تبیان، دستیار زندگی
روی خورشید مدام رویارویی است، مدام انفجارهای هسته ای است. هر روز میلیون ها اتم در خورشید می میرند و میلیون ها اتم زنده می شوند. در خورشید چیزی هست که زندگی می بخشد و همین زندگی است که به ما اجازه می دهد روی این زمین زندگی گنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزی 3 بار بمیرید!!!

بمیرید قبل از آنکه زمانش فرا رسد

روی خورشید مدام رویارویی است، مدام انفجارهای هسته ای است. هر روز میلیون ها اتم در خورشید می میرند و میلیون ها اتم زنده می شوند. در خورشید چیزی هست که زندگی می بخشد و همین زندگی است که به ما اجازه می دهد روی این زمین زندگی گنیم. وقتی دانه ای می خواهد به گیاه تبدیل شود ، باید اول بمیرد .همه ی ما دانه هایی هستیم که هر کدام مان می توانیم درخت هایی مثل سرو، کاج، صنوبر و یا میوه های متفاوتی مثل موز، خیار یا پرتقال باشیم . ولی باید برای میوه شدن و به ثمر رسیدن در دانه شدن خود بمیریم.

طبیعت در چهار فصل خودش سالی چهار بار می میرد و چهار بار زندگی جدیدی را آغاز می کند، نگاه ها نیز باید به گونه ای باشند که هر روز نسبت به موضوعی ، نگاه جدیدی پیدا شود.

خلاقیت، مردن نگاه های قدیمی و زنده شدن نگاه های جدید است.

در چین ، تولید کنندگان روزی سه بار مدل لباس های تولیدی شان را عوض می کنند در حالی که بسیاری از کارخانه های تولیدی کشورمان سالی سه بار هم مدل لباس های شان را تغییر نمی دهند.

دنیا از آن کسانی  است که حرارت و انرژی دارند. "ناپلئون بناپارت"

نگاه تان را همیشه تازه نگه دارید، بگردید با آدم های خاص قرار ملاقت بگذارید. برنامه ی کاری تان را طوری تنظیم کنید که هر هفته حداقل دو نفر را ببینید که انسان های خاص باشند!

برای دوستان تان یک چیز جدید داشته باشید، یک نویسنده ی جدید کشف کنید ، یک نگاه نو پیدا کنید، یک حرف تازه پیدا کنید.

هر روز از آدم های خاص و دوستان خاص تان بپرسید که فیلم جدید، کتاب، مقاله، آگهی تبلیغاتی خاص، پوستر، نقاشی، عکس خاصی به بازار نیامده است ؟ مسیرهای جدید را تجربه کنید حداقل خانه تان را از پنج مسیر بلد باشید. برای همسرتان یک چیز جدید داشته باشید. غذاهای متفاوت بخورید، نوشیدنی های متفاوت بنوشید، اگر آب با طعم شیرموز آمد حتماً آن را بنوشید. تمام طعم ها را بچشید ، دوستان متفاوتی داشته باشید، اگر دوست مهندس دارید ، دوست نقاش هم داشته باشید، اگر دوست حسابدار دارید، دوست عکاس هم داشته باشید. کارهای مختلفی را تجربه کنید و کتاب هایی با سبک های متفاوت بخوانید.

با خودتان نگویید که همین یک کتاب را بنویسم، همین یک خانه را بسازم، همین یک پروژه را انجام دهم، برای تمام عمرم کافی است، انسان باید روزی سه بار بمیرد و روزی سه بار زنده شود و روزی سه بار زندگی جدیدی را به جهانیان نشان دهد.

تازه کن ایمان نه از گفت و زبان

ای هوا را تازه کرده در نهان

به گونه ای زندگی کنید که وقتی کسی شما را در فاصله ی شش ماه نبیند ، بعد از شش ماه باور نکند که این همه تحول در شما رخ داده است. وقتی کسی بعد از چند سال برای بار دوم به مکه مشرف می شود، می بیند خیلی از هتل ها عوض شده، کلی از جاده ها تغییر کرده و آن شهر که دیده کاملاً متفاوت شده ، شما باید مثل مکه باشید که بعد از چند سال کسی باور نکند همان انسان قدیمی هستید.

وقتی می خواستیم از شرکت قدیمی با ارایه محصولات قدیمی مان به محل جدید شرکت برویم ،گفتیم : برای جای جدید با فکر جدیدمان باید وسیله بخریم ، چون می خواهیم در شرکت جدید کاری که طی پنج سال انجام داده ایم ، در پنج ماه انجام دهیم . برای همین باید گذشته ی خود را دور بریزیم.

توبه در حقیقت از بین بردن گذشته و شروع زندگی جدید است .

وقتی با آقای دکتر صمد آقایی استاد خلاقیت صحبت می کردم ایشان می گفتند وقتی کتابم در مورد خلاقیت تمام شد، خیلی از حرف های خودم را هم قبول نداشتم. می بینید کسانی که خودشان را به روز می کنند هر بار خودشان را ویرایش می کنند و به روز می رسانند. از آن معلم هایی نباشید که جزوه ی تدریس آن ها مال 20 سال پیش است، از آن کارخانه هایی نباشید که 20 سال به یک محصول می چسبند .

نویسنده : علی لعلی

مقالات مرتبط :

دنیا به پایان نرسیده                      

چگونه بودن                

جاروئی بردار و بیا                            

معجزه ای برای زندگی               

راهنمای دو راهی ها                      

من حق دارم زندگی کنم                       

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.