تبیان، دستیار زندگی
منظور از رویداد، هر فعالیتی است كه یك روز طول بكشد مانند سالگرد، كنفرانس، نمایشگاه تجاری یا تولد. رویداد بجای ناحیه قرار بصورت یك نوار در بالای تاریخ زمان‌بندی شده ظاهر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

منظور از رویداد، هر فعالیتی است كه یك روز طول بكشد مانند سالگرد، كنفرانس، نمایشگاه تجاری یا تولد. رویداد بجای ناحیه قرار بصورت یك نوار در بالای تاریخ زمان‌بندی شده ظاهر می‌شود. بر خلاف قرارها و جلسات، رویدادها وقتی توسط دیگران مشاهده می‌شوند بصورت «آزاد» تلقی می‌شوند. ولی اگر یك رویداد (مانند كنفرانس) شما را مشغول خواهد كرد و در آن روز نباید برای كارهای دیگر زمان‌بندی كنید، آن رویداد را در پنجره Event بصورت زمان «غیرآزاد» مشخص كنید.

پنجره Event را باز كنید

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

برای زمان‌بندی یك رویداد، از منوی Actions ، گزینه New All Day Event را انتخاب كنید تا پنجره Event باز شود.

عنوان رویداد را وارد كنید

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

پنجره Event شبیه پنجره Appointment است. ابتدا عنوان رویداد را در كادر متنی Subject و محل آن را در كادر متنی Location وارد كنید.

زمان شروع و پایان را وارد كنید

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

از لیست‌های كشویی Start time و End time برای مشخص كردن یك باره زمانی (تعداد روزها) برای رویداد استفاده كنید.

گزینه‌های دیگر

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

اگر می‌خواهید، یك Reminder (یادآوری) مشخص كنید و زمان مورد نظر شما در لیست وجود ندارد، آن را تایپ كنید! اگر بخواهید، از لیست Show time as برای مشخص كردن این زمان بصورت «مشغول» در زمان‌بندی خود استفاده كنید تا دیگران آن زمان را برای شما زمان‌بندی نكنند. یك Label برای رویداد انتخاب كنید و یادداشت‌های خود را تایپ كنید.

Save and Close

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

وقتی كه جزئیات رویداد را وارد كردید، روی دكمه Save and Close كلیك كنید تا پنجره Event بسته شود.

رویداد را مشاهده كنید

چگونه یك رویداد را زمان‌بندی كنیم

رویداد بصورت یك نوار در ابتدای روز در كادر زمان‌بندی ظاهر می‌شود (برای مشاهده آن بصورت واضح‌تر، از دید Day استفاده كنید.).

* توجه  *

برای تغییر دادن یك رویداد، روی آن در تقویم خود دابل كلیك كنید. این كار باعث می‌شود كه پنجره Event باز شود تا بتوانید تغییرات لازم را صورت دهید.

نمایش دادن ماه‌های بیشتر

برای نمایش دادن ماه‌های بیشتر در Date Navigator لبه آن را به سمت پایین بكشید ( تا Taskpad كوچكتر شود). بعد می‌توانید تعداد دلخواهی از روزها (مثلاً دو هفته) را با كشیدن روزهایی كه می‌خواهید در Date Navigator مشاهده كنید در ناحیه Appointment مشاهده كنید.

تبدیل كردن یك قرار ملاقات به یك رویداد

اگر شروع به ایجاد یك قرار ملاقات كنید ولی منظورتان ایجاد رویداد بوده باشد، می‌توانید با انتخاب گزینه All day event در پنجره Appointment آن قرار را به رویداد تبدیل كنید.