تبیان، دستیار زندگی
رئیس صدا ‌و سیما در جمع هنرمندان بسیجی با ناکافی دانستن عملکرد بسیج در عرصه هنر و فعالیت فرهنگی، خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی بسیج به فعالیت‌های هنری شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد بسیج در عرصه هنر کافی نیست

عزت‌الله ضرغامی

رئیس صدا ‌و سیما در جمع هنرمندان بسیجی با ناکافی دانستن عملکرد بسیج در عرصه هنر و فعالیت فرهنگی، خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی بسیج به فعالیت‌های هنری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین همایش دوروزه هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی صبح امروز با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی کار خود را آغاز کرد. رئیس رسانه ملی در این همایش رمز بقا و ماندگاری آثار هنری هنرمندان متعهد و بسیجی را توجه آنها به اهداف انقلاب و دستاوردهای دفاع مقدس و پایداری در این مسیر ذکر کرد.

وی با اشاره به توفیق بسیج در عرصه‌های مختلف از بدو پیروزی انقلاب، عملکرد بسیج را در عرصه هنر و فعالیت فرهنگی با عنایت به نیاز روزافزون جامعه به این مهم ناکافی دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی بسیج و بسیجیان متعهد و هنرمند به این موضوع شد.

ضرغامی با اشاره به اینکه درک صحیح مدیران فرهنگی از روحیات و خواست هنرمندان از الزامات آفرینش آثار هنری است، تصریح کرد: "عرصه هنر حساس و پرتلاطم است و هنرمند بسیجی باید با آگاهی و شناخت کافی و تقویت بنیه‌های اعتقادی خود در این میدان پای گذارد تا در ادامه راه دچار تشکیک در عقیده نشود."

رئیس رسانه ملی آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات پیش روی هنرمندان بسیجی را وظیفه‌ مهم مسئولان و هنرمندان ذکر کرد و از شرکت‌کنندگان در این هم‌اندیشی خواست بررسی و کنکاش این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

ضرغامی با اشاره به نیاز روزافزون فرهنگ جامعه به هنرمندان فعال در رشته‌های هنری، به نقش فیلمنامه‌های خوب و مناسب برای خلق آثار ماندگار در این بخش اشاره کرد و گفت: "متاسفانه با وجود نیاز سینما و تلویزیون به فیلمنامه‌های خوب و مناسب با مشکل جدی رو به ‌رو هستیم که این نقص باید با تلاش هنرمندان متعهد برطرف شود."

نخستین هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی کشور با هدف بررسی آسیب‌های فرهنگی پیش رو، شناسایی راهکارهای مناسب حضور فعالتر هنرمندان بسیجی در عرصه‌های فرهنگی و انسجام هنرمندان بسیجی برای انجام رسالت هنری بر اساس منویات مقام معظم رهبری از امروز به مدت دو روز در مجتمع تحقیقات و پژوهشی عصر انقلاب آغاز شد.

منبع : مهر