تبیان، دستیار زندگی
در بخش 1 نحوه استفاده از پنجره My Computer را برای كندوكاو در میان فولدرها و فایلهای روی یك درایو دیسك فرا گرفتید. در واقع با استفاده از پنجره My Computer می توانید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از ویندوز اكسپلورر

در بخش 1 نحوه استفاده از پنجره My Computer  را برای كندوكاو در میان فولدرها و فایلهای روی یك درایو دیسك فرا گرفتید. در واقع با استفاده از پنجره My Computer  می توانید به هر فایلی بر روی كامپیوتر دست پیدا كنید و هر كاری كه می خواهید با آن انجام دهید. با این وجود ویندوز ابزار دیگری نیز با نام Windows Explorer  دارد كه برای ذسترسی به فایلها و پوشه ها از آن نیز می توانید استفاده كنید. در واقع این مسئله به شیوه كاری شخصی شما بستگی دارد.

اكسپلورر را باز كنید

استفاده از ویندوز اكسپلورر

ویندوز اكسپلور را مانند هر برنامه دیگری می توانید باز كنید. بر روی دكمه Start كلیك كنید و به ترتیب گزینه های All Program، Accessories و Windows Explorer را انتخاب كنید.

همچنین می توانید با كلیك راست بر روی دكمه Start و انتخاب گزینه Explorer این برنامه را اجرا كنید.

در میان فولدرها جستجو كنید

استفاده از ویندوز اكسپلورر

قسمت چپ پنجره اكسپلورر تمام درایوها، فولدرها و عناصر صفحه دسكتاپ را به شكل سلسله مراتبی نشان می دهد. یك علامت  بعلاوه در سمت چپ آیكون  هر درایو یا فولدری كه حاوی فولدرهای دیگری است قرار دارد. با كلیك كردن روی این علامت می توانید آن را باز كنید و فولدرها یا فایلهای داخل پوشه ها را مشاهده كنید تا به فایل دلخواه خود دسترسی پیدا كنید.

یك فولدر را باز كنید

استفاده از ویندوز اكسپلورر

بر روی هر فولدری در لیست قسمت چپ كلیك كنید، تمام فایلها و فولدرهای درون آن در قسمت راست نشان داده می شوند.

یك فایل را باز كنید

استفاده از ویندوز اكسپلورر

قسمت راست پنجره ویندوز اكسپلورر همانند پنجره My Computer كار م یكند. با دوبار كلیك كردن روی هر فایل یا فولدری در این قسمت می توانید آن را باز كنید.

یك فایل را به فولدر دیگری منتقل كنید

استفاده از ویندوز اكسپلورر

یكی از مزایای استفاده از ویندوز اكسپلورر این است كه می توانید به راحتی یك فایل را به هر فولدر دیگری بر روی كامپوترتان منتقل كنید. اگر فایلی را از قسمت راست انتخاب كرده و بر روی هر آیكونی در سمت چپ رها كنید ، آن فایل به محل رها شده منتقل خواهد شد.

یك فایل را در درایو دیگری كپی كنید

استفاده از ویندوز اكسپلورر

كپی كردن یك فایل در یك درایو دیگر براحتی منتقل كردن آن است. كافی است فایل را از قسمت راست به درایو دیسك

دیگری(یا به فولدری روی درایو دیگری) كشیده و رها كنید تا در آنجا كپی شود. یك علامت بعلاوه كنار آیكونی كه بر روی آن فایل رها می شود وجود دارد كه نشان دهنده آن است كه فایل كپی می شود و منتقل نمی شود.

سیستم را متوقف كنید

از طریق صفحه ورود می توانید به كار خود با كامپیوتر پایان دهید. با كلیك كردن روی دكمه Shutdown، كادر محاوره ای باز می شود كه از داخل آن می توانید انتخاب كنید كه كامپیوتر را متوقف كنید یا راه اندازی مجدد كنید. این گزینه ها برای مواقعی كه باید سیستم را متوقف كنید اما نمی خواهید منتظر فرایند ورود شوید بسیار مفید هستند.