تبیان، دستیار زندگی
معمولاً وقتی دیسك فلاپی از یك فروشگاه می خرید، آن دیسك فرمت شده است. مطمئن شوید دیسكی كه می خرید برای سیستم شما فرمت شده است. اگر دیسك فلاپی شما فرمت نشده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

معمولاً وقتی دیسك فلاپی از یك فروشگاه می خرید، آن دیسك فرمت شده است. مطمئن شوید دیسكی كه می خرید برای سیستم شما فرمت شده است. اگر دیسك فلاپی شما فرمت نشده باشد امكان كپی فایل بر روی آن وجود ندارد. در ویندزو می توان فلاپی دیسكها را به راحتی فرمت كرد. همچنین می توانید با فرمت كردن تمامی فایلهای موجود در فلاپی را كه دیگر به آنها نیاز ندارید از روی دیسك پاك نمایید.

آیكون My Computer  را باز كنید

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

بر روی آیكون My Computer  در صفحه دسكتاپ دوبار كلیك كنید تا پوشه My Computer باز شود.

بر روی درایو فلاپی راست كلیك كنید

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

بر روی درایوی كه برچسب Floppy (A:) 31/2  دارد راست كلیك كنید و فرمان Format  را از منوی زمینه نمایان شده انتخاب كنید. كادر محاوره ای Format باز می شود.

یك ظرفیت را انتخاب كنید

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

امروزه تقریباً تمام كامپیوترها از درایو فلاپی 44/1 MB استفاده می كنند كه انتخاب پیش فرض در این كادر محاوره ای است. اگر می خواهید یك فلاپی قدیمی را فرمت كنید، از منوی كشویی گزینه 720K را انتخاب كنید.

یك برچسب واردكنید

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

برچسبی را درون كادر Volume Label تایپ كنید. این برچسب نام دیسك فلاپی است. اگر برچسب نمی خواهید می توانید آن را خالی بگذارید

یك فرمت سریع انجام دهید

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

اگر می خواهید دیسكی را فرمت كنید كه قبلاً توسط ویندوز فرمت شده است گزینه Format Quick را انتخاب كنید تا زمان فرمت كردن دیسك به طور چشمگیر كاهش یابد..

دیسك را فرمت كنید

فرمت كردن یك دیسك فلاپی

بر روی منوی Start  كلیك كنید تا فرمت كردن دیسك آغاز شود. یك نوار پیشرفت در پایین كادر محاوره ، وضعیت پیشرفت فرمت كردن را نشان می دهد. كادر محاوره دیگری باز می شود كه پایان فرمت كردن را به شما اطلاع می دهد.

* توجه *

هنگام انتخاب درایو احتیاط كنید

در كادر محاوره ای Format هر درایوی كه روی سیستمتان قرار دارد را می توانید برای فرمت كردن انتخاب كنید، از جمله درایوهای فلاپی ، درایوهای سخت و درایوهای CD-ROM قابل نوشتن. پیش از فرمت كردن مطمئن شوید كه درایو صحیحی را انتخاب كرده اید . با فرمت كردن یك درایو سخت، تمام محتویات آن پاك می شود.