تبیان، دستیار زندگی
پایگاه داده‌های اكسس از نظر طراحی، قابل انعطاف می‌باشند. مثلاً، ممكن است مشاهده كنید كه یك فیلد تقریباً همیشه خالی است و نشان می‌دهد كه غیرضروری است و باید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

پایگاه داده‌های اكسس از نظر طراحی، قابل انعطاف می‌باشند. مثلاً، ممكن است مشاهده كنید كه یك فیلد تقریباً همیشه خالی است و نشان می‌دهد كه غیرضروری است و باید حذف شود. یا اینكه می‌خواهید اطلاعات مربوط، به یك فیلد را وارد كنید كه فراموش كردید آن را ایجاد كنید. در هر دو صورت، می‌توانید جدول مربوطه را باز كنید و تغییرات لازم را انجام دهید. اكسس تغییر دادن عناصر مختلف جدول را آسان كرده است. شما می‌توانید طراحی و ظاهر هر جدول، فرم، گزارشی یا پرس و جو را در Design View تغییر دهید.

جدول را باز كنید

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

در حالی كه پنجره Database باز است، روی Tables در نوار ابزار Objects كلیك كنید و جدولی كه می‌خواهید تغییر دهید را از لیست سمت راست انتخاب كنید. روی دكمه Design كلیك كنید تا جدولی را در دید Design باز كنید.

اضافه كردن یك فیلد جدید به جدول

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

داخل اولین خط خالی ستون Filed Name كلیك كنید و اسم فیلد جدید را تایپ كنید.

نوع فیلد را انتخاب كنید

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

Tab را بزنید تا به ستون Data Type بروید، لیست كشویی را باز كنید تا انواع داده‌ها را مشاهده كنید و یكی از آنها را انتخاب كنید. نوع داده، مشخص می‌كند كه چه نوع داده‌ای باید در آن فیلد وارد شود. برای مثال اگر در این فیلد، باید متن وارد شود، Text را انتخاب كنید و اگر باید عدد در آن وارد شود، Number را انتخاب كنید.(توجه كنید كه برگه Filed Properties در پایین پنجره، بر حسب نوع داده‌ای كه انتخاب می‌كنید ظاهر می‌شود.).

حذف فیلد

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

برای حذف یك فیلد، روی ستون خاكستری رنگ سمت چپ سطر كلیك كنید تا كل آن سطر پررنگ شود. روی دكمه Delete Rows در نوار ابزار Database كلیك كنید تا آن سطر حذف شود. وقتی كه از شما پرسیده می‌شود كه آیا می‌خواهید این فیلد را برای همیشه حذف كنید، روی Yes كلیك كنید.

ویرایش اسم فیلد

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

برای تغییر دادن اسم یك فیلد، روی اسم آن كلیك كنید و تغییرات مورد نظر را صورت دهید. می‌توانید متن موجود را ویرایش كنید و یا اینكه یك اسم كاملاً جدید وارد كنید.

جدول را ببندید

چگونگی تغییر یك جدول در Design View

روی × در جدول كلیك كنید تا به پنجره Database برگردید. در كادر محاوره‌ای كه ظاهر می‌شود و می‌پرسید كه آیا می‌خواهید تغییرات را ذخیره كنید، روی Yes كلیك كنید.

*توجه  *

تغییر دادن ترتیب فیلدها

برای جابجا كردن یك فیلد به محل دیگری از جدول، سطر آن فیلد را در دید Design انتخاب كنید و آن را به محل جدید در جدول بكشید.

استفاده از Field Properties

از برگه Field Properties در پائین دید Design برای تغییر دادن مواردی مانند اندازه پیش فرض فیلد، اینكه آیا فیلد می‌تواند در هنگام ورود داده‌ها خالی بماند، تعداد رقم اعشار(در مورد فیلدهای عددی) و غیره استفاده می‌شود. برای تغییر دادن یك خصوصیت، روی خط مربوطه كلیك كنید و آن را تغییر دهید.

حذف سریع

برای حذف سطرها، همچنین می‌توانید آنها را متمایز كنید، روی آنها كلیك راست كنید و از منوی حاصله گزینه Delete rows را انتخاب كنید.