تبیان، دستیار زندگی
برای اینكه نمایش اسلایدی شما حرفه‌ای‌تر شود، روش عوض شدن اسلایدها را تعریف كنید. این كار تعریف می‌كند كه اسلاید چگونه به اسلاید بعدی منتقل شود. Power Point چندین جلوه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

برای اینكه نمایش اسلایدی شما حرفه‌ای‌تر شود، روش عوض شدن اسلایدها را تعریف كنید. این كار تعریف می‌كند كه اسلاید چگونه به اسلاید بعدی منتقل شود. Power Point چندین جلوه برای این كار دارد از جمله از هم پاشیدگی، جلوه‌های قطعه قطعه كردن، محو شدن و نصف كردن، می‌‌توانید برای هر اسلاید، یك روش متفاوت تعریف كنید یا اینكه از یك روش برای تمام اسلایدها استفاده كنید.

به دید Slider Sorter سوئیچ كنید

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

روی دكمه دید Slider Sorter كلیك كنید تا به دید Slider Sorter سوئیچ شود و اسلاید مورد نظر را انتخاب كنید. اگر بخواهید، یك روش را برای تمام اسلایدها استفاده كنید، اولین اسلاید در Presentation را انتخاب كنید.

روی Transition كلیك كنید

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

در نوار ابزار Slider Sorter ، روی دكمه Transition كلیك كنید تا كادر وظیفه Slide Transition باز شود.

یكی از جلوه‌ها را انتخاب كنید

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

در لیست Apply to Selected Slides اسكرول كنید و یكی از جلوه‌ها را انتخاب كنید. وقتی كه انتخاب مورد نظر را انجام دادید، AutoPreview ، جلوه مورد نظر را روی اسلاید انتخاب شده اجرا می‌كند. اگر این جلوه را نمی‌پسندید می‌توانید یك جلوه دیگر را از لیست انتخاب كنید.

انتخاب سرعت

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

در قسمت Modify transition در كادر وظیفه، روی فلش لیست Speed كلیك كنید و سرعت انتقال را مشخص كنید: Slow (كند)، Medium (متوسط) یا Fast (سریع).

جلوه صوتی

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

در قسمت Modify transition ، می‌توانید یك جلوه صوتی اضافه كنید. روی فلش لیست Sound كلیك كنید و یكی از گزینه‌ها را انتخاب كنید.

چگونگی تغییر كردن اسلایدها

چگونگی روش عوض شدن اسلایدها

از گزینه‌های Advance Slide برای كنترل چگونگی تغییر كردن اسلایدها استفاده كنید. یا با كلیك ماوس (گزینه on mouse click) یا استفاده از تغییر كردن خودكار. اگر گزینه Automatically after را انتخاب كنید باید زمان تغییر كردن را بر حسب ثانیه مشخص كنید. زمان مورد نظر را وارد كنید یا از فلش‌های بالا پایین برای مشخص كردن زمان استفاده كنید. برای مثال می‌توانید زمان را 5 ثانیه در نظر بگیرید تا Power point بعد از 5 ثانیه بصورت خودكار به اسلاید بعدی برود.

* توجه*

مشاهده آیكون‌های تغییر

وقتی كه تغییر اسلایدها را تعریف می‌كنید، یك آیكون زیر اسلاید (اسلایدها) در دید Slider Sorter ظاهر خواهد شد. روی این آیكون كلیك كنید تا آن تغییر را مشاهده كنید.

Apply to All

برای اینكه جلوه تغییر، روی تمام اسلایدها اعمال شود، روی Apply to All Slides در كادر وظیفه Slide Transition كلیك كنید.


نكاتی برای جلوبردن اسلایدها

وقتی كه زمان تغییر كردن خودكار اسلایدها را مشخص كنید، نمایش اسلایدی خود را مشاهده كنید تا مطمئن شوید كه برای خواندن اسلاید، وقت كافی وجود دارد. در كار عملی 18« چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنیم» یاد می‌گیرید كه چگونه نمایش اسلایدی را اجرا كنید.