تبیان، دستیار زندگی
اغلب از دیسكهای فلاپی برای گرفتن كپی پشتیبان از فایلها یا انتقال فایلها به كامپیوتری دیگر استفاده می شود. در ویندوز درایو فلاپی در پنجره My Computer و ویندوز اكسپلورر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

اغلب از دیسكهای فلاپی برای گرفتن كپی پشتیبان از فایلها یا انتقال فایلها به كامپیوتری دیگر استفاده می شود. در ویندوز درایو فلاپی در پنجره My Computer و ویندوز اكسپلورر همیشه برچسب A: دارد. همچون اكثر كارها در ویندوز برای فرستادن فایلها به یك دیسك فلاپی چند روش مختلف وجود دارد. قبل از انجام این مراحل دقت كنید كه فلاپی فرمت شده ای را در داخل دستگاه قرار داده باشید.

پنجره My Document را باز كنید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

بر روی آیكون My Documents در رومیزی دوبار كلیك كنید تا فولدر My Documents باز شود. اگر آیكون My Documents را بر روی صفحه دسكتاپ خود نمی بینید، می توانید آن را بر روی منوی Start  پیدا كنید.

پنجره My Computer را باز كنید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

بر روی آیكون My Computer صفحه دسكتاپ دوبار كلیك كنید تا پنجره My Computer باز شود.

پنجره ها را كنار هم بچینید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

بر روی نوار وظیفه راست كلیك كنید و سپس گزینه Tile Windows Vertically  را انتخاب كنید تا بتوانید هر دو پنجره My Computer و My Documents  را بطور همزمان مشاهده كنید.

فایل را به درایو فلاپی كشیده و رها كنید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

اشاره گر ماوس را د پنجره My Documents بر روی فایلی كه می خواهید كپی كنید قرار دهید. با دكمنه چپ ماوس كلیك كنید و آن را پایین نگهدارید  و فایل را به روی آیكون درایو فلاپی در پنجره My Computer رها كنید.

فایل را كپی كنید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

دكمه چپ ماوس را رها كنید تا فایل روی آیكون درایو فلاپی بیافتد . كادر محاوره ای ظاهر شده كه پیشرفت عملیات كپی را نشان می دهد.

یك یك فایل را انتخاب كنید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

روش دیگری نیز برای  فرستادن یك فایل به درایو فلاپی وجود دارد.این كار با انتخاب فایل اجرا می شود. بر روی فایل مورد نظر یكبار كلیك كنید

گزینه Send to Floppy Drive را انتخاب كنید

فرستادن یك فایل به درایو فلاپی

بر روی فایل انتخاب شده راست كلیك كنید، اشاره گر را به روی فرمان Send to در منوی زمینه ببرید ، سپس گزینه مربوط به درایو فلاپی را انتخاب كنید. ویندوز این فایل را در دیسك فلاپی داخل درایو كپی می كند.