تبیان، دستیار زندگی
این روزها روز پرسپولیس است. 24 بازی بدون شكست، صدرنشینی از آغاز لیگ هفتم و كسب 32 امتیاز از 14 بازی این ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زشت و زیبای پرسپولیس با حیدری

سپهر حیدری مدافع تیم فوتبال پرسپولیس

این روزها روز پرسپولیس است. 24 بازی بدون شكست، صدرنشینی از آغاز لیگ هفتم و كسب 32 امتیاز از 14 بازی این گفته را تایید می‌كند. هواداران پرسپولیس اكنون برای عملی شدن وعده سرمربی تیم‌شان لحظه‌شماری می‌كنند. وعده‌ای كه از همان روز اول مطرح شد تا خون تازه‌ای در قرمزهای پایتخت جریان یابد. اكنون هواداران از پرسپولیس فقط قهرمانی می‌خواهند و شاید نتیجه‌گرایی این پرسپولیس پاسخی به این خواسته باشد.

بی‌تردید یكی از دلایل صدرنشینی پرسپولیس انسجام خط دفاع این تیم است، چیزی كه در فصل گذشته و در بسیاری از بازی‌ها به ندرت دیده می شد. در این خط دفاع اما سپهر حیدری یك وزنه به حساب می‌آید. مدافع مستحكمی كه در اولین سال حضورش در قرمزپوشان پایتخت بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشته و اكثر كارشناسان را به تحسین واداشته است.

حیدری در 13 بازی از چهارده بازی پرسپولیس حاضر بوده و این تداوم حضور و استمرار این مدافع را می‌رساند. هرچند برخی بر این باورند كه حیدری زودتر از این‌ها می‌توانست پیراهن پرسپولیس را بر تن كند اما او خود عقیده دیگری داشته و این تقدیر ورزشی را راضی كننده می‌داند. برای او مهم، بازی كردن در بهترین پرسپولیس این دوران است.

سپهر حیدری مدافع پرسپولیس میهمان ایسنا بود. او درباره‌ وضعیت و آینده این تیم، وضعیت ذوب‌آهن و بازی در تیم ملی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سخن گفت كه مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

* به بهترین پرسپولیس این سال‌ها آمدم

28 سالگی شاید برای حضور در پرسپولیس سن زیادی به حساب آید. سپهر حیدری می‌توانست زودتر از این‌ها در تیم بزرگی چون پرسپولیس بازی كند. هر چند او خود با این نظر موافق نیست:« فكر نمی‌كنم دیر به پرسپولیس آمده باشم. من برای زندگی خود یك برنامه‌ریزی كامل داشته و مطابق با آن عمل كرده‌ام. طبق برنامه‌ریزی‌ام به پرسپولیس آمدم. شاید فقط این برنامه‌ریزی نهایتا یك سال به تعویق افتاده باشد و این قابل چشم پوشی است. من در آن تیم ذوب‌آهن از سن 24 سالگی به مدت 3 سال كاپیتان بودم و این برایم یك افتخار بود. من موقعیت خوبی در ذوب‌آهن داشتم و دلیلی نداشت كه از تیم محبوبم جدا شوم. این شرایط دقیقا برای رجب‌زاده نیز وجود داشت و او نیز در همین سنین راهی لیگ امارات شد. ما جایگاه خوبی در تیم خود داشتیم و به همین دلیل قصد ترك اصفهان را نداشتیم.»

با این حال حیدری جدایی‌اش از ذوب‌آهن را اینگونه بیان می‌كند: «قصد داشتیم تا با ذوب‌آهن قهرمان لیگ ایران شویم اما با وجود مدعی بودن در چند دوره لیگ در نهایت به خواسته خود نرسیدیم. از این رو تصمیم جدیدی برای آینده‌ام گرفتم. البته دلایل متعددی در حضورم در پرسپولیس نقش داشت، ادامه تحصیل در تهران، قهرمانی در لیگ ایران و كسب تجربه در یك تیم بزرگ از جمله این دلایل و عوامل بود. من از دوران كودكی عاشق پرسپولیس بودم و همیشه می‌دانستم كه اگر در ایران بازی كنم فقط در ذوب‌آهن و پرسپولیس بازی خواهم كرد. می‌خواستم تجربه بازی در سطح اول فوتبال ایران را تجربه كرده و در این تیم رشد كنم. اكنون به خواسته‌ام رسیدم و تمام تلاشم را برای موفقیت به كار خواهم بست».

