تبیان، دستیار زندگی
می‌توانید از آفیس برای مشاهده و ویرایش سندهای وب استفاده كنید، چه خودتان آنها را ایجاد كرده باشید چه خودتان آنها را ایجاد نكرده باشید. برای مثال، ممكن است مسئول بروز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز كردن سند وب به كمك آفیس

می‌توانید از آفیس برای مشاهده و ویرایش سندهای وب استفاده كنید، چه خودتان آنها را ایجاد كرده باشید چه خودتان آنها را ایجاد نكرده باشید. برای مثال، ممكن است مسئول بروز رسانی گزارش فروش ماهانه باشید كه در سرور وب شركت ذخیره شده است. یا ممكن است یك سایت شخصی ایجاد كرده‌اید و می‌خواهید در یكی از صفحات آن، تغییری صورت دهید. در هر صورت، استفاده از برنامه‌های آفیس برای باز كردن سندهای وب و تغییر دادن آنها آسان است. آفیس به شما امكان می‌دهد تا صفحات وبی كه به صورت محلی روی یك شبكه، روی اینترنت شركت یا روی اینترنت ذخیره شده‌اند را باز كنید. برای مثال ممكن است بخواهید یك صفحه اینترنت را باز كنید تا برای ایجاد سایت خود، ایده بگیرید.

یك صفحه وب را باز كنید

باز كردن سند وب به كمك آفیس

شما می‌توانید هر صفحه وب (یك فایل با پسوند .htm یا .html) را در یك برنامه آفیس باز كنید. دقیقاً همان كاری را انجام دهید كه برای باز كردن یك سند معمولی انجام می‌دهد. روی دكمه Open كلیك كنید، فایل مورد نظر را انتخاب كنید، و روی Open كلیك كنید. در این مثال، صفحه‌ای كه قبلاً ایجاد كرده‌ام را در word باز می‌كنم.

مشاهده سند

باز كردن سند وب به كمك آفیس

صفحه وب در پنجره برنامه نمایش داده می‌شود. از آفیس می‌توانید برای ایجاد تغییرات در صفحه وب استفاده كنید. می‌توانید هایپرلینك اضافه كنید، تصاویر گرافیكی و فیلم درج كنید و غیره.

دنبال كردن لینك

باز كردن سند وب به كمك آفیس

اگر صفحه وب، لینكی داشته باشد كه بخواهید دنبال كنید، Ctrl را بفشارید و روی لینك كلیك كنید.

صفحه را مشاهده كنید

باز كردن سند وب به كمك آفیس

IE صفحه لینك شده را نمایش می‌دهد. اگر این لینك به یك تصویر گرافیكی یا فیلم اشاره كند، برنامه مربوط برای نمایش آن باز می‌شود. اگر صفحه‌ای كه در IE نمایش داده می‌شود حاوی لینك باشد، برای رفتن به آن سایت‌ها، فقط كافی است كه روی این لینك‌ها كلیك كنید.

باز كردن یك صفحه اینترنتی

باز كردن سند وب به كمك آفیس

برای باز كردن یك صفحه از اینترنت در برنامه آفیس، روی دكمه Open در نوار ابزار Standard كلیك كنید. در كادر محاوره‌ای Open، آدرس صفحه را در كادر File name تایپ كنید و روی Open كلیك كنید (باید به اینترنت وصل باشید.) اگر صفحه در لیست Favorites ذخیره شده باشد، روی دكمه Favorites در نوار ابزار كلیك كنید و آن صفحه را از لیست انتخاب كنید.

این صفحه اینترنتی را مشاهده كنید

باز كردن سند وب به كمك آفیس

این صفحه اینترنتی در پنجره برنامه نمایش داده می‌شود. توجه كنید كه این صفحه بصورت یك فایل فقط خواندنی ظاهر می‌شود زیرا مجوز لازم برای ذخیره كردن مجدد این صفحه در اینترنت را ندارید. ولی می‌توانید از گزینه Save As Web Page از منوی File برای ذخیره كردن فایل بصورت محلی استفاده كنید تا بتوانید از آن بعنوان قالب برای ایجاد صفحات وب خود استفاده كنید.

* توجه  *

ذخیره كردن صفحات وب بصورت محلی

وقتی كه در اینترنت به سر می‌برید می‌توانید صفحات وب را ذخیره كنید تا بعداً از آنها استفاده كنید. فقط كافی است كه صفحه مورد نظر را باز كنید و بعد از منوی File گزینه Save As را انتخاب كنید. پوشه‌ای از دیسك سخت خود كه می‌خواهید صفحه را در آن ذخیره كنید را انتخاب كنید و روی Save كلیك كنید. سند HTML در پوشه‌ای كه انتخاب كردید ذخیره می‌شود و تصاویر گرافیكی، تصاویر متحرك و فایل‌های مربوط به این صفحه در زیر پوشه‌ای با اسم فایل HTML ذخیره می‌شوند. از آنجایی كه صفحه وب بصورت محلی ذخیره می‌شود می‌توانید با آن كار كنید حتی اگر به اینترنت وصل نباشید.

منتشر كردن كار

بعد از اینكه یك صفحه وب را باز كردید و در آن تغییر دادید، ممكن است بخواهید این تغییرات را در اینترانت/ اینترنت ذخیره كنید. این روند منتشركردن نامیده می‌شود و در كار عملی 5 «چگونه فایل‌های آفیس را در وب ذخیره كنیم» شرح داده شده است.