تبیان، دستیار زندگی
یكی از مهمترین كارهایی كه بر روی كامپیوترتان انجام خواهید داد، ذخیره كردن فایلهاست.ذخیره فایلها در هنگام كار بر روی آنها در داخل یك برنامه ایجاد می شود. در اكثر برنامه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ذخیره كردن یك فایل

یكی از مهمترین كارهایی كه بر روی كامپیوترتان انجام خواهید داد، ذخیره كردن فایلهاست.ذخیره فایلها در هنگام كار بر روی آنها در داخل یك برنامه ایجاد می شود. در اكثر برنامه ها دو فرمان برای ذخیره وجود دارد. بافرمان Save As  می توانید محل و نام فایل را انتخاب كنید. فرمان Save فایل را در محل جاری آن و با همان نام قبلی اش ذخیره می كند. برنامه در متبه اول ذخیره فایلها از تابع Save As  استفاده می كند.

كادر محاوره ای Save As را باز كنید

ذخیره كردن یك فایل

اگر می خواهید فایلی را با استفاده از نام بخصوصی یا در محل خاصی ذخیره كنید، روی منوی File كلیك كنید و سپس گزینه Save As  را انتخاب كنید. توجه داشته باشید كه با استفاده از این فرمان می توانید یك كپی از فایلی كه روی آن كار می كنید را با نام جدیدی ذخیره كنید یا چند نسخه از یك فایل را ذخیره كنید. كادر محاوره ای Save As  باز می شود.

محلی را انتخاب كنید

ذخیره كردن یك فایل

كادر محاوره ای Save As  درست مثل پنجره My Computer  كار می كند. با استفاده از لیست كشویی Save in، درایو دیسكی كه می خواهید فایل را در آن ذخیره كنید را انتخاب كنید. پس از انتخاب درایو، درست مانند پنجره My Computer به فولدر مورد نظر خود بروید.

یك پوشه خاص و برگزیده انتخاب كنید

ذخیره كردن یك فایل

به جای استفاده از لیست كشویی می توانید با كلیك كردن روی آیكون یك فولدر در نوار سمت چپ كادر محاوره ای  پوشه برگزیده خود را انتخاب كنید. برا یمثال با كلیك كردن روی دكمه My Documents، پوشه My Documents را در كادر محاوره ای Save As  باز می شود. سپس م یتوانید فایل خود را در آن فولدر ذخیره كنید یا به فولدر دیگری در داخل آن بروید.

یك پوشه جدید ایجاد كنید

ذخیره كردن یك فایل

اگر می خواهید فایلی كه روی آن كار می كنید را در فولدر جدیدی ذخیره كنید، به فولدری كه می خواهید فایل جدید را در آن نگه دارید بروید، سپس روی دكمه Create New Folder  در نوار ابزار كادر محاوره Save As  كلیك كنید. نامی را برای فولدر جدید تایپ كنید و Enter را فشار دهید. با دوبار كلیك كردن روی فولدر جدید آن را باز كنید.

فایل را نامگذاری كنید

ذخیره كردن یك فایل

در كادر File Name،  نامی برای سند تایپ كنید. توجه كنید كه در اكثر برنامه ها لازم نیست هنگام تایپ نام فایل، پسوند فایل را بنویسید. خود برنامه پسوند را برایتان اضافه می كند. اگر پسوندی را اضافه كنید، برنامه آن را قبول می كند.

فایل را ذخیره كنید

ذخیره كردن یك فایل

بر روی Save كلیك كنید تا فایل جدید با نامی كه تعیین كردید در فولدر انتخاب شده ذخیره شود.

هنگام كار فایل را ذخیره كنید

ذخیره كردن یك فایل

هنگام كار چند وقت یكبار تغییراتی كه در سند خود ایجاد كرده اید را با استفاده از دكمه Save در نوار ابزار اصالی برنامه ( یا فرمان Save در منوی File) ذخیره كنید. اگر روی Save كلیك كنید و این بار اولی باشد كه سند جدید را ذخیره می كنید، كادر محاوره Save As باز می شود و نام فایل را از شما درخواست می كند. در غیر این صورت فایل با نام فعلی در محل جاری ذخیره می شود و بر روی آخرین نسخه فایلی كه ذخیره كرده بودید بازنویسی می شود.