تبیان، دستیار زندگی
ایكركاسیاس تازه در شروع یك دوران بزرگ موفقیت قرار گرفته است. با این حال در حال حاضر یكی از بهترین دروازه بانان اروپاست. او در دیدار پایانی جام قهرمانان اروپا در سال 2002-2001 تضمینی برای پیروزی مادریدی ها بود. دراین فصل این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با بهترین دروازه بان جهان


ایكركاسیاس تازه در شروع یك دوران بزرگ موفقیت قرار گرفته است. با این حال در حال حاضر یكی از بهترین دروازه بانان اروپاست. او در دیدار پایانی جام قهرمانان اروپا در سال 2002-2001 تضمینی برای پیروزی مادریدی ها بود. دراین فصل این گلر 22 ساله ملی پوش، - شاهزاده محبوب طرفداران رئال –

می خواهد سومین قهرمانی خود را جشن بگیرد.

از آنجایی كه كاسیاس می خواهد با تیم ملی اسپانیا در جام ملت های 2004 اروپا بازی كند، در ماه های آینده برنامه سخت و فشرده ای را پیش رو خواهد داشت. وی با سایت یوفا در مورد امیدهای مادرید در لیگ قهرمانان و رویای اسپانیایی ها از پیروزی در پرتغال صحبت كرده است.

بازیكنان مادرید وقتی متوجه شدند كه درلیگ قهرمانان در مرحله یك هشتم نهایی باید با بایرن مونیخ روبرو شوند، چه عكس العملی نشان دادند؟

- بایرن از مدتها قبل بزرگترین رقیب ماست. مبارزه های ما داستان خودش را دارد، ما چند بار در مقابل یكدیگر قرار گرفته ایم. برای همین هم برای ما روشن است كه در دوریك هشتم وظیفه سخت و پیچیده ای در پیش رو داریم. آنها در شش دیدار از هشت دیدارآخر، در مقابل ما پیروز بوده اند. ما باید كم كم این آمار را تعدیل كنیم، و در هر دو مسابقه لیگ قهرمانان امیدوارم كه بتوانیم آن را بهبود بخشیم.

آیا نحوه جدید برگزاری مسابقات را می پسندید؟

- بله، كاملاً. قبلاً تعداد بازی ها خیلی زیاد بود. به نظر من الان خیلی بهتر است كه 16 تیم مستقیم به دور یك هشتم نهایی می روند، قبل از اینكه مراحل یك چهارم و نیمه نهایی ادامه یابد، مسابقات امسال، مهیج تر خواهد شد. چرا كه بازی های حذفی بیشتری وجود دارد. به طوری كه تیم ها در دیدارهای خانگی و خارج از خانه به یك اندازه باید تلاش كنند.

دیوید بكهام از شما به عنوان بهترین دروازه بان دنیا یاد كرده است. به عنوان بازیكنی جوان، چه احساسی از این تعریف و تمجید به شما دست می دهد؟

- احساس عالی است و وقتی این احساس زیباتر می شود كه یك هم تیمی مثل دیوید بكهام این سخنان را گفته باشد. من نیز نظر بسیار خوبی نسبت به او دارم. وقتی از كسی تمجید می كنند، آن وقت آن شخص بیشتر كار می كند، چون تشویق می شود كه روز به روز بهتر شود.

فكر می كنید كه بازیكنان حریف به عمد و با برنامه به دفعات روی بكهام خطا می كنند؟

- شاید اینطور باشد. ولی من تصور نمی كنم كه بازیكنان بخواهند به خصوص روی بكهام خطا كنند. من بیشتر عكس آن را فكر می كنم. بازیكنان نمی خواهند او را مصدوم كنند، فقط برای آنان خوشایند است كه با بكهام خیلی نزدیك و تنگاتنگ بازی كنند.

اسپانیا در جام ملت های 2004 اروپا، دوباره با یونان روبرو می شود. در مرحله انتخابی از آنها شكست خوردید. آیا قدرت تیم آنها شما را غافلگیر كرد؟

- برای من اصلاً عجیب نبود، چون آنها تیم خوبی دارند، در باخت یك برصفر در برابر یونان در زاراگوزا همه برنامه ها در تیم ما غلط از آب در آمد. ما شانس های گل زیادی داشتیم ولی نتوانستیم از آنها استفاده كنیم. وقتی با آنها در ماه ژوئن بازی كردیم و به بازی با ایرلند شمالی رسیدیم. هر زمان در لیگ اسپانیا، مرحله نهایی را در برنامه داشتیم و شاید آن موقع كمتر در فكر تیم ملی بودیم.

پرتغال به عنوان میزبان جام ملت های اروپا، چقدر می تواند روی مزیت میزبانی حساب كند؟

- به هر حال این موضوع  برای آنها یك جور امتیاز محسوب می شود ولی این تورنمنت در یك شبه جزیره برگزار می شود و اسپانیا، همسایه مستقیم پرتغال است، به همین خاطر من امیدوارم كه هواداران زیادی از اسپانیا، به پرتغال بیایند تا تیم را تشویق و حمایت كنند. این برای ما هم می تواند یك امتیاز باشد.