تبیان، دستیار زندگی
مسابقات آسیایی كسب سهمیه المپیك از بامداد فردا (چهارشنبه) در هوشی مینه ویتنام آغاز خواهد شد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعی حریفان را غافلگیر كرد

مسابقات آسیایی كسب سهمیه المپیك از بامداد فردا (چهارشنبه) در هوشی مینه ویتنام آغاز خواهد شد و بهزاد خداداد، نماینده ایران در وزن اول المپیك به روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

به نقل از ایسنا، مطابق با آخرین اخبار كسب شده از ویتنام، 24 كشور جهان در این پیكارها شركت كرده‌اند كه در وزن بهزاد خداداد 23 تكواندوكار، هادی ساعی 6، سارا خوش جمال فكری و سهیلا سیاحی 9 حریف حضور دارند.

نكته قابل توجه در جدول مسابقاتی وزن اول مردان، حضور حریفانی جدی از قزاقستان، ویتنام و تایلند است كه به این ترتیب بهزاد خداداد تقریبا با تمامی مدعیان آسیایی مصاف خواهد كرد. گرچه نماینده تكواندوی ایران در مسابقات گذشته، بارها این حریفان را پشت سر گذاشته است.

در پیكارهای وزن سوم مردان، هادی ساعی به دلیل حضور 6 حریف، كار آسان‌تری در مقایسه با خداداد در پیش دارد و حریف اصلی وی نیز همان تكواندوكای قطری است كه در فینال بازی‌های آسیایی دوحه، با ناداوری داوران توانست بر بی‌باك غلبه كرده و به مدال طلای وزن ششم دست یابد.

نكته دیگر در گروه بانوان، حضور تنها سه تكواندوكار در وزن چهارم المپیك است كه در این وزن، نماینده‌ای نداریم و سارا خوش جمال فكری و سهیلا سیاحی، به ترتیب در اوزان اول و سوم بانوان به روی شیاپ چانگ خواهند رفت.

برگزاری اردوهای منظم و متمركز با تامین امكانات مورد نیاز از طرف فدراسیون و همچنین توجه به جنبه‌های روحی - روانی ملی‌پوشان در كنار آمادگی بدنی از نكات بارز مراحل آماده‌سازی تكواندوكاهای ایران تا قبل از آغاز مسابقات ویتنام است.

از طرفی دیگر، حضور ساعی در وزن سوم المپیك به نوعی باعث غافلگیری حریفان وی شده است، زیرا پیش بینی آنها حاكی از حضور بی‌باك یا كرمی در این مسابقات بود كه به هم ریخته شدن نظم فكری حریفان، به سود ملی‌ پوشان ما خواهد بود.

ملی‌پوشان ایران در آخرین تمرین خود تا پیش از اعزام به ویتنام از آمادگی قابل توجه و بالایی برخوردار بودند و سوابق و قابلیت‌های نفراتی مانند ساعی و خداداد، از حالا نوید دهنده اخباری خوشایند از هوشی مینه خواهد بود.