او اما از حضور دراین پرسپولیس بسیار راضی است: «برایم مهم نیست كه برنامه‌هایم یك سال به تعویق افتاد. مهم این است كه من به بهترین پرسپولیس این سال‌ها پیوستم. این قسمت فوتبالی‌ام بود و از آن كاملا راضی هستم. از این كه به هدفم رسیدم بسیار راضی‌ام. نمی‌خواهم زحمت گذشتگان را فراموش كنم اما این پرسپولیس هم از لحاظ فنی و هم مدیریتی و شخصیتی یك استثناست. پرسپولیس در این چند سال تا كنون تا این اندازه مقتدر و با صلابت نبوده و حضور در این تیم برایم یك افتخار بزرگ است. بودن تیم در كورس قهرمانی به بازیكن روحیه و انگیزه ویژه‌ای می‌بخشد. بدون شك ذوب‌آهن با تیم بزرگی چون پرسپولیس تفاوت‌های فراوانی دارد. من از یك باشگاه بزرگ به یك باشگاه بزرگ‌تر آمدم.ذوب‌آهن هم باشگاه بزرگی بود، هم از نظر امكانات و هم تعداد هوادار و داشتن سابقه و تجربه در لیگ ایران. در این چند دوره لیگ برتر ذوب‌آهن یك عنوان قهرمانی در جام حذفی، نایب قهرمانی در لیگ و یك عنوان سومی در لیگ داشته و این نشان می‌دهد كه ما همیشه به عنوان یك مدعی مطرح بودیم. ذوب‌آهن تیمی بود كه همیشه در كورس قهرمانی بوده و از این لحاظ بسیار راضی بودیم. اما با تمام این اوصاف شرایط این دو باشگاه تا اندازه‌ی زیادی با یكدیگر متفاوت است.»

سپهر حیدری مدافع گلزن سرخپوشان

حیدری این تفاوت فاحش را اینگونه توضیح می‌دهد:« یكی از این تفاوت‌ها این است كه در پرسپولیس به خصوص در خط دفاع حق كوچك‌ترین اشتباه را ندارد. البته در ذوب‌آهن هم همین گونه بود اما در آنجا در صورت اشتباه خیلی زود همه چیز از ذهن هواداران پاك می‌شد ودیگر كسی آن اشتباه را به یاد نداشت. اما در پرسپولیس كوچك‌ترین اشتباهی در خط دفاع شاید تا مدت‌ها در ذهن هواداران باقی بماند. شاید هواداران به خاطر این اشتباه بازیكنی را دیگر نبخشند. از سوی دیگر در پرسپولیس تمام حركات یك بازیكن كاملا زیر ذره‌بین بوده و تمام اعمال و رفتارش در داخل و خارج زمین زیر نظر است. با این حال در پرسپولیس اگر بازیكن خوبی باشی حق‌ات را می‌دهند و اگر بازیكن ضعیفی باشی خیلی زود كنار می‌روی. تماشاگران فراوان و متعصب پرسپولیس هم یك امتیاز بزرگ است. بازی در برابر 70 هزار تماشاگر لذت خاصی دارد كه در كمتر تیمی می‌توان طعم آن را چشید.»

مدافع پرسپولیس حاشیه‌های این تیم را نیز از یاد نمی‌برد :« باشگاه بزرگی چون پرسپولیس همیشه حاشیه‌های فراوانی داشته و دارد. این حاشیه‌ها البته یك نوع بدنسازی فكری محسوب می‌شود.»

