تبیان، دستیار زندگی
فولدرها در سازماندهی فایلهای به شما كمك می كنند. با استفاده از پنجره My Computer یا ویندوز اكسپلورر می توانید یك فولدر ایحاد كنید. آن فولدر را می توانید در هر درایو دیسك ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد یك فولدر یا پوشه

فولدرها در سازماندهی فایلهای به شما كمك می كنند. با استفاده از پنجره My Computer یا ویندوز اكسپلورر می توانید یك فولدر ایحاد كنید. آن فولدر را می توانید در هر درایو دیسك یا فولدر موجود  یا بر روی صفحه دسكتاپ ایجاد كنید.

محلی را برای ایجاد پوشه تعیین كنید

ایجاد یك فولدر یا پوشه

اولین مرحله در ایجاد فولدر ، مشخص كردن جایی است كه می خواهید آن را ایجاد كنید. برای یافتن محل مورد نظر خود از پنجره My Computer  یا ویندوز اكسپلورر استفاده كنید.

فولدر جدید را ایحاد كنید

ایجاد یك فولدر یا پوشه

گزینه Make a new folder را از لیست Tasks انتخاب كنید. همچنین می توانید منوی File  را باز كرده و به ترتیب گزینه های New  و سپس Folder را انتخاب كنید.

نام فولدر را تغییر دهید

ایجاد یك فولدر یا پوشه

فولدر جدید با نام پیش رض New Folder در محل جاری ظاهر می شود. نام فولدر اكنون انتخاب شده است و شما می توانید با تایپ نام دلخواه خود و فشردن كلید Enter یك كلیك در خارج از كادر نام، نام این فولدر را تغییر دهید. همواره امكان تغییر نام یه فایل یا فولدر وجود دارد. بدین منظور می توانید پس از انتخاب كردن فایل یا فولدر گزینه Rename را از منوی File انتخاب كرده و سپس نام جدید فولدر را تایپ كنید.

یك فولدر بر روی صفحه دسكتاپ ایجاد كنید

ایجاد یك فولدر یا پوشه

برای آنكه فولدر جدیدی را مستقیماً روی رومیزی ایجاد كنید، در ناحیه ای خالی از صفحه دسكتاپ راست كلیك كنید. اشاره گر را روی گزینه New برده و سپس گزینه Folder  را انتخاب كنید.

فولدر جدید را نامگذاری كنید

ایجاد یك فولدر یا پوشه

همانطور كه در مرحله سه مشاهده كردید، نام جدیدی را برای فولدر تایپ كنید(نام پیش فرض آن New Folder است) و كلید Enter را فشار دهید.

* توجه  *

ذخیره كردن یك شند

بعضی از برنامه ها به شما این امكان را می دهند كه در همان كادری كه با استفاده از آن سندی را ذخیره می كنید، یك فولدر جدید ایجاد كنید. معمولاً یك دكمه با نام Create New Folder در این كادر محاوره ای وجود دارد. كافی است روی این دكمه كلیك كنید، فولدر جدید را نامگذاری كنید و برای ذخیره كردن سندتان در آن ، آن را باز كنید.

ایجاد یك فولدر در منوی Start

منو یStart  در واقع یك فولدر بر روی دیسك سخت است. برای آن كه بتوانید فایلهایتان را راحت تر سازماندهی كنید می توانید فولدرهای جدیدی در منوی Start ایجاد كنید برای این كار روی دكمه Start  راست كلیك كنید. گزینه Open را از منوی میانبر  انتخاب كنید و با استفاده از روشهایی كه در این قسمت مورد بیان شد، ك فولدر در پنجره ای كه باز می شود ایجاد كنید. فولدر جدید بر روی منوی Start ظاهر می شود.