تبیان، دستیار زندگی
پس از انجام قرعه کشی مرحله سوم رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا، مربیان و بازکنان .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسیایی ها و قرعه کشی جام جهانی

آسیایی ها و قرعه کشی جام جهانی

پس از انجام قرعه کشی مرحله سوم رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا، مربیان و بازیکنان تیم های حاضر در گروه های 5 گانه در مورد وضعیت خود به اظهار نظر پرداختند.

بسیاری از آنها قرعه گروه خود را مناسب دانستند و بسیاری دیگر از سختی های پیش رو سخن گفتند که آنها را در زیر می خوانید:

نبی:  تنها به صعود فكر می‌كنیم

دبیر موقت فدراسیون فوتبال پس از مراسم قرعه‌كشی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گفت:« ما تنها به صعود به مرحله‌ی بعد فكر می‌كنیم».

مهدی محمد نبی پس از مراسم قرعه‌كشی به سایت فیفا گفت:« این برای اولین بار نیست كه ما به این مرحله رسیده‌ایم. ما به حضور در مرحله‌ی بعد فكر می‌كنیم».

وی افزود:« هر چند كه تمام حریفان خود را رقبای قدرتمندی در نظر می‌گیریم. ما باید بجنگیم و در زمین نتیجه را كسب كنیم. گروه چهار كه عربستان در آن حضور دارد، آسان‌ترین گروه است. با این حال ما اطمینان داریم كه كارمان را به خوبی انجام خواهیم داد».

متسو: ایران قدرت اول گروه ماست

سرمربی فرانسوی تیم ملی امارات پس از قرعه كشی مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی گفت:‌ قطعا قدرت اول این گروه تیم ملی ایران خواهد بود.

به نقل از سایت فوتبال ایران، برونو متسو در خصوص هم گروهی امارات با تیم های ایران، ‌كویت و سوریه اظهار داشت: قطعا تیم ملی ایران قدرت اول گروه به حساب می آید و خطرناك ترین رقیب ما است. همه تیم ها از بازی در تهران وحشت دارند و این دیدار سخت ترین مسابقه خواهد بود. البته ما بازیكنان ایرانی را به خوبی می شناسیم . خیلی از آنها در لیگ امارات بازی می كنند و دیگر ستاره های ایران هم سرشناس هستند. با كویت هم پیش از این در جام خلیج فارس بازی كرده ایم و شناخت خوبی از این تیم داریم. در مورد سوریه هم فقط می توانم بگویم آنها ضعیف ترین تیم گروه نیستند. سوریه همیشه غیر قابل پیش بینی و سخت كوش است.

متسو در خصوص قرعه امارات گفت: فكر نمی كنم قرعه سختی باشد. البته چندان هم آسان نیست اما قدرت ها با توازن مناسبی در گروه ها تقسیم شده اند.

سرمربی كویت: ایران شانس بیشتری دارد

صالح زكریا سرمربی تیم ملی فوتبال كویت معتقد است گروه پنجم رقابت های مقدماتی جام جهانی یكی از سخت ترین گروه های آسیا است.

سرمربی با تجربه تیم ملی فوتبال كویت در خصوص همگروهی تیمش با ایران،‌ سوریه و امارات اظهار داشت: هر چهار تیم از كیفیت بالایی برخوردارند و این موضوع رقابت را سخت خواهد كرد.

وی افزود: به نظر من این یكی از سخت ترین گروههای ممكن است. در این میان سه تیم ایران، ‌امارات و كویت پیشینه صعود به جام جهانی را داشته اند و همیشه از تیم های مدعی فوتبال آسیا به شمار می رفتند. سوریه هم هیچ گاه تیم ضعیفی نبوده است. البته با این شرایط من معتقدم شانس زیادی برای صعود خواهیم داشت.

زكریا تاکید کرد: شانس ایران ظاهرا از همه تیم های گروه بیشتر است اما ما هم شانس زیادی خواهیم داشت هرچند هنوزهیچ اقدامی برای آماده سازی انجام نداده ایم. دیگر تیم های گروه برنامه های خوبی را تدارك دیده اند و ما هم اگر به دنبال صعود هستیم باید اردوها و بازی های خوبی را پشت سر بگذاریم.

سرمربی سوریه: این بهترین قرعه ممكن بود

فجر ابراهیم سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه از قرعه تیمش در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی رضایت دارد.

سرمربی سوریه در خصوص قرعه این تیم و رقابت با تیم های ملی فوتبال ایران ،‌امارات و كویت اظهار داشت: خوشحالم كه بهترین شانس ممكن برای صعود را پیدا كرده ایم. به نظر من قرعه ای از این بهتر وجود نداشت. ما همه تیم های هم گروه را به خوبی می شناسیم.

ابراهیم تاکید کرد: می دانیم كه ایران قدرت اول گروه است اما از نظر من هم تیم ها نزدیك هستند و فاصله زیادی در این رقابت وجود نخواهد داشت. باید سعی كنیم تا از این شانس بزرگ به خوبی استفاده كنیم.

آسیایی ها و قرعه کشی جام جهانی

كاپیتان سوریه: اعتراضی نداریم

كاپیتان تیم ملی سوریه پس از هم گروه شدن این تیم با تیم‌های ایران، امارات و كویت گفت: نمی‌توانیم اعتراض شكایتی داشته باشیم.

ماهر السعید كاپیتان تیم فوتبال سوریه كه در مراسم قرعه‌كشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی حضور داشت، به سایت فیفا تصریح کرد: ما در سیدبندی در رتبه چهارم قرار داشتیم و باید انتظار بدترین گروه‌بندی را می‌كشیدیم، بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به شرایط حال حاضر اعتراض داشته باشیم. صادقانه بگویم به محض این كه نام حریفان را شنیدم احیا شدم.

وی افزود: رویارویی با تیم‌های ایران، امارات و كویت بهتر از مقابله با تیم‌هایی نظیر چین و استرالیاست. ما تیمی جوان داریم و این مسابقات می‌تواند چالش جالبی برای بازیكنان جوان تیم ما باشد.

سرمربی چین: این بدترین قرعه ما در طول تاریخ است

سرمربی تیم ملی فوتبال چین پس از اینكه تیمش با تیم‌های استرالیا، عراق و قطر در "گروه مرگ" مقدماتی جام جهانی ?2010 آسیا همگروه شد، گفت: این بدترین قرعه چین در طول تاریخ است. البته "گروه مرگ" را قبول ندارم و فقط می‌توان گفت كه تیم چین با مشكلات زیادی روبرو خواهد شد.

"وی شائوهویی" اظهار داشت: در واقع، نتیجه این قرعه‌كشی بدترین نتیجه در طول تاریخ تیم چین است.

سرمربی چین همچنین تاکید کرد: این گروه سخت موجب ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر بازیكنان برای صعود به مسابقات فینال می‌شود تا برای دومین بار به این رقابت‌ها راه پیدا كند.