این ذوب‌آهن را نمی‌شناسم

ذوب‌آهن امسال شرایط بسیار بد و نگران كننده‌ای دارد. قرار گرفتن در جایگاه شانزدهم جدول برای تیمی كه در چند سال گذشته همواره یكی از بالانشین‌های جدول بوده یك اتفاق تلخ است:« احساس خوبی از دیدن ذوب‌آهن در قعر جدول ندارم. برایم بسیار سخت است كه تیم محبوب‌ام را در این وضعیت ببینم. من این ذوب‌آهن را اصلا نمی‌شناسم. ذوب‌آهنی را می‌شناسم كه مدعی قهرمانی است و در رده‌های بالایی جدول حضور دارد. احساس بسیار بدی از دیدن وضعیت بحرانی ذوب‌آهن دارم وامیدوارم كه این تیم هر چه سریع‌تر به شرایط ایده آل برگردد. باید پذیرفت كه ذوب‌آهن امسال تغییرات زیادی داشته و بسیاری از بازیكنان با تجربه این تیم از آن جدا شده‌اند.»

مدافع سابق ذوب آهن بزرگ‌ترین ضربه به این تیم را حضور جورجوویچ در این تیم می‌داند:«جورجوویچ بیشترین آسیب را به ذوب‌آهن وارد كرد. آوردن او كار اشتباهی بود. لجبازی‌های او و عدم استفاده از بازیكنان با تجربه موجب شد تا ذوب‌آهن امتیازهای ارزشمندی را از دست داده و به رده‌های پایین جدول سقوط كند. به هر حال اكنون باید گذشته‌ها را به فراموشی سپرد و برای اوج گرفتن دوباره ذوب‌آهن برنامه‌ریزی كرد. فكر می‌كنم كه تصمیم مدیران باشگاه در این مقطع بهترین تصمیم بود. بیژن ذوالفقار نسب بهترین گزینه برای نشستن بر روی نیمكت ذوب‌آهن بود. ذوالفقار نسب چه از نظر دانش فنی و چه شخصیتی به ذوب‌آهن می‌خورد و فكر می‌كنم كه این تیم با این مربی به زودی به روزهای خوش بازخواهد گشت.»

وی هنوز هم برای دیدن بازی‌های تیم سابق‌اش راهی اصفهان می‌شود:« هنوز هم قلبم برای ذوب‌آهن می‌تپد. هر وقت فرصتی پیش آید برای دیدن بازی‌های این تیم به اصفهان می‌روم. در این فصل تا كنون دو بازی این تیم را در اصفهان تماشا كرده و احساس لذت كرده‌ام، هر كجا باشم دلم با ذوب‌آهن است و خاطرات خوش و شیرین خود را با این تیم فراموش نخواهم كرد. من فوتبالم را به این تیم مدیون هستم. از 9 سالگی در تیم‌های پایه ذوب‌آهن بوده و در این تیم رشد كرده ام. من با این تیم زندگی كرده‌ام و طبیعی است كه اكنون نگران آن باشم. دوست دارم ذوب‌آهن را در بالای جدول ببینم.»

در پرسپولیس استرس ندارم

هر چند حیدری برای نخستین بار است كه بازی در مقابل این تعداد تماشاگر را تجربه می‌كند اما از همان بازی‌های ابتدایی با آرامش خاصی در زمین ظاهر می‌شد:« از من گذشته است كه استرس داشته باشم. معمولا این بازیكنان جوان هستند كه دچار استرس و اضطراب می‌شوند. حضور چند ساله در لیگ و انجام بازی‌های مختلف داشتن استرس را برای من بی‌معنا كرده است. با این وجود در اولین بازی پرسپولیس هیجان خاصی داشتم چرا كه تاكنون مقابل این تعداد تماشاگر بازی نكرده بودم. البته من خودم را برای بدتر از این‌ها آماده كرده بودم اما خوشبختانه همه چیز بر خلاف پیش بینی‌ام بود. وضعیت پرسپولیس و حاشیه‌ی آن آنگونه نبود كه فكر می‌كردم و در این تیم آرامش و فضای صمیمی خاصی وجود داشت. همین صمیمیت و رفاقت بازیكنان با یكدیگر و حمایت تماشاگران موجب شد تا خیلی زود در تیم جدیدم جا افتاده و با آرامش بازی كنم. به هر حال بازی كردن در مقابل این تماشاگران مشتاق هم سخت است و هم از جهاتی آسان. دشواری آن از آن جهت است كه هیچ گاه حق اشتباه كردن نداری اما بازی كردن در ورزشگاه خالی نیز لطفی برای یك بازیكن ندارد. حضور این تماشاگران در ورزشگاه روحیه‌ی دوچندانی را به بازیكن بخشیده و یك امتیاز بزرگ برای هر تیم است.»

