تبیان، دستیار زندگی
برای سفارشی كردن گزارش، آن را در دید Design باز كنید. گزارش از حداكثر 6 قسمت تشكیل می‌شود. Report Header شامل اطلاعاتی است كه فقط در ابتدای گزارش ظاهر می‌شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی تغییر گزارش در Design View

برای سفارشی كردن گزارش، آن را در دید Design باز كنید. گزارش از حداكثر 6 قسمت تشكیل می‌شود. Report Header شامل اطلاعاتی است كه فقط در ابتدای گزارش ظاهر می‌شود. Page Header شامل اطلاعاتی است كه در بالای هر صفحه ظاهر می‌شود، قسمت Group Header شامل اطلاعاتی است كه در بالای هر گروه(در صورت وجود گروه) ظاهر می‌شود، قسمت Detail، داده‌های اصلی گزارش را در خود دارد. قسمت Page Footer شامل اطلاعاتی است كه در انتهای آخرین صفحه ظاهر می‌شود.

گزارش را در دید Design باز كنید

چگونگی تغییر گزارش در Design View

برای شروع، پنجره Database را باز كنید، روی Reports در نوار Objects كلیك كنید، گزارش مورد نظر را انتخاب كنید و روی دكمه Design كلیك كنید.

اضافه كردن برچسب

چگونگی تغییر گزارش در Design View

برای اضافه كردن یك برچسب مانند اسم یك شركت به گزارش، روی ابزار Label در Toolbox كلیك كنید. اشاره گر ماوس را به قسمتی ببرید كه می‌خواهید متن مورد نظر را درج كنید. (مثلاً به قسمت Report Header ) ببرید، كلیك كنید و دكمه ماوس را نگه دارید و یك كادر برچسب را بكشید. متن خود را در آن تایپ كنید و Enter را بزنید.

تغییر دادن فونت

چگونگی تغییر گزارش در Design View

برای تغییر دادن اندازه فونت، با كلیك كردن روی متن مورد نظر، آن را انتخاب كنید، بعد از لیست‌های Font و Font size در نوار ابزار Formatting ، گزینه‌های مورد نظر را انتخاب كنید. از خصوصیات دیگر مانند ایتالیك یا پررنگ هم می‌توانید استفاده كنید. اگر لازم باشد با كشیدن یكی از دسته‌های انتخاب، اندازه كادر متنی را تغییر دهید.

اضافه كردن تصویر گرافیكی

چگونگی تغییر گزارش در Design View

برای اضافه كردن تصویر گرافیكی به گزارش، ابزار Image را از Toolbox انتخاب كنید. اشاره‌گر ماوس را به قسمتی از گزارش ببرید كه می‌خواهید تصویر گرافیكی را اضافه كنید، دكمه سمت چپ ماوس را نگه دارید و یك كادر برای تصویر بكشید. به محض اینكه دكمه ماوس را رها كنید، كادر محاوره‌ای Insert Picture باز می‌شود.

فایل گرافیكی مورد نظر را انتخاب كنید

چگونگی تغییر گزارش در Design View

با استفاده از كادر محاوره‌ای Insert Picture ، فایل گرافیكی مورد نظر را پیدا كنید. روی اسم فایل گرافیكی دابل كلیك كنید تا آن تصویر در گزارش درج شود. (ممكن است مجبور شوید كه با كشیدن دسته‌های انتخاب، اندازه كادر تصویر را تنظیم كنید).

حذف اشیاء

چگونگی تغییر گزارش در Design View

برای حذف یك شیء از یك گزارش (از جمله برچسب، فیلد یا تصویر گرافیكی)، آن را انتخاب كنید و كلید Delete را بزنید.

*توجه*

Toolbox مخفی است؟

برای انجام چند مرحله از این كار عملی به Toolbox نیاز خواهید داشت. اگر Toolbox مخفی باشد روی دكمه toolbox در نوار ابزار Form Design كلیك كنید تا آن را باز كنید.

باز كردن Properties

با كلیك راست كردن روی یك شیء و انتخاب گزینه Properties از منوی حاصله، می‌توانید برگه خصوصیات باز كنید.

پیش تصویر

برای اینكه قبل از ذخیره كردن گزارش تغییر یافته، تغییرات را مشاهده كنید، از منوی View ، گزینه Layout Preview را انتخاب كنید.

وارد كردن بیش از یك خط

برای استفاده از دو یا چند خط در یك كادر برچسب، Shift + Enter را بزنید تا خط جدیدی آغاز شود.