تبیان، دستیار زندگی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در جلسه شورای اجرایی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزشگاه آزادی میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی

ورزشگاه آزادی میزبان بازیهای آسیایی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در جلسه شورای اجرایی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد: دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی در ایران باید در سطحی خوب و قوی برگزار شود و از این فرصت خوب به بهترین شکل در جهت ارایه توانمندیهای فنی ، فرهنگی و ملی کشور بهره مند شویم.

به نقل از ایسنا، در ابتدای این جلسه حسن میرزا آقابیک دبیر کمیته برگزاری مسابقات گزارشی از برنامه ریزیهای صورت گرفته در راه برگزاری بازیها، تهیه لوگوی بازیها و تشکیل کمیته های مختلف را ارائه كرد.

در ادامه این نشست بحث برگزاری باشکوه افتتاحیه و اختتامیه بازیها و محل برگزاری آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که حاضران نقطه نظرات خود را در رابطه با محل برگزاری مراسم افتتاحیه بیان کردند.

ورزشگاه 100هزار نفری آزادی، سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی، استادیوم30 هزارنفری دانشگاه تهران در امیرآباد شمالی و استادیوم شیرودی، مکان هایی بودند که برای برگزاری مراسم افتتاحیه پیشنهاد شد و با توجه به جمیع جهات، نظر اکثریت اعضا بر این قرار گرفت که مراسم افتتاحیه با توجه امکان حضور سران کشورهای اسلامی و فضای خوب ورزشگاه 100 هزار نفری برای انجام کارهای فرهنگی و هنری متنوع با توجه به فضا و ظرفیت آن، در این استادیوم برگزار شود.

در ادامه بحث تشکیل کمیته افتتاحیه و اختتامیه بازیها مورد توجه قرار گرفت که با توجه به پیشنهاد کیومرث هاشمی و تصویب اعضای ستاد، بهرام افشارزاده رییس فدراسیون وزنه برداری با توجه به سوابق و تجربه بین المللی بعنوان رییس این کمیته برگزیده شد تا در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسات مقدماتی با حضور کارشناسان و صاحب نظران و اخذ نقطه نظرات اعضا و کمیته فرهنگی، پیشنهادات مدون خود را برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه، در جلسه بعدی ستاد که ظرف 20 روز آینده تشکیل خواهد شد، ارایه کند.

پیشنهاد تشکیل کمیته بانوان بازیها از دیگر مباحث این نشست بود که با توجه به نقطه نظرات قراخانلو و رباب شهریان دال بر این که نیازی به تشکیل کمیته ای مستقل در این ارتباط وجود ندارد، تصمیم براین شد که جلسه ای در این رابطه بین میرزا آقابیک و شهریان پیرامون شرح وظایف و مسوولیت های این کمیته برگزار شود تا در جلسه بعد درباره تشکیل کمیته بانوان بازیها تصمیم گیری شود.

تعیین بودجه جاری ستاد بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی موضوع دیگر جلسه بود که علی آبادی اعلام کرد بودجه این ستاد برای سال 87 تصویب خواهد شد و برای سال 86 نیز اعتبارات مورد نیاز تأمین خواهد شد.

رییس سازمان تربیت بدنی در این زمینه تأکید کرد: اگرچه تصمیم داریم بهترین مسابقات را به لحاظ کیفیت فنی و اسکان و پذیرایی تیم ها و ورزشکاران شرکت کننده داشته باشیم، اما در عین حال از ستاد انتظار دارم که شیوه برگزاری ایده آل بازیها را بررسی و تعریف کند تا پیشنهادات کمیته اجرایی دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی تقدیم رییس جمهور شده و به تصویب هیأت دولت برسد.

علی آبادی افزود: باید از برگزاری این بازیها در ایران نهایت استفاده را در جهت ارایه توانمندیهای فنی و فرهنگی کشور بعمل آوریم و با برگزاری افتتاحیه ای با شکوه و جذاب ملهم از نماد ملی و تاریخ غنی ایران و فرهنگ اسلامی مشترک بین 57 کشور عضو، تصویری خوب و ماندگار را از دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی در ایران در ذهن مسوولان، مربیان، داوران و ورزشکاران شرکت کننده به یادگار بگذاریم.

قراخانلو رییس کمیته ملی المپیک نیز با تأکید بر اینکه دومین دوره بازیها در ایران باید با شکوه و زیباتر از دوره اول آن در عربستان برگزار شود، گفت: معتقدم نهضت داوطلبین بازیهای کشورهای اسلامی از همین امروز باید راه اندازی شده و فعالیت خود را با حضور گروه های داوطلب از دانش آموزان، دانشجویان، بسیج و نیروهای مسلح آغاز کند. در کنار آن نیز باید مسوولان کمیته های مختلف انتخاب و با آغاز فعالیت های کمیته ها، در جلسات بعدی شورای اجرایی بازیها شاهد ارایه گزارش کارهای صورت گرفته در بخش های مختلف باشیم تا هیچ چیز در راه برگزاری شایسته و مطلوب بازیها از نظر بدور نماند.

ورزشگاه آزادی میزبان بازیهای آسیایی

دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی با حضور 57 کشور اسلامی و در 15 رشته در سال 2009 در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان برگزار خواهد شد.

نشست شورای اجرایی دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور علی آبادی و قراخانلو و علی کفاشیان ( رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک ) کیومرث هاشمی، عبدالرضاساور، احمدارشدی، محمدهادی حسام و میرمهدی نجفی ( معاونان سازمان ) حسن میرزاآقابیک دبیر کمیته برگزاری بازیها، حسین هادیانی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و روسای فدراسیون ها شامل بهرام افشارزاده، محمودمشحون، محمددرخشان، محمودخسروی وفا، علیرضا رحیمی، فضل اله باقرزاده، سعیددرخشنده، عیدی علیجانی، شاهرخ شهنازی، علیمرادی، حسن عالمی، دولو و رباب شهریان مدیرکل توسعه ورزش بانوان برگزار شد.