تبیان، دستیار زندگی
وقتی چند برنامه را با هم اجرا می كنید باید قادر باشید به راحتی میان آن برنامه ها جابجا شوید . ویندوز سه روش مناسب برای انتقال میان برنامه های باز ارایه می كند، دو روش با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقال میان برنامه ها

وقتی چند برنامه را با هم اجرا می كنید باید قادر باشید به راحتی میان آن برنامه ها جابجا شوید . ویندوز سه روش مناسب برای انتقال میان برنامه های باز ارایه می كند، دو روش با استفاده از ماوس و یك روش با استفاده از صفحه كلید.

بر روی پنجره برنامه كلیك كنید

انتقال میان برنامه ها

آسانترین راه برای رفتن به یك برنامه باز، كلیك كردن روی پنجره آن است. البته به شرط آن كه بخشی از آن پنجره قابل مشاهده باشد. نوار عنوان پنجره های غیر فعال اندكی نسبت به پنجره های فعال تار است و در هر جایی از یك پنجره غیر فعال كه كلیك كنید، آن پنجره جلو می آید و فعال می شود.

بر روی دكمه یك برنامه در نوار وظیفه كلیك كنید

انتقال میان برنامه ها

مواقعی كه نمی توانید پنجره مورد نظر خود را مشاهده كنید ساده ترین روش برای رفتن به آن پنجره كلیك كردن روی دكمه آن پنجره در نوار وظیفه است. به این ترتیب آن پنجره با همان اندازه و موقعیتی كه ان را رها كردید به جلوی صفحه دسكتاپ می آید .

نوار وظیفه را تغییر اندازه دهید

انتقال میان برنامه ها

مواقعی كه تعداد زیادی پنجره باز دارید ممكن است دكمه های روی نوار وظیفه آنقدر كوچك شوند كه نتوان پنجره ها را از یكدیگر تشخیص داد. در این صورت می توانید اشاره گر را بر روی یك دكمه نگه دارید تا توصیف كامل آن را ببینید یا آن كه لبه بالایی نوار وظیفه را به طرف بالا بكشید تا بزرگتر شود.

از دكمه های گروه بندی شده نوار وظیفه استفاده كنید

انتقال میان برنامه ها

اگر برای یك برنامه چند پنجره باز كنید، ویندوز XP آن پنجره ها را به جای چند دكمه با استفاده از یك دكمه بر روی نوار وظیفه گروه بندی می كند. برای مثال ممكن است با استفاده از Internet Explorer در چند پنجره به چند سایت وب مختلف نگاه كرده باشید. در این صورت یك دكمه برای Internet Explorer در نوار وظیفه نمایان می شود و تعداد پنجره های فعال Internet Explore بر روی آن دكمه نشان داده می شود. اگر روی این دكمه كلیك كنید منویی باز می شود كه می توانید پنجره خاصی را از آن انتخاب كنید تا فعال شود.

كلیدهای Alt + Tab را فشار دهید

با استفاده از صفحه كلید نیز می توانید میان برنامه های باز جابجا شوید. كلید Alt را فشار دهید و پایین نگه دارید . سپس یكبار كلید Tab را بدون رها كردن كلید Alt فشار دهید . با فشردن كلید Tab می توانید پنجره ها را بطور چرخشی طی كنید و وقتی پنجره دلخواهتان را پیدا كردید، كلید Alt را رها كنید تا به آن منتقل شوید.

  *توجه *

بیرون آمدن از Alt+ Tab

اگر با استفاده از كلیدهای Alt+Tab كادری را باز كردید كه بوسیله آن میان پنجره ها جابجا می شوید و سپس از این كار منصرف شدید، در حالی كه هنوز كلید Alt را پایین نگه داشته اید كلید ESC را فشار دهید. كادر ناپدید می شود و شما درست به جایی كه بودید بر می گردید.

از قفل خارج كردن نوار وظیفه

اگر متوجه شدید كه نمی توانید نوار وظیفه را تغییر اندازه دهید، احتمالاً قفل شده است. نوار وظیفه قفل شده را نمی توان تغییر اندازه داد یا جابجا كرد. بعضی از افراد ترجیح می دهند كه نوار وظیفه شان قفل شده بماند تا هیچ چیز تغییر ناگهانی در آن ایجاد نشود. عده ای دیگر ترجیح می دهند آن را قفل نكنند تا بتوانند به راحتی تغییر اندازه دهند. در جایی از نوار وظیفه كلیك راست كنید و روی فرمان Lock the Taskbar كلیك كنید تا این فرمان از انتخاب خارج شود و نوار وظیفه از قفل خارج شود.