تبیان، دستیار زندگی
بطور معمول پنجره My Computer و ویندوز اكسپلورر هر دو محتویات فولدر ها را به شكل آیكونهای بزرگی كه نشان دهنده فولدرهای دیگر و فایلها هستند نشان می دهد. این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاه كردن به درون یك فولدر یا پوشه

بطور معمول پنجره My Computer  و ویندوز اكسپلورر هر دو محتویات فولدر ها را به شكل آیكونهای بزرگی كه نشان دهنده فولدرهای دیگر  و فایلها هستند نشان می دهد. این روش برای نگاه كردن به فولدرها خوب است، اما همیشه بهترین روش نیست. بویژه اگر فولدری حاوی تعداد زیادی فایل باشد یا حاوی تعداد زیادی فایل با نام مشابه باشد. همچنین می توانید محتویات یك فولدر را به شكل آیكونهای كوچك ، یك لیست، یك لیست با جزئیاتفایلها یا حتی به شكل تصاویر Thumbnail مشاهده كنید.

یك فولدر را باز كنید

نگاه كردن به درون یك فولدر یا پوشه

ابتدا باید فولدری كه می خواهید به درون آن نگاه كنید را پیدا كنید. این كار را می توانید در پنجره My Computer یا ویندوز اكسپلورر انجام دهید. ملاحظه می كنید كه در ویندوز اكسپلورر ، نمای آیكون بزرگ معمولی كمی بهم ریخته به تظر می رسد.

به نمای List بروید

نگاه كردن به درون یك فولدر یا پوشه

برای مشاهده محتویات فولدر در قالب یك لیست، گزینه View  و سپس List را انتخاب كنیدو محتویات فولدر به ترتیب الفبایی لیست می شوند. با استفاده از دكمه View در نوار ابزار نیز می توانید نماها را تغییر دهید.

به نمای Details بروید

نگاه كردن به درون یك فولدر یا پوشه

شاید نمای Details مفیدترین روش  برای مشاهده محتویات یك فولدر باشد. برای انجام این كار گزینه Details  را از منوی View  انتخاب كنید. محتویات فولدر در یك لیست كه چند ستون دارد نشان داده می شود. این ستونها شامل جزئیات فایل نظیر اندازه ، نوع فایل و زمانی كه فایل برای آخرین بار اصلاح شده است می باشد.

به نمای Thumbnail بروید

نگاه كردن به درون یك فولدر یا پوشه

نمای Thumbnail محتویات یك فولدر را به شكل تصاویر كوچكی از اسناد واقعی نشان می دهد. تنها انواع خاصی از فایلها نظیر فاسلهای تصاویر را می توان در این نما مشاهده كرد. با انتخاب گزینه Thumbnail از منوی View محتویات فولدر به شكل تصاویر متنی به نمایش در می آید . انواع دیگر اسناد با آیكونهایی بزرگتر از اندازه معمولشان نشان داده می شوند.

آیكونها را مرتب كنید

نگاه كردن به درون یك فولدر یا پوشه

علاوه بر انتخاب نحوه مشاهده محتویات یك فولدر ، می توانید نحوه مرتب سازی آن محتویات را نیز انتخاب كنید. برای مرتب كردن محتویات فولدر گزینه Arrange Icon By را از منوی View انتخاب كرده و سپس یكی از حالات Name,Type,Size یا Modified را كه در واقع مرتب سازی بر مبنای تاریخ آخرین اصلاح فایلهاست انتخاب كنید. همچنین می توانید فولدر را وادار كنید تا آیكونها را بطور خودكار مرتب كند.

* توجه  *

مرتب سازی در نمای Details

براحتی می توانید محتویات یه فولدر را در نمای Details مرتب كنید، به این طریق كه روی عنوان ستونی كه می خواهید محتویات را بر اساس آن مرتب كنید كلیك كنید. برای مثال با كلیك كردن روی عنوان ستون Type، فایلهای فولدر جاری بر اساس نوع گروهبندی می شوند. با انتخاب گزینه Choose Columns از منوی View می توانید ستونهایی كه باید در نمای Details نشان داده شود را انتخاب كنید. به این ترتیب پنجره ای باز می شود و ستونهایی كه باید نمایش داده شود را می توانید از آن انتخاب كنید..

شیوه های دیگر مرتب سازی

با انتخاب گزینه View/Arrange Icons By/Show in Groups پنجره یك فولدر به بخشهای مختلفی تقسیم می شود. بخشها اتواع مختلف اقلام نظیر فولدرها، درایوها و فایلها را نشان می دهند. در داخل هر گروه، آیكونها مطابق با تنظیمات دیگر شما در منوی View مرتب می شوند. گزینه  Arrange Auto بر روی همین منو، آیكونهای درون یك پنجره را بر اساس حروف الفبا و اعداد مرتب می كند و آنها را با هم در ابتدای یك پنجره گروهبندی می كند. گزینه Align to Grid این آزادی عمل را به شما می دهد كه آیكونهای خود را آنطور كه دوست دارید مرتب كنید و مطمئن شوید كه آنها بطور مشابه با یك شبكه نامرئی در پنجره هم ردیف می شوند.

پاكسازی پنجره ها

بسیاری از كاربران متوجه می شوند كه وظایف معمول كه در سمت چپ اكثر پنجره ها ظاهر می شود فضای زیادی را اشغال می كند و در واقع آنقدر ها هم مفید نیستند. با انتخاب گزینه Start\Control Panel\Folder Options می توانید لیست وظیف را برای تمام فولدرها غیر فعال كنید. در زبانه General كادر محاوره Folder Options، گزینه Use Windows Classic Folders را انتخاب كنید. برای بازگرداندن لیست وظیفه ، به كادر محاوره ای Options Folder برگردید و گزینه Show Common Tasks in Folder   را انتخاب كنید. متاسفانه نمی توانید این لیست را برای بعضی فولدرها فعال و برای بعضی غیر فعال كنید.