تبیان، دستیار زندگی
وقتی فایل یا فولدری را در ویندوز حذف می كنید، آن شیء فوراً از كامپیوترتان پاك نمی شود. آن شیء ابتدا درون Recycle Bin قرار می گیرد و تا زمانی كه بطور دایم حذف ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف یك فایل یا فولدر

وقتی فایل یا فولدری را در ویندوز حذف می كنید، آن شیء فوراً از كامپیوترتان پاك نمی شود. آن شیء ابتدا درون Recycle Bin قرار می گیرد و تا زمانی كه بطور دایم حذف شود، بطور موقت در آنجا نگهداری می شود. Recycle Bin این امكان را به شما می دهد كه اگر فایلی را بطور اتفاقی حذف كرده اید دوباره آن را بدست آورید. در ویندوز چند روش برای حذف اشیاء وجود دارد كه شامل كشیدن و رها كردن آنها به Recycle Bin یا حذف كردن آنها بطور مستقیم با استفاده از صفحه كلید یا ویندوز اكسپلورر می باشد.

گروهی از فایلها را انتخاب كنید

حذف یك فایل یا فولدر

اشاره گر ماوس را در نقطه ای خالی نزدیك گروهی از اشیاء كه می خواهید حذف كنید قرار دهید. با دكمه چپ ماوس كلیك كنید و آن را پایین نگه دارید و اشاره گر را به طرف اشیاء بكشید. یك مستطیل نقطه چین در پشت اشاره گر ظاهر می شود. كمند را به دور تمام اشیاء كشیده و رها كنید تا همه آنها انتخاب شوند.

به Recycle Bin  دراگ كنید

حذف یك فایل یا فولدر

پس از انتخاب یك گروه از فایلها، آنها را به Recycle Bin كشیده و بر روی آن رها كنید. به این طریق كه روی یكی از فایلهای انتخاب شده كلیك كنید و در حالی كه دكمه ماوس را پایین نگه داشته اید اشاره گر را به روی Recycle Bin  ببرید. وقتی آیكون Recycle Bin متمایز شد دكمه ماوس را رها كنید تا فایلهای انتخاب شده به Recycle Bin  منتقل شوند.

یك فایل را انتخاب كنید

حذف یك فایل یا فولدر

بدون استفاده از Recycle Bin  نیز به راحتی می توانید فایلها را حذف كنید. این روش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد كه نمی توانید به صفحه دسكتاپ دسترسی پیدا كنید. ابتدا فایلی را كه می خواهید حذف كنید را با یكبار كلیك كردن روی آن انتخاب كنید.

از كلید Delete استفاده كنید

حذف یك فایل یا فولدر

بر روی صفحه كلید ، كلید Delete را فشار دهید تا فایل یا فایلهای انتخاب شده به Recycle Bin منتقل شود.

گزینه Delete را از منوی File  انتخاب كنید

حذف یك فایل یا فولدر

پس از انتخاب یك فایل ، با انتخاب گزینه Delete از منوی File می توانید آن فایل را به Recycle Bin بفرستید.

*توجه *

غیر فعال كردن Recycle Bin

اگر ترجیح می دهید از Recycle Bin  استفاده نكنید، بر روی آیكون Recycle Bin در صفحه دسكتاپ راست كلیك كنید و گزینه Properties را از منوی زمینه انتخاب كنید. گزینه Do not move files to the Recycle Bin را انتخاب كنید . اما توجه داشته باشید،  وقتی این گزینه را انتخاب می كنید، هر فایلی را كه حذف كنید آن فایل برای همیشه از سیستم شما حذف خواهد شد