تبیان، دستیار زندگی
معمولاً هر فایل به یك برنامه خاص پیوند خورده است كه بطور معمول برنامه ای است كه آن فایل در آن ایجاد شده است. برای مثال یك فایل متن با برنامه Notepad پیوند دارد. ویندوز می ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز كردن یك فایل بوسیله یك برنامه خاص

معمولاً هر فایل به یك برنامه خاص پیوند خورده است كه بطور معمول برنامه ای است كه آن فایل در آن ایجاد شده است. برای مثال یك فایل متن با برنامه Notepad پیوند دارد. ویندوز می داند كه از كدام برنامه برای باز كردن یك فایل استفاده كند و این به خاطر پسوند سه كاراكتری یعد از نام فایل است. برای مثال Groceries.txt   می تواند نام یك فایل متنی باشد. ویندوز می داند كه فایلهای دارای پسوند .txt باید در Notepad باز شوند. اما گاهی اوقات ممكن است بخواهید یك فایل را با برنامه دیگری باز كنید یا حتی برنامه دارای پیوند با فایل را تغییر دهید.

بر روی فایل راست كلیك كنید

باز كردن یك فایل بوسیله یك برنامه خاص

بر روی فایلی كه می خواهید آن را با برنامه خاصی باز كنید راست كلیك كنید و گزینه Open With را از منوی زمینه نمایان شده انتخاب كنید . كادر محاوره ای Open With باز می شود.

برنامه را انتخاب كنید

باز كردن یك فایل بوسیله یك برنامه خاص

برنامه ای كه می خواهید از آن برای باز كردن فایل استفاده كنید را انتخاب كنید.

برنامه دیگری را پیدا كنید

باز كردن یك فایل بوسیله یك برنامه خاص

اگر برنامه ای كه می خواهید بكار ببرید در این لیست وجود ندارد بر روی لینك Click Here كلیك كنید تا خودتان فایل آن برنامه را روی كامپیوترتان پیدا كنید. اكثر برنامه های نصب شده روی كامپیوتر در فولدر Program Files بر روی درایو C قرار دارند. اگر برنامه را در آنجا پیدا نكردید ، برای كسب اطلاعات بیستر از مستندات همراه برنامه كمك بگیرید.

آن را برنامه پیش فرض كنید

باز كردن یك فایل بوسیله یك برنامه خاص

اگر می خواهید پیوند یك پسوند را تغییر دهید ، به عبارت دیگر اگر قصد دارید تا تمامی فایلهای نوع خاصی من بعد با برنامه جدیدی كه مد نظر دارید باز شوند گزینه Always use this program to open these files  را فعال كنید

فایل را باز كنید

باز كردن یك فایل بوسیله یك برنامه خاص

بر روی Ok كلیك كنید تا فایل در برنامه انتخاب شده باز شود.

 * توجه *

نكات مشاهده پیوند فایلها

لیست كامل پیوند فایلها را می توانید در ویندوز مشاهده كنید. بر روی منوی Start كلیك كنید و سپس گزینه Control Panel را انتخاب كنید. در پنجره نمایان شده بر روی گزینه Folder Options دوبار كلیك كنید. در كادر محاوره ای كه نمایان می شود بر روی زبانه File Types كلیك كنید. كلیه پیوندها در اینجا لیست می شوند. شما می توانید پیوندهای جدیدی ایجاد كنید و پیوندهای موجود را تغییر دهید.