تبیان، دستیار زندگی
در مراسم دهمین سال‌روز تأسیس انجمن صنفی طراحان گرافیك ایران،‌ پیش‌كسوتانی از عرصه‌ی گرافیك ایران، به‌عنوان عضو افتخاری انجمن ملقب شدند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انجمن طراحان گرافیك ایران 10 ساله شد

طراحان گرافیك

در مراسم دهمین سال‌روز تأسیس انجمن صنفی طراحان گرافیك ایران،‌ پیش‌كسوتانی از عرصه‌ی گرافیك ایران، به‌عنوان عضو افتخاری انجمن ملقب شدند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ شامگاه گذشته محمود جوادی‌پور، صادق بریرانی، هوشنگ كاظمی، پرویز كلانتری،‌ عباس كیارستمی، نورالدین زرین‌كلك، كامران كاتوزیان، محمد بهرامی، فرشید مثقالی، مجید بلوچ و جلال شباهنگی، به‌عنوان 10 نفر از اعضای و پیش‌كسوتان افتخاری به انجمن صنفی طراحان گرافیك ایران اضافه شدند. حضور آن‌ها با لوح‌های تقدیری همراه بود.

در این مراسم قرار بود اسامی اعضای افتخاری در لیست به ترتیب‌ سن در جایگاه قرار بگیرند، اما این‌گونه نشد و عباس كیارستمی می‌گفت كه از زرین‌كلك كوچك‌تر است و نورالدین زرین كلك هم ابراز می كرد، كیارستمی از او خیلی بزرگ‌تر است!

هوشنگ كاظمی از غایب‌های این جلسه بود؛ اما نامه‌ی قدرشناسی‌اش از استرالیا در جمع خوانده شد.

سیدمحمد احصایی از مرتضی ممیز یاد كرد و افزود: مرتضی ممیز سعی می‌كرد همه چیز را به گرافیك ربط دهد و با این‌كار این موضوع گسترده‌تر می‌شد. من به او گفتم: همه‌چیز به غیر از عمل باز قلب را گرافیك می‌بینی.

وی گفت: در كشتی به اصطلاح می‌گویند، فن را مال خود كرده است. مرتضی عادت داشت هركسی را كه قلم و كاغذ داشت، به‌عنوان گرافیست معرفی كند. من به او ارادت دارم و این در ناخداگاه من است.

احصایی گفت: این خواستن گستردگی، در وجود ما غریزی شده است و همه از فرشچیان در نیوجرسی تا استرالیا همه عضو انجمن هستند.

به گزارش ایسنا، در مجمع فوق‌العاده این نشست، كلهرنیا پس از خواندن متن اساس‌نامه مراسم رأی‌گیری را برای انتخاب بازرسان اصلی و علی‌البدل، برگزار كرد.

در پایان بهروز متین‌صفت با 164 رأی از مجموع 231 رأی به‌عنوان بازرس اصلی و علی دوراندیش با 42 رأی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم حقیقی هم پس از ارایه‌ی گزارش كار انجمن از تأسیس موزه‌ی گرافیك و شركت تعاونی در آینده نزدیك خبر داد.

او در ادامه از زحمات نسل گذشته و خدمات آن‌ها گفت و امیدوارانه ابراز کرد تا همگان این زحمات را همیشه به‌یاد داشته باشند.

به‌گمان وی دیگر وقت آن رسیده است که انجمن در انتخاب اعضای خود کمی سختگیرانه‌تر عمل کند و کیفیت و توان فعالیت حرفه‌یی در درجه اول اهمیت عضویت افراد جدید باشد.

منبع : ایسنا