کنار هم باشند با موافقت در حضور کریمی در تیم استقلال روابط ما را نزدیک تر از قبل کردند.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با تاکید بر اینکه در آینده لطف باشگاه استقلال اهواز را جبران خواهیم کرد، افزود: استقلال تهران و اهواز نداریم. ما هر دو یک استقلال و از یک خانواده هستیم.

وی همچنین از شفیع زاده درخواست کرد که در شورای عالی باشگاه استقلال حضور یابد و همچنین از ساخت دفتر سمبولیک باشگاه خوزستان در باشگاه استقلال تهران خبر داد.

فتح الله زاده از اظهار نظر پیرامون رقم قرارداد فیروزکریمی خودداری کرد و افزود: ابتدا باید قرارداد کریمی با استقلال اهواز رسما فسخ شود و پس از آن در خصوص امضای قرارداد جدید اقدام می کنیم.

وی با رد شایعه جدایی ناصر حجازی از باشگاه استقلال گفت: حجازی خودبرای مربیگری تیم ما پیشنهاد کرده و هیچ دلیلی برای کناره گیری وی وجود ندارد. او امروز با من تماس گرفت و درخواست کرد فردا جلسه هماهنگی با ناصر حجازی داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران درپایان انتخاب کادرفنی تیم فوتبال استقلال را در شرح وظایف کریمی و حجازی خواند و افزود: سرمربی تیم ما اختیار تام دارد. سرمربی در تیم ما یک تعریف دارد. کلیه مسئولیت ها فنی است اما هیچ دخالتی در کار وی نمی کنیم.