تبیان، دستیار زندگی
درایوهای دیسكی تمام اطلاعات كامپیوتر شما را نگه می دارند: تمام فایلها، پوشه ها و برنامه ها و همینطور تمام اسناد شما. از طریق پنجره My Computer می توانید به این درایوها، چه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كندو كاو در درایورهای دیسكی

درایوهای دیسكی تمام اطلاعات كامپیوتر شما را نگه می دارند: تمام فایلها، پوشه ها و برنامه ها و همینطور تمام اسناد شما. از طریق پنجره My Computer می توانید به این درایوها، چه درایوهای هارد باشند، چه درایوهای فلاپی، درایوهای CD-ROM یا هر چیز دیگر دسترسی پیدا كنید. همچنین در این پنجره یك میانبر به پانل كنترل وجود دارد.

My Computer را باز كنید

كندو كاو در درایورهای دیسكی

بر روی آیكون My Computer در رومیزی دوبار كلیك كنید تا پنجره My Computer باز شود.

یك درایو دیسك انتخاب كنید

كندو كاو در درایورهای دیسكی

پنجره My computer همه درایوهای موجود در روی كامپیوترتان را نشان می دهد. روی آیكون درایوی كه می خواهید در آن جستجو كنید كلیك كنید تا انتخاب شود. نام درایو فلاپی معمولاً A: و نام درایو هارد اصلی معمولاً C: است. اطلاعات مربوط به ظرفیت و فضای حالی روی درایو انتخاب شده و قسمت Details نشان داده می شود.

یك درایو را باز كنید

كندو كاو در درایورهای دیسكی

بر روی آیكون دوبار كلیك كنید تا آن درایو باز شود.

یك پوشه را باز كنید

كندو كاو در درایورهای دیسكی

اشیاء را روی یك درایو درون پوشه ها سازماندهی شده اند. پوشه ها می توانند حاوی فایلها و پوشه های دیگری باشند. بر روی یك پوشه دوبار كلیك كنید تا باز شود.

یك فایل را باز كنید

كندو كاو در درایورهای دیسكی

یك فایلی را انتخاب می كنید ، توصیفی از آن فایل در سمت چپ پنجره ظاهر می شود. اگر بر روی یك فایل دوبار كلیك كنید، برنامه ای كه فایل در آن ایجاد شده است( یعنی برنامه ای كه با فایل مرتبط شده است) اجرا می شود و آن فایل در داخل برنامه باز می شود.

در میان فولدرها مسیریابی كنید

كندو كاو در درایورهای دیسكی

بر روی دكمه Back در نوار ابزار بالای پنجره پوشه كلیك كنید تا به پوشه ای كه الان از آن آمدید برگردید . بر روی فلش رو به پایین كنار دكمه Back كلیك كنید تا لیست محلهای قبلی كه می توانید به آنها بروید را مشاهده كنید.

* توجه *

كندو كاو در كامپیوتر

بر روی فلش رو به پایین در سمت راست نوار آدرس ( درست در زیر نوار ابزار پنجره ) كلیك كنید تا لیست آن باز شود. با استفاده ا زاین لیست می توانید در لیست سلسله مراتبی درایوها كندوكاو كنید و پوشه های روی كامیپوترتان را باز كنید.

یك سطح بالا رفتن

با استفاده از دكمه Up One Level ( كه به شكل یه پوشه به همراه یك فلش به طرف بالا است) می توانید به پوشه یالایی كه در حال مشاهده آن هستید بروید.

ایجاد رابطه با برنامه ها

ممكن است به بعضی از فایلها ، برنامه ای مرتبط نشده باشد. در این صورت این فرصت را خواهید داشت تا برنامه ای كه می خواهید فایل با استفاده از آن باز شود را انتخاب كنید .