تبیان، دستیار زندگی
سینمایی «چهار شگفت‌انگیز؛ موج سوار نقره‌یی به پا می‌خیزد» محصول سال 2007 امریكا، به مدت 92 دقیقه ، به زبان انگلیسی و با استفاده از سیستم صدای دیجیتال دالبی توسط كمپانی « فاكس قرن بیستم» تهیه و تولید شده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نـبردی دیگر با نیروهای مافوق طبیعت

چهار شگفت‌انگیز 2

به انگیزه‌ی پخش سینمایی «چهار شگفت‌انگیز 2»

نـبردی دیگر با نیروهای مافوق طبیعت

سینمایی «چهار شگفت‌انگیز؛ موج سوار نقره‌یی به پا می‌خیزد» محصول سال 2007 امریكا، به مدت 92 دقیقه ، به زبان انگلیسی و با استفاده از سیستم صدای دیجیتال دالبی توسط كمپانی « فاكس قرن بیستم» تهیه و تولید شده است.

این فیلم هم‌چنان بر پرده‌ی تعدادی از سینماهای جهان است؛ فیلمنامه‌ی این اثر را دان پاین( don payune) و مارك فراست( mark frost ) به صورت مشترك به رشته تحریر درآورده‌اند و كارگردانی آن را هم‌چون قسمت اول این سینمایی تیم استوری tim story برعهده داشته است.

**درباره‌ی داستان فیلم:

چهار قهرمان قصه كه در قسمت اول این فیلم سینمایی با استفاده از توانایی‌های خارق‌العاده خود زمین را از خطر نابودی نجات داده بودند، بار دیگر با حوادث غیرقابل پیش بینی مواجه می‌شوند. «چهار شگفت‌انگیز» به زندگی عادی خود می‌پردازند و سو و رید در آستانه مراسم ازدواج خود قرار دارند كه موج سوار نقره‌یی یكی از مریدان گالاكتوس از نقطه‌یی دیگر از كهكشان به سیاره زمین سفر می‌كند تا زمین را به تسخیر گالاكتوس درآورد. بدین ترتیب چهار شگفت انگیز متوجه می‌شوند كه باید به مبارزه با دشمنی قدیمی و دفاع از كره خاكی بپردازند. تقابل قدرت‌های جادویی و غیر عادی چهار شگفت‌انگیز و موج سوار نقره‌یی حوادث مهیج و جذابی را رقم می‌زند.

**درباره فیلمساز:

تیموتی كوین استوری (timothy kevin story) ملقب به تیم استوری سیزدهم ماه مارس سال 1970 میلادی در شهر لس‌انجلس ایالت كالیفرنیا ایالات متحده آمریكا دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در مدرسه فیلم usc به پایان رساند و فعالیت هنری خود را به عنوان یك كارگردان از سال 1997 میلادی و با فیلم «یكی از ما در عالم هپروت است» آغاز كرد.

وی تا كنون برای كارگردانی فیلم‌های «چهار شگفت‌انگیز» و «آرایشگاه» چهار بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده است. اما موفق به دریافت هیچ جایزه‌یی نشده است.

از جمله كارهای تیم استوری می‌توان به كارگردانی فیلم‌های سینمایی «آرایشگاه» محصول سال 2002، «تاكسی» محصول سال 2004، «چهار شگفت‌انگیز» محصول سال 2005، «چهار شگفت‌انگیز؛ موج سوار نقره‌یی به پا می‌خیزد» محصول سال 2007 اشاره كرد. وی هم‌چنین قرار است فیلم سینمایی «رالف» را در سال 2008 میلادی كارگردانی كند.

در كارنامه استوری كارگردانی چندین موزیك ویدئو برای خوانندگان نه چندان مطرح آمریكایی در فاصله سال‌های 1998 تا 2001 میلادی نیز دیده می‌شود.

**اكران و جوایز جهانی

فیلم سینمایی «چهار شگفت‌انگیز؛ موج سوار نقره‌یی به پا می‌خیزد» در ادامه فیلم سینمایی چهار شگفت‌آنگیز محصول سال 2005 ساخته شد. استقبال نسبتا خوب مردم از فیلم سینمایی «چهار شگفت‌انگیز» تهیه‌كنندگان این سینمایی و مسؤولان كمپانی فاكس قرن بیستم را بر آن داشت تا ساخت دنباله‌یی برای آن را در دستور كار خود قرار دهند.

این فیلم در 9 بخش از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مكمل مرد و غیره نامزد دریافت جایزه از دو جشنواره فیلم بین‌المللی ام تی وی مووی mtv movie و تتین چویس teen choice شد؛ اما هیچ یك از این جوایز را به دست نیاورد.

**بازیگران

در این فیلم اكشن علمی تخیلی بازیگران مطرح هالیوودی چون جسیكا آلبا jessica alba ، آیوان گرافود ioan gruffudd ، كریس اوانز chris evans، مایكل چیكلیس michael chiklis ، ژولیان مك ماهون julian mcmahon ، كری واشینگتون kerry washington و داگ جونز doug jones به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع : ایسنا