تبیان، دستیار زندگی
مایكروسافت، مجموعه برنامه‌های آفیس را طوری طراحی كرده است كه از اینترنت و وب استفاده كنند. در هر برنامه آفیس، امكانات زیادی برای مرور در وب وجود دارد. بطوری كه بدون ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از ابزارهای اینترنتی آفیس

استفاده از ابزارهای اینترنتی آفیس

مایكروسافت، مجموعه برنامه‌های آفیس را طوری طراحی كرده است كه از اینترنت و وب استفاده كنند. در هر برنامه آفیس، امكانات زیادی برای مرور در وب وجود دارد. بطوری كه بدون خارج شدن از یك برنامه می‌توانید به اطلاعاتی از وب دستیابی پیدا كنید. همچنین با استفاده از امكانات منتشر كردن در وب كه در هر برنامه آفیس وجود دارد می‌توانید سند وب ایجاد كنید. تقریباً هر فایلی كه ایجاد می‌كنید را می‌توان به یك فایل HTML (فرمت فایل اینترنتی ـ مترجم) تبدیل كرد و در وب یا اینترنت شركت منتشر كرد.

علاوه بر امكانات مرتبط با وب كه در هر برنامه آفیس وجود دارد، می‌توانید از مرورگر مایكروسافت یعنی Internet Exploer برای مشاهده و دستیابی به محتویات وب استفاده كنید.

(IE 5.5)Internet Explorer بهمراه آفیس Xp وجود دارد. همچنین می‌توانید آخرین نسخه از این برنامه را از سایت وب در آدرس www.microsoft.com/windows/ie/ ، download كنید.

در كارهای عملی این بخش، در مورد امكانات اساسی IE و چگونگی استفاده از ابزارهای وب آفیس Xp یاد خواهید گرفت. همچنین یاد می‌گیرید كه چگونه روی پروژه‌ها با هم همكاری كنید و از طریق یك سرور Sharepoint (یك كامپیوتر مخصوص روی یك اینترنت كه به اعضای خود امكان می‌دهد تا فایل‌ها را به اشتراك بگذارند، در بحث‌ها شركت كنند، بصورت خودكار آخرین خبرها و نسخه‌ها را دریافت كند و اعلان‌ها را به اشتراك داشته باشند)، اطلاعات را به اشتراك بگذارند. بعد از اینكه یك سرور Sharepoint روی اینترنت شركت شما راه‌اندازی شد، می‌توانید با استفاده از IE اطلاعات و فایل‌های آن را مرور كنید(با این فرض كه با یك كلمه عبور ویژه، به سرور دستیابی دارید).