تبیان، دستیار زندگی
فیلم رومانتیک و خانوادگی "طلسم‌شده" که از چهارشنبه هفته پیش همزمان با تعطیلات روز شکرگزاری در بازار آمریکا اکران شده، در پنج روز اول نمایش در این منطقه 50 میلیون دلار فروخت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیشه‌ها "طلسم‌شده" ماند

طلسم‌شده

فیلم رومانتیک و خانوادگی "طلسم‌شده" که از چهارشنبه هفته پیش همزمان با تعطیلات روز شکرگزاری در بازار آمریکا اکران شده، در پنج روز اول نمایش در این منطقه 50 میلیون دلار فروخت.

اسوشیتدپرس اعلام کرد ایمی آدامز در این فیلم نقش پرنسسی کارتونی را بازی می‌کند که با جادوی نامادری نامزد خود با بازی سوزان ساراندن به منهتن معاصر تبعید می‌شود. "طلسم‌شده" از جمعه تا یکشنبه حدود 3/35 میلیون دلار و در مجموع از چهارشنبه 05/50 میلیون دلار فروخت و در صدر جدول فروش قرار گرفت.

این فیلم درجه PG را کوین لیما ساخته که دو انیمیشن "تارزان" (1999) و "102 سگ خالدار" (2000) را در کارنامه دارد و پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن و تیموتی اسپال دیگر بازیگران آن هستند که تولید استودیو دیسنی است. "طلسم‌شده" پس از فیلم "داستان اسباب بازی 2" که در تعطیلات روز شکرگزاری سال 1999 حدود 1/80 میلیون دلار فروخت، بهترین فروش تعطیلات روز شکرگزاری را کسب کرد.

رده دوم جدول فروش نیز با 1/27 میلیون دلار از آن فیلم خانوادگی "این کریسمس" شد که از جمله بازیگران فراوان آن می‌توان به دلروی لیندو، رجینا کینگ، مکی فایفر و ایدریس البا اشاره کرد. داستان درباره خانواده‌ای به نام ویتفیلد است که برای نخستین بار پس از چهار سال دور هم جمع می‌شوند.

در میان دیگر فیلم‌های تازه به نمایش درآمده، "آدمکش حرفه‌ای" به کارگردانی خاویر ژن در سه روز 13 میلیون دلار و از روز چهارشنبه 21 میلیون دلار فروخت و در رده چهارم قرار گرفت. این فیلم درباره یک آدمکش حرفه‌ای (تیموتی اولیفنت) معروف به مامور 47 است که گروهی موسوم به آژانس او را اجیر می‌کنند. دوگری اسکات دیگر بازیگر اصلی این فیلم درجه R است.

درام "اوگست راش" با 3/13 میلیون دلار فروش در پنج روز اول اکران کار خود را آغاز کرد و در رده هفتم قرار گرفت. در این فیلم فردی هایمور، کری راسل، جاناتان رایس مه‌یرز و رابین ویلیامز بازی می‌کنند و درباره یک نابغه موسیقی یتیم است که  دنبال پدر و مادر خود می‌گردد. این فیلم را کرستن شرایدن ساخته که دختر جیم شرایدن فیلمساز معروف ایرلندی است.

فیلم ترسناک "مه" ساخته فرانک دارابونت بر مبنای رمان استفن کینگ در فاصله روز جمعه تا یکشنبه 1/9 میلیون دلار و از چهارشنبه گذشته 13 میلیون دلار فروخت و در رده نهم قرار گرفت. این فیلم پس از "رهایی از شاوشنک" و "مسیر سبز" سومین فیلمی است که دارابونت با اقتباس از رمان کینگ ساخته و در آن تامس جین، مارشیا گی هاردن، آندره بروئر و توبی جونز بازی می‌کنند.

داستان درباره ساکنان شهری در "مین" است که وقتی مه‌ شدید شهر را فرامی‌گیرد و مخلوقات هولناک هجوم می‌آوردند، در یک سوپرمارکت گیر می‌افتند. "مه" مانند "1408" یکی از فیلم‌های موفق تابستان گذشته که آن هم بر مبنای رمانی از کینگ ساخته شد، با استقبال منتقدان مواجه شده است.

"پیرمردها کشوری ندارند" برادران کوئن پس از دو هفته اکران محدود از این هفته به طور گسترده به نمایش درآمد و با 1/8 میلیون دلار فروش در 860 سینما در رده دهم قرار گرفت. فیلم انیمیشنی "بئوولف" به کارگردانی رابرت زمه‌کیس و پرفروشترین فیلم هفته پیش با فروشی در حدود 2/16 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت.

انیمیشن "فیلم زنبور" استیو هیکنر و سایمن جی. اسمیت در چهارمین هفته نمایش 12 میلیون دلار فروخت و فیلم پنجم هفته شد و کمدی "فرد کلوز" با بازی وینس وون، پل جیاماتی و الیزابت بنکس در دومین هفته نمایش 7/10 میلیون دلار فروش داشت در رتبه ششم ایستاد. فیلم "گانگستر آمریکایی" به کارگردانی ریدلی اسکات نیز 2/9 میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم جدول شد.

پائیز امسال هالیوود به لحاظ فروش وضعیت چندان مناسبی نداشت، اما به لطف فروش خوب دو فیلم "طلسم شده" و "این کریسمس" و تعطیلات روز شکرگزاری، 12 فیلم پرفروش این هفته از چهارشنبه تا یکشنبه در مجموع به فروشی در حد 1/218 میلیون دلار دست یافتند که شش درصد بیشتر از تعطیلات سال گذشته است.

منبع : خبرگزاری مهر