وی حاشیه‌های پرسپولیس را بسیار كمتر از سال‌های گذشته می‌داند: «از روز اول مسوولان و اعضای تیم بنا را بر یكدلی و اتحاد گذاشته و تاكنون مطابق با این اصل پیش رفته‌ایم. به جز یك یا دو مورد جزیی تاكنون حاشیه‌ای در پرسپولیس وجود نداشته و بسیاری از مسایل مطرح شده شایعاتی است كه بی‌دلیل بزرگ شده‌اند. به هر حال تیم‌های همیشه حاشیه دارند اما مهم این است كه با درایت مسوولان این حواشی را از بین برده و آنها را به حداقل برسانیم. ما سعی كردیم تا حاشیه‌های موجود را در خانواده‌ی پرسپولیس حل كرده و اجازه ندهیم كه عملكردمان تحت تاثیر آن قرار بگیرد. فكر می‌كنم تاكنون در این هدف خود موفق بوده و یكی از دلایل صدرنشینی پرسپولیس همین آرامش حاكم بر آن باشد.»

مدافع پرسپولیس البته وجود اختلاف سلیقه و نظر را در یك تیم و در میان اعضای آن كاملا طبیعی می‌داند: «اختلاف سلیقه در هر تیمی وجود دارد، با این حال من كمتر شاهد اختلاف سلیقه میان بازیكنان و یا مربیان پرسپولیس بوده‌ام. معمولا تصمیمی كه در این تیم گرفته می‌شود تصمیمی است كه با مشورت و هماهنگی مربیان و مسوولان گرفته می‌شود. بسیاری از مسایل مطرح شده در پرسپولیس ساخته ذهن كسانی است كه می‌خواهند این تیم را دچار حاشیه كنند. مسایلی مانند اختلاف "نیكبخت" و "خلیلی" شایعاتی بود كه وقتی خود این دو بازیكن آن را شنیدند از آن تعجب كردند. فكر می‌كنم ما آنقدر حرفه ای هستیم كه بدانیم چگونه در مقابل این شایعات ایستاده و آنها را خنثی كنیم.»

سپهر حیدری مدافع سابق تیم فوتبال ذوب آهن

زیبا بازی نكردن پرسپولیس را می‌پذیرم

بسیاری معتقدند كه پرسپولیس با وجود نتایج درخشانی كه در این فصل به دست آورده هنوز نتوانسته بازی‌های زیبا و قابل قبولی را به نمایش بگذارد: «زیبا بازی نكردن پرسپولیس را تا اندازه‌ی زیادی قبول دارم. ما در بسیاری بازی‌ها زیبا بازی نكردیم اما در مقابل پیروز شدیم. در برخی بازی‌ها نیز با وجود بازی زیبایی كه ارایه كردیم در نتیجه‌گیری ناموفق بودیم، به هر حال تیمی كه به دنبال قهرمانی است باید تمام فكر و ذهنش كسب امتیاز باشد. هیچ ارزشی ندارد اگر بازی‌های زیبایی را به نمایش بگذاریم اما در نهایت در رسیدن به هدف خود ناموفق باشیم. فكر می‌كنم پرسپولیس اوایل فصل بازی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذاشت اما هر چه زمان می‌گذشت به دلیل حساسیت بالای امتیازها و ترس از امتیاز دادن عملكردمان رو به افول رفت. از سوی دیگر تیم‌هایی كه مقابل پرسپولیس بازی می‌كنند قصد دارند بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند و این كار ما را مشكل می‌كند. در حال حاضر خوب نتیجه گرفتن و معمولی بازی كردن بهتر از ارایه‌ی بازی‌های زیبا است.»

