تبیان، دستیار زندگی
اكسس یك برنامه پایگاه داده است كه به شما امكان می‌دهد تا داده‌ها را ذخیره ، مدیریت و بازیابی كنید و با آنها كار كنید. اگر تازه به دنیای پایگاه داده‌ها وارد شده‌اید، ممكن است این مطالب برای شما كمی نگران كننده باشد. ولی هر روز با
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از Access

استفاده از Access

اكسس یك برنامه پایگاه داده است كه به شما امكان می‌دهد تا داده‌ها را ذخیره ، مدیریت و بازیابی كنید و با آنها كار كنید. اگر تازه به دنیای پایگاه داده‌ها وارد شده‌اید، ممكن است این مطالب برای شما كمی نگران كننده باشد. ولی هر روز با پایگاه داده‌ها كار می‌كنید بنابراین بیشتر از آنچه كه فكر می‌كنید در مورد این مسائل می‌دانید. برای مثال، راهنمای تلفن شما یك پایگاه داده است. آیا یك پرونده Rolodex روی میز خود دارید؟ این هم یك پایگاه داده است. همچنین كاتالوگ كارت‌های كتابخانه محله شما نیز یك پایگاه داده است. در حقیقت پایگاه داده یك مجموعه از اطلاعات است.

از پایگاه داده اكسس می‌توانید برای ذخیره كردن اطلاعات استفاده كنید، درست همانطور كه راهنمای تلفن یا كارت‌های Rolodex اطلاعات را ذخیره می‌كنند. علاوه بر ذخیره كردن داده‌ها، می‌توانید به روش‌های زیادی با داده‌ها كار كنید. برای مثال، اگر پایگاه داده‌ای از مشتریان خود در اكسس دارید، می‌توانید آنها را برحسب كدپستی مرتب كنید، لیستی از تمام مشتریانی كه در شش ماه گذشته ، هیچ سفارشی نداشته‌اند چاپ كنید و یك فرم ورود سفارشی ایجاد كنید كه مشتریان شما بتوانند از آن برای پردازش سفارش‌های تلفنی استفاده كنند. برای اهداف مختلفی داده‌های خود را مدیریت كنید و با آنها كار كنید.

در كارهای عملی این بخش، اصول اساسی استفاده از اكسس را یاد خواهیدگرفت. بعد از اینكه این مهارت‌های اساسی را یاد گرفتید، می‌توانید از قدرت اكسس برای كار با پایگاه داده‌های خود استفاده كنید.