تبیان، دستیار زندگی
میانبر آیكونی است كه به یك فایل یا فولدر در جایی از كامپیوترتان اشاره می كند. میانبر صرفاً مرجعی به یك شیء واقعی است و بوسیله آن می توانید به آن شیء بروید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

میانبر آیكونی است كه به یك فایل یا فولدر در جایی از كامپیوترتان اشاره می كند. میانبر صرفاً مرجعی به یك شیء واقعی است و بوسیله آن می توانید به آن شیء بروید. برای مثال می توانید بر روی رومیزیتان یك میانبر به سندی كه اغلب از آن استفاده می كنید قرار دهید. از آن پس شما بدون آنكه مجبور باشید به فولدری كه آن فایل درون آن ذخیره شده است بروید می توانید روی میانبر دوبار كلیك كنید تا آن فایل باز شود.

ویندوز اكسپلورر را باز كنید

 ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

مرحله اول ایجاد یك میانبر جدید، پیدا كردن فایل یا فولدری كه می خواهید برای آن میانبر ایجاد كنید با استفاده از پنجره My Computer یا وینودز اكسپلورر است. برای باز كردن ویندوز اكسپلورر ، بر روی گزینه Start  كلیك كنید و به ترتیب All Programs سپس Accessories و در نهایت Windows Explorer  را انتخاب كنید.

یك فایل یا فولدر را انتخاب كنید

 ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

در ویندوز اكسپلورر به شیء ای كه می خواهید یك میانبر برای آن ایجاد كنید بروید. در این مثال من می خواهم یك میانبر برای فولدر جدید Folder Personal ایجاد كنم .

فایل را به روی صفحه دسكتاپ بكشید

 ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

با دكمه راست ماوس بر روی شیء كلیك كنید و نگه دارید و آن را به ناحیه خالی در صفحه دسكتاپ بكشید. دكمه راست ماوس را رها كنید تا آیكون بر روی صفحه دسكتاب قرار بگیرد.

گزینه Create Shortcut Here را انتخاب كنید

 ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

وقتی دكمه راست ماوس را رها می كنید ، یك منوی میانبر ظاهر می شود. Create Shortcut Here را انتخاب كنید.

نام میانبر را تغییر دهید

 ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

ملاحظه می كنید كه روی آیكون میانبر ، یك فلش كوچك وجود دارد كه نشان می دهد آن یك میانبر است. شما می توانید نام میانبر را به هر چیزی كه دلتان می خواهد تغییر دهید، به این طریق كه روی آیكون میانبر كلیك راست كنید و Rename را از منوی میانبر انتخاب كنید.

بر روی میانبر دوبار كلیك كنید

 ایجاد میانبر برای یك فایل یا فولدر

برای باز كردن شیء اصلی كه میانبر را برای آن ساختید ، بر روی آیكون میانبر دوبار كلیك كنید. در این مثال با دوبار كلیك كردن روی میانبر Personal Folder Shortcut to ، فولدر Personal Folder  در ویندوز اكسپلورر باز می شود.

 * توجه *

پی بردن به هدف یك میانبر

اگر میانبری را پیدا كردید و نتوانستید به خاطر بیاورید كه به چه سیء ای اشاره دارد، كافی است روی میانبر راست كلیك كنید و گزینه Properties را از منوی میانبر انتخاب كنید. در كادر محاوره ای Properties كادر متنی Target مسیر شی ء اصلی را به شما نشان می دهد.