تبیان، دستیار زندگی
همه برنامه هایی كه در كامپیوترتان وجود دارد از فایلهایی تشكیل شده است كه بر روی دیسك سخت آن قرار دارند. ویندوز به عنوان سیستم عامل كامپیوتر شما از هزاران فایل مختلف ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار فایلها و فولدرها

كار فایلها و فولدرها

همه برنامه هایی كه در كامپیوترتان وجود دارد از فایلهایی  تشكیل شده است كه بر روی دیسك سخت آن قرار دارند. ویندوز به عنوان سیستم عامل كامپیوتر شما از هزاران فایل مختلف تشكیل شده است كه با یكدیگر در ارتباط هستند تا برنامه های مختلف را به نمایش بگذراند. برنامه های كاربردی كه بطور روزمره از آنها استفاده می كنید نیز از تعداد زیادی فایل تشكیل شده اند كه با یكدیگر و با فایلهای ویندوز در ارتباط هستند. همچنین اسنادی كه شما در كامپوتر ایجاد می كنید  نیز فایلهایی هستند كه از طریق برنامه های مختلف ایجاد شده و از طریق همان برنامه ها نیز بارگذاری و اجرا خواهند شد. برای مثال وقتی سندذیرا در برنامه Word ذخیره می كنید ، آن سند به عنوان یك فایل روی دیسك سخت ذخیره می شود و از طریق برنامه Word قادر به دسترسی به آن فایل و محتوای آن سند می باشید.

فایلهای روی دیسك سخت درون فولدر و پوشه ها قرار می گیرند.  یك فولدر درست مانند پوشه ای واقعی است كه اسناد را درون آن نگهداری می كنند.در  ویندوز یك پوشه یا فولدر م یتواند حاوی فایلها و فولدرهای دیگری باشد. هر فایل برای اینكه از بقیه فایلها باز شناخته شود دارای یك پسوند می باشد. این پسوند عموماً سه حرفی است . به عنوان مثال اسناد و فایلهایی كه پسوند doc.  دارند در صورت نصب كردن برنامه Word بر روی سیستمتان به عنوان فایلهای برنامه Word شناخته شده و از طریق این برنامه می توانید به محتوای آنها دسترسی پیدا كنید.