با این حال حیدری بر این نكته تاكید دارد كه پرسپولیس باید به سمت بازی‌های زیبا نیز پیش رود: «ما باید تعداد دقایق خوب بازی كردن خود را افزایش داده و آن را به سطح ایده آل برسانیم. قصد توجیه ندارم و مطمئن هستم كه پرسپولیس با این كادر می‌تواند بسیار بهتر بازی كند. ما توانایی آن را داریم كه بازی‌های زیباتری را به نمایش بگذاریم و شك ندارم كه در هفته‌های آینده به هدف خود خواهیم رسید.»

پرسپولیس مدعی اول قهرمانی

حیدری به خبرنگار ایسنا گفت: « ما از همان روز اول فقط به قهرمانی فكر می‌كردیم و تلاش‌مان را برای رسیدن به این هدف قرار داده‌ایم. تنها قهرمانی می‌تواند ما را راضی كند. نایب قهرمانی با تیم شانزدهم هیچ تفاوتی ندارد و این واقعیت را باید پذیرفت. حق این هواداران است كه پس از سال‌ها یك قهرمانی ببینند و ما از این لحاظ به آنها بدهكار هستیم. فكر می‌كنم كه پرسپولیس امسال شخصیت قهرمانی داشته و تمام فاكتورهای لازم برای رسیدن به جام را در اختیار دارد.»

مدافع پرسپولیس فاكتورهای قهرمانی تیمش را اینگونه توضیح می‌دهد: «حضور یك مدیر بسیار كارآمد و با تجربه در راس تیم تمامی حواشی را از پرسپولیس دور كرده است. "كاشانی" چه از لحاظ مدیریت و چه از نظر شخصیتی یك نمونه و استثناست. ما بازیكنان آنقدر به او علاقه داریم كه وقتی صحبت از كناره‌گیری كرد مانند پدر خانواده به سراغ وی رفته تا او را به تیمش بازگردانیم. كاشانی حق زیادی بر گردن ما دارد و باید پاسخ تلاش‌های او را با قهرمانی در لیگ بدهیم.»

وی ادامه داد:«همچنین حضور یك كادر فنی مجرب و با دانش یكی از دیگر از عوامل موفقیت ماست. مربیانی كه هر كدام سابقه‌ی طولانی در فوتبال داشته و حضورشان در تیم یك وزنه به حساب می‌آید. با این كادر مدیریتی، فنی، بازیكنان و هواداران فراوان اگر نتوانیم قهرمان ایران شویم در حق این هواداران ظلم كرده‌ایم. پرسپولیس اكنون یك مجموعه‌ی كاملا حرفه‌ای است و تمام فاكتورهای لازم برای قهرمانی را دارد.»

حیدری از مهم‌ترین دلایل موفقیت پرسپولیس در این فصل را یكدلی و اتحاد بازیكنان و مربیان می‌داند: «تمام بازیكنان تیم از بازیكنان اصلی گرفته تا بازیكنان ذخیره با یكدیگر متحد و هماهنگ هستند. وقتی پرسپولیس به گل می‌رسد می‌بینید كه چگونه نیمكت نشینان كه تعدادی از آنها سابقه‌ی ملی نیز دارند از ته دل فریاد خوشحالی می‌كشند. این نشان می‌دهد كه همه‌ی این بازیكنان منافع گروهی را بر منافع فردی ترجیح داده‌اند. یك تیم اگر تمام فاكتورهای فنی را در اختیار داشته باشد اما یكدل و متحد نباشد هیچ گاه موفق نخواهد شد. اكنون تمام بازیكنان و اعضای تیم مانند حلقه‌های یك زنجیر به یكدیگر متحد بوده و برای رسیدن به یك هدف تلاش می‌كنند.»

كاشانی حق دارد از فرزندانش ناراحت شود

حیدری ناراحتی و گلایه‌ی مدیرعامل این باشگاه را از بازیكنان كاملا طبیعی می‌داند: «كاشانی پدر ماست و حق دارد كه از عملكرد فرزندانش ناراحت باشد. او زحمت زیادی برای تیم كشیده و وقتی می‌بیند تیم نتیجه‌ی لازم را نمی‌گیرد دلش می‌سوزد. او به دلایلی دلش شكسته بود و ما بازیكنان تصمیم گرفتیم تا او را به پرسپولیس بازگردانیم. فكر می‌كنم با شكست سایپا شیرینی خوبی به مدیرعامل تیم خود دادیم. امیدوارم دیگر این اتفاق نیفتاده و با تداوم روند رو به رشد خود رضایت كاشانی را نیز به دست آوریم.»

حیدری هنوز پرسپولیس را تیمی ایده‌آل و آرمانی نمی‌بیند: «كاشانی حق دارد، پرسپولیس می‌تواند بسیار بهتر از این‌ها بازی كرده و نتیجه بگیرد. ما باید تعداد تساوی‌های خود را به حداقل رسانده و پیروزی‌های خود را ادامه دهیم. پرسپولیس با این بازیكنان می‌تواند هفته به هفته بهتر شده و روند رو به رشد خود را با اقتدار بیشتری ادامه دهد.»

وظیفه‌ سنگین در پرسپولیس

«درباره‌ی عملكردم در پرسپولیس كارشناسان و مربیان بهتر می‌توانند نظر دهند. خوشبختانه تا كنون كارشناسان از عملكردم نسبتا ابراز رضایت كرده‌اند و البته می‌دانم كه این وظیفه‌ام را سنگین‌تر از قبل می‌كند. شخصا معتقدم كه هنوز نیمی از بازی‌هایم در ذوب‌آهن را نیز در پرسپولیس به نمایش نگذاشته‌ام. در تمام بازی‌ها تلاش خود را كرده‌ام اما می‌توانم حتی بهتر از این بازی كنم. بدون شك هر قدر زمان بگذرد بیشتر در تیم جدید خود جا افتاده و بهتر می‌توانم توانایی‌هایم را به اثبات برسانم.»

حیدری در سیزده بازی خود در پرسپولیس تا كنون موفق به زدن دو گل نیز شده است: «من خصوصیاتی در حمله نیز دارم و در روی ضربات ایستگاهی می‌توانم برای تیمم گلزنی كنم. خوشحالم كه در پرسپولیس تاكنون دو بار موفق به انجام این كار شده‌ام. با این حال موفقیت پرسپولیس برایم مهم‌تر از گلزنی است. وظیفه‌ی من دفاع كردن است و باید در خط دفاعی بازیكن بدون اشتباهی باشم.»

برای اوبازی كردن در كنار مدافعانی چون نصرتی، نوری و رضایی تجربه ا‌ی لذت بخش است: «در كنار این مدافعان كه هر كدام سابقه‌ی زیادی در فوتبال دارند بسیار راحت هستم پس از چهارده هفته هماهنگی نسبتا خوبی میان ما مدافعان بوجود آمده و پشت سر گذاشتن سه بازی بدون دریافت گل آمار نسبتا خوبی است. با این حال باید تلاش خود را افزایش داده و بهترین خط دفاع لیگ را تشكیل دهیم. در دفاع خطی چهار نفره هماهنگی مهم‌ترین چیز است كه با گذشت زمان به دست خواهد آمد.»

سپهر حیدری مدافع تیم فوتبال پرسپولیس

تمرینات بسیار شاداب و متنوع پرسپولیس

قطبی یك تمرین دهنده‌ی متبحر است و كمتر كسی در این مورد تردید دارد:« تمریناتی كه در پرسپولیس انجام داده‌ام تا حالا كمتر در دیگر تیم‌ها دیده‌ام. هیچ تمرینی نبوده كه دو روز آن مانند هم باشد. تنوع و شادابی خاصی در تمرینات وجود دارد و این نتیجه درایت كادر فنی است. شخصا از انجام این تمرینات بسیار لذت می‌برم چرا كه تمام تمرینات با اهداف خاصی طراحی شده است. مربیان در تمرینات به دنبال آن هستند تا ضعف‌های بازیكنان را برطرف كرده و مسایل تاكتیكی را گوشزد كنند. بدون شك اگر تمرینات ما معمولی بود هیچ گاه صدرنشین جدول نبودیم. ما مطابق با اصولی علمی روز دنیا تمرین می‌كنیم.»

كسب دو جام

مدافع پرسپولیس تیمش را در جام حذفی نیز یك مدعی اصلی می‌داند:« هدف ما این است كه امسال دو جام حذفی و لیگ را به دست آوریم، فكر می‌كنم پرسپولیس توانایی رسیدن به این هدف را داشته باشد. ما از این بابت جام‌های زیادی را به هواداران بدهكار هستیم و امیدوارم بتوانیم امسال جبران كنیم. می‌دانم كه در جام حذفی كار دشوارتری را پیش رو داریم. اما فقط به قهرمانی فكر می‌كنیم. امیدوارم بتوانیم گام اول را در آبادان محكم برداشته و با شكست صنعت نفت به مرحله‌ی بعدی رقابت‌ها صعود كنیم.»

دوست دارم استقلال را در بالای جدول ببینم

«شخصا دوست دارم تا استقلال نیز وضعیت بهتری پیدا كرده و به روزهای اوج بازگردد. نبودن استقلال در كورس قهرمانی لیگ را بسیار بی‌مزه می‌كند. به هر حال استقلال نیز در این فصل بسیار بدشانس بوده و این جایگاه شایسته‌ی آنها نیست. حجازی یك اسطوره در فوتبال ایران است و نباید این گونه به این مربی بزرگ بی‌احترامی كنند. این پیشكسوتان را باید بر روی چشم نگاه داشت. چرا كه مانند آنها دیگر بوجود نخواهند آمد. از این كه می‌بینم استقلال بهتر از گذشته نتیجه می‌گیرد و دو بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بسیار خوشحالم. به هر حال استقلال رقیب همیشگی ماست و رویارویی با این تیم در شرایط ایده‌آل لذت بیشتری دارد.»

می‌خواهم پیراهن تیم ملی را بر تن كنم

نهایت آرزوی حیدری در پرسپولیس تنها بازی كردن در این تیم نیست: «مهم‌ترین هدفم این است كه امسال با پرسپولیس قهرمان شوم. می‌خواهم در این قهرمانی نقش موثری ایفا كرده و بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم. پس از آن به تیم ملی‌ام فكر می‌كنم و می‌خواهم در این تیم به حقم برسم. در چند سال گذشته بارها به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌ام اما خیلی زود از اردو خط خوردم. من در تیم ملی به حقم نرسیدم. چرا كه نه لژیونر بودم و نه عضو تیم‌های بزرگ پایتخت. اكنون می‌خواهم با ارایه‌ی بازی‌های زیبا پیراهن تیم ملی را نیز به عنوان یك بازیكن ثابت بر تن كنم. اگر شایسته‌ی آن باشم به هدفم می‌رسم و قصد ندارم به صورت غیر فنی به تیم ملی راه پیدا كنم. امیدوارم با آمدن سرمربی جدید تیم ملی جایی ثابت در این تیم پیدا كنم.»

هنوز فرصت لژیونر شدن را دارم

«در حال حاضر تنها به موفقیت پرسپولیس فكر می‌كنم اما دوست دارم تاتجربه‌ی بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی را نیز داشته باشم. فكر نمی‌كنم كه بیست و هشت سال برای یك مدافع سن زیادی باشد. نهایت تلاشم را می‌كنم تا به هدف خود و حق خود برسم. به هیچ عنوان رویایی فكر نمی‌كنم و تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به كار خواهم گرفت. اگر حقم باشد به خواسته‌های خود می‌رسم.»