تبیان، دستیار زندگی
شما هر وقت كه بخواهید می توانید فایل، پوشه یا برنامه ای را از كامپیوتر حذف كنید. با وجود این وقتی چیزی را حذف می كنید ویندوز فوراً آن را از كامپیوتر حذف نمی كند و آن را درون ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از Recycle bin

شما هر وقت كه بخواهید می توانید فایل، پوشه یا برنامه ای را از كامپیوتر حذف كنید. با وجود این وقتی چیزی را حذف می كنید ویندوز فوراً آن را از كامپیوتر حذف نمی كند و آن را درون Recycle bin قرار می دهد. بعدها اگر از حذف كردن آن چیز پشیمان شوید، می توانید آن را دوباره از Recycle bin بدست آورید. وقتی Recycle bin پر شود( كه این به مقدار فضایی از دیسك كه به آن اختصاص یافته بستگی دارد)، ویندوز اقلام قدیمی تر را بطور دایمی حذف می كند تا جا برای اقلام جدید دایمی حذف می كند تا جا برای اقلام جدید فراهم شود. Recycle bin را می توان نوعی بافر بین فایلها و فراموشی تلقی كرد.

یك شیء را به Recycle bin بكشید و رها كنید

استفاده از Recycle bin

آسانترین راه برای حذف یك شیء كشیدن و رها كردن آن به آیكون Recycle bin است . آن شیء را می توانید از رومیزی یا هر پوشه بازی كشیده و رها كنید . راه دیگر حذف یك فایل، انتخاب آن و فشردن كلید Delete صفحه كلید است.

حذف را تایید كنید

استفاده از Recycle bin

وقتی سعی می كنید شی ء ای را حذف كنید ، ویندوز از شما سوال می كند كه آیا واقعاً می خواهید آن را حذف كنید. اگر مطمئن هستید بر روی Yes كلیك كنید. اگر مرتكب اشتباه شده اید و نمی خواهید شیء نامبرده را حذف كنید بر روی No كلیك كنید.

Recycle bin را باز كنید

استفاده از Recycle bin

برای باز شدن Recycle bin، روی آیكون آن در رومیزی دوبار كلیك كنید. تمام فایلهای موجود در Recycle bin به همراه محل اولیه و تاریخی كه در آن حذف شده اند لیست می شوند.

فایلها را باز گردانید

استفاده از Recycle bin

برای برداشتن یك فایل از Recycle bin و باز گرداندن آن به محل اولیه اش ، فایل را انتخاب و روی لینك Restore this item در قسمت چپ كلیك كنید.

فایلها را حذف كنید

استفاده از Recycle bin

بر روی یك فایل در لیست Recycle bin راست كلیك كنید و گزینه Delete را از منوی میانبر انتخاب كنید تا آن فایل بطور دایم از دیسك سخت كامیپوتر شما حذف شود.

Recycle bin را خالی كنید

استفاده از Recycle bin

برای آن كه تمام فایلها را بطور دایم از Recycle bin حذف كنید( شاید به این خاطر كه می خواهید مقداری از فضای دیسك خالی شود) مطمئن شوید كه هیچ فایلی انتخاب نشده است و روی لینك Empty Recycle bin در قسمت چپ كلیك كنید.

* توجه *

روش دیگر خالی كردن Recycle bin

بدون باز كردن Recycle bin هم می توان آن را خالی كرد. به این ترتیب كه روی آیكون آن در صفحه دسكتاپ كلیك كرده و گزینه Empty Recycle bin را از منوی میانبر انتخاب كنید.

تخصیص فضا به Recycle bin

بطور پیش فرض ده درصد از فضای درایو سخت شما برای استفاده توسط Recycle bin اختصاص می یابد. شما می توانید مقدار فضای مورد استفاده را تغییر دهید. برای این كار روی Recycle bin كلیك راست كنید و فرمان Properties را از منوی میانبر نمایان شده انتخاب كنید در زبانه Global كادر محاوره ای Properties Recycle bin ، برای تغییر دادن حداكثر اندازه آن ، كنترل آن را به سمت راست یا چپ بكشید .