تبیان، دستیار زندگی
زمانی می توانید از ویندوز اكسپلورر استفاده كنید كه بدانید فایل یا فولدر مورد نظرتان در كجا قرار دارد. اما گاهی اوقات نمی توانید بخاطر بیاورید كه فایل یا پوشه ای را در كجا قرار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

زمانی می   توانید از ویندوز اكسپلورر استفاده كنید كه بدانید فایل یا فولدر مورد نظرتان در كجا قرار دارد. اما گاهی اوقات نمی توانید بخاطر بیاورید كه فایل یا پوشه ای را در كجا قرار داده اید. خوشبختانه تابع جستجوی خوبی درون ویندوز كار گذاشته شده است كه در یافتن فایلها و فولدرها به شما كمك می كند. بوسیله تمام یا بخشی از نام یك فولدر ، متن درون آن یا محل آن می توانید یك فولدر را جستجو كنید. حتی با استفاده از هر سه این معیارها می توانید جستجو كنید.

پنجره جستجو را باز كنید

 جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

بر روی دكمه Start  كلیك كنید و گزینه Search را انتخاب كنید. در نوار ایار اكثر پنجره ها نیز یك دكمه Search وجود دارد كه عملكرد یكسانی دارند. پنجره جستجو باز می شود.

نوع سند را انتخاب كنید

 جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

واسطی كه از آن برای انجام جستجو استفاده می كنید در قسمت چپ قرار دارد. هر جستجویی كه انجام می دهید،  نتایج آن در قسمت راست نمایش داده می شود. نوع سندی كه می خواهید جستجو كنید را ا زلیست قسمت چپ انتخاب كنید. این قسمت بر اساس نوع سندی كه انتخاب كردید سوالاتی را از شما می پرسد.

نام سند را تایپ كنید

 جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

تمام یا بخشی از نام فایل یا فولدری كه می خواهید به دنبالش بگردید را درون كادر متن تایپ كنید. وقتی جستجو را انجام دهید، ویندوز تمام فایلها یا فولدرهایی كه در نامشان متنی كه تایپ كردید وجود دارد را نشان می دهد.

یك فایل زمانی را انتخاب كنید.

 جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

اگر بطور تقریبی می دانید آخرین بار چه زمانی فایل یا سند  را ایجاد یا تغییر داده اید، یكی از گزینه های زمانی را انتخاب كنید. اگر بخاطر نمی آورید ، گزینه Remember Don't را انتخاب كنید.

بر روی Search كلیك كنید.

 جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

پس از آنكه معیارهای جستجوی خود را وارد كردید، روی Search  كلیك كنید تا ویندوز شروع به جستجو كند.

به نتایج نگاه كنید

 جستجو برای یافتن یك فایل یا فولدر

نتایج جستجوی شما در قسمت راست نشان داده می شود. با دوبار كلیك كردن روی یك فایل می تواند آن را مستقیماً در پنجره جستجو باز كنید.

*توجه *

گزینه های پیشرفته جستجو

در صفحه ای كه نام سند را برای جستجو وارد كردید، روی گزینه Use Advanced search options كلیك كنید تا پنجره ای باز شود كه می توانید معیارهای جستجوی بیشتری را مشخص كنید، نظیر تاریخی كه فایلها ایجاد یا اصلاح شده اند، درایوهایی كه باید جستجو شود، حجم فایلها و نوع فایلهایی كه باید جستجو شوند.

باز كردن فولد یك فایل به سرعت

شما می توانید فولدر و محل فایلی را كه جستجو كرده اید را نیز مشاهده كنید. بدین منظور روی آن فایل در ناحیه نتایج راست كلیك كرده و گزینه Folder Open Containing را از منو ی میانبر آن انتخاب